וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשל אובמה הותיר בימיו האחרונים רמזים על קשרי טראמפ ורוסיה"

בניו יורק טיימס דווח כי בכירים בבית הלבן השאירו לסוכנויות המודיעין מידע על המגעים שניהלו מקורבים של פוטין עם אנשיו של הנשיא בתקופת הבחירות. זאת כדי לאפשר חקירה לאחר התחלפות הממשל

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

בכירים בבית הלבן העבירו בימיו האחרונים של הנשיא ברק אובמה בתפקיד מידע לסוכנויות השונות ולבכירים אחרים על מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ועל מגעים בין מקורביו של דונלד טראמפ לרוסיה – כך דווח הלילה (חמישי) בניו יורק טיימס. הלילה נודע כי התובע הכללי ג'ף סשנז, מתומכיו הבולטים של המועמד הרפובליקני כבר מתחילת הקמפיין שלו, נפגש עם שגריר רוסיה בוושינגטון במהלך הבחירות ולא סיפר על כך בשימועו בסנאט. הסנאטור לשעבר טען כי הוא לא דן עם השגריר סרגיי קיסליאק על הבחירות, כשנפגש עמו בספטמבר האחרון.

גורמים אמריקניים בכירים לשעבר אמרו לניו יורק טיימס כי להשארת העקבות מצד אובמה היו שתי מטרות. אחת מהן הייתה למנוע מרוסיה להתערב שוב במערכות בחירות בארצות הברית או באירופה, והשנייה להותיר מודיעין לחקירות של הקונגרס ושל הממשל. אתמול הודיעה ועדת המודיעין בבית הנבחרים כי תפתח בחקירת הטענות ל"קנוניה" שנרקמה בין הקמפיין של טראמפ ורוסיה.

ברק אובמה עולה למסוק צבאי בעזיבתו את הבית הלבן, 20 בינואר 2017. GettyImages
אובמה נפרד מוושינגטון בטקס ההשבעה בינואר/GettyImages

בריטניה והולנד, כך דווח, סיפקו מודיעין לארצות הברית על פגישות שהתקיימו בין מקורביו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למקורבי טראמפ בערים שונות ברחבי אירופה. סוכנויות המודיעין האמריקניות, מצדן, ניטרו שיחות בין גורמים רוסיים, בהן גם אלו שנערכו מתוך הקרמלין, על אותן פגישות עם אנשיו של המיליארדר שתומך בשיפור היחסים עם מוסקבה. אותן סוכנויות קבעו בסוף הבחירות כי מוסקבה אחראית למתקפות הסייבר נגד המפלגה הדמוקרטית, שסייעו לניצחונו של טראמפ.

טראמפ מכחיש כי אנשיו ניהלו קשרים עם גורמים רוסיים במהלך הבחירות, על אף שהיועץ לביטחון לאומי הקודם, מייקל פלין, עזב לאחר דיווחים – שלבסוף אומתו גם על ידו – על כך ששוחח עם השגריר הרוסי בטרם הושבע הממשל החדש ב-20 בינואר. הנשיא טען השבוע כי אובמה אחראי להדלפות המידע מהממשל, שהובילו לביקורת נרחבת כלפיו, גם בקרב הציבור.

לקראת סיום כהונת אובמה, הבינו בכירים בבית הלבן כי עליהם לחשוף בפני גורמים רבים את המידע המפליל שיש בידיהם. לכן, בכירים אמריקנים שאלו שאלות מפורשות בנושא במהלך תדרוכים מודיעיניים בשל הידיעה שהם מתועדים וניתן להגיע אליהם בקלות. לפי הדיווח, כחלק מהמאצים לחלוק את המידע עם מומחים ועם בעלות בריתה של ארצות הברית באירופה, הוא שותף בין היתר ב"אינטלפדיה", שרת ויקיפדיה סודי שדרכו משתפים חוקרי מודיעין אמריקנים מידע.

הבכירים בבית הלבן אף העבירו מסמכים סודיים לסנאטור בנג'מין קרדין, הדמוקרט הבכיר ביותר בוועדת החוץ, ימים ספורים לפני חילופי הממשל. זאת לאחר שביקש מידע על ניסיונותיה של מוסקבה להתערב במערכות בחירות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully