וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסו לגרום לעימות עם ישראל": חמאס עצר מאות תומכי דאעש

א-שרק אל-אווסט דווח כי הארגון הפנה עשרות מבין 550 איש שעצר לבתי משפט צבאיים, בצעד חסר תקדים נגד הגורמים הסלפיים ברצועה ובמסגרת הסכם עם מצרים. חלקם אחראים לירי הרקטות לישראל בימים האחרונים

צילום: מתוך הטוויטר של Shehab News Agency, עריכה: יאיר דניאל

מנגנוני הביטחון של חמאס עצרו 550 איש החברים ארגונים סלפיים התומכים ב"מדינה האסלאמית" (דאעש) וניסו להצית עימות בין הארגון לישראל – כך דיווח היום (חמישי) העיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים פלסטיניים, מדובר בצעד חסר תקדים שבוצע בתיאום עם מצרים, שבמסגרתו הופנו בימים האחרונים עשרות מהפעילים לבתי משפט צבאיים באשמה שייצרו רקטות ושיגרו אותן לישראל. רק אתמול נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, החמישית ששוגרה לישראל בחודש האחרון.

עוד דווח כי המקורות הוסיפו כי מנגנוני הביטחון של חמאס עדיין מנהלים מצוד אחרי חשודים נוספים, בהם נור עיסא, אחד ממנהיגי ארגון אחפאד א-סחאבה, שאחראי לשיגור רקטות לישראל בימים האחרונים. אחותו של נור עיסא כתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי השלטונות עצרו את אביה ואת אחיה כדי ללחוץ עליו להסגיר את עצמו, לאחר שהופיע בסרטון וגינה את מעצרי חמאס, שאותם כינה "כפירה באסלאם".

עוד על המתיחות בדרום
הטפטוף נמשך: רקטה מעזה התפוצצה בחוף אשקלון; אין נפגעים
בזמן שחמאס חופר מנהרות חדשות, ישראל נערכת למלחמה הקודמת

נושא: עצרת 29 שנים להקמת ארגון חמאס ברצועת עזה, 14 בדצמבר 2016. AP
פעילי חמאס במצעד צבאי ברצועה, דצמבר/AP

חמאס החל במעצרים לאחר ההסכם עם מצרים, שדרשה ממנו למנוע מהפעילים להסתנן לחצי האי סיני ולשתף פעולה שלוחת דאעש. לדבריהם, חלק גדול מהעצורים החלו בשביתת רעב לפני כמה ימים בניסיון לחץ על הארגון, שהגיב נגדם ביד קשה והכה את אותם. הורי החשודים, שרובם נעצרו בעבר בגין עבירות שונות, טוענים כי מדובר במשפטי ראווה.

לאחר שיגור רקטה לישראל ביום שני האחרון, תקף צה"ל אזורים נרחבים ברצועה ופגע במטרות ובמוצבים של חמאס. לפי הדיווח בא-שרק אל-אווסט, הנזק נאמד במאות אלפי דולרים וכמה מנהרות קרסו כתוצאה מכך. בעקבות זאת, הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, איימה כי לא תאפשר לישראל לשנות "כללי המשחק" וכי היא תגיב בפעם הבאה. צה"ל לא תקף ברצועה אחרי השיגור אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully