וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר בין "שוברים שתיקה" למדינה: מסר חומרים, פרטים מזהים נותרו חסויים

המדינה ביקשה תחילה מבית המשפט למסור חומרי גלם שנאספו ונוגעים לארבע חקירות, לרבות זהות החיילים שהעידו. הארגון התנגד, ולבסוף הגיעו הצדדים להסדר לפיו חומרי הגלם יימסרו אך הפרטים המזהים יוותרו חסויים

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פרקליטות המדינה דורשת לחשוף שמותיהם של עדים ב"שוברים שתיקה", מאי 2016)

ארגון "שוברים שתיקה" העביר למדינה חומרים שברשותו הדרושים לה לצורך מיצוי חקירות מצ"ח ומשטרת ישראל, בעניין טענות למעשים פליליים מצד חייל צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה – כך הודיעה אתמול (רביעי) הפרקליטות לבית משפט השלום בפתח תקווה. בתמורה, נסוגה הפרקליטות מדרישתה לחייב את הארגון לחשוף זהות חיילים שהעידו על פעילותם במבצע.

לפני יותר משנה פנתה המדינה לבית המשפט בבקשה לחייב את "שוברים שתיקה" למסור לגורמי החקירה את חומרי הגלם שנאספו ונוגעים לארבע חקירות, לרבות זהות החיילים שהעידו. הארגון התנגד נחרצות לחשוף את זהות העדים. לאחר דיון שהתקיים בבית המשפט הגיעו הצדדים לאחרונה להסדר שלפיו ימסרו חומרי הגלם הנוגעים לעדויות שמסר החייל בארבעת האירועים העומדים בבסיס התיק, אך לא את פרטיהם המזהים של העדים.

עוד בוואלה! NEWS:
צוות ההגנה הפורש של אזריה נגד שפטל: "לא נסחטנו, דבריו תמוהים"
היועמ"ש נגד הממשלה: "לא אגן על המדינה בבג"ץ חוק ההסדרה"
"ייתכן שהיורה התרגש": סימני השאלה אחרי הרצח הכפול בנתניה

הפגנת פעילי ארגון להב"ה נגד ארגון שוברים שתיקה, מול גלריית ברבור, ירושלים. 8 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"זכאים לחיסיון מקורות". הפגנה של שוברים שתיקה בירושלים/נועם מושקוביץ

אתמול הגיעה הפרקליטות למסקנה כי די בחומר שהעביר "שוברים שתיקה" על פי ההסדר כדי למצות את החקירות, ולכן ביקשה מבית המשפט למחוק את בקשתה לחשוף את זהותם של החיילים. עו"ד מיכאל ספרד, שייצג את "שוברים שתיקה" בפרשה, מסר כי "אנחנו שמחים שהפרקליטות כיבדה את חובתו המוסרית והמשפטית של הארגון לשמור על חיסיון זהות החיילים שהעידו בפניו, ועל הוויתור שעשתה בעניין זה".

לדבריו, "טענו מתחילת הדרך שארגון כמו 'שוברים שתיקה' נהנה מחיסיון מקורות ושהפרתו מסוכנת לא רק לארגון, אלא לחברה בישראל. בפועל עמדתנו התקבלה". יהודה שאול, ממייסדי "שוברים שתיקה", הוסיף כי "נמשיך להגן על זהות החיילים מול כל ניסיון פוליטי וציני שנועד להשתיק ולהפחיד חיילים ששרתו בשטחים מלספר על מציאות הכיבוש".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully