וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגיע לו עונש מוות": כתב אישום יוגש נגד רוצח אשתו וילדיו בצפון

2.3.2017 / 6:30

לאחר שעבר הסתכלות פסיכיאטרית ונקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין, כתב אישום יוגש היום נגד נדב סלע בן ה-28, שרצח את אשתו, שני ילדיהם ובנם של חברי המשפחה במושבה מגדל. קרוביהם של בני הזוג עדיין מזועזעים מהאירוע: "אין לי שקט, איך אפשר לעשות דבר כזה?"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הארכת מעצרו של סלע, החודש)

כתב האישום נגד נדב סלע, שרצח בחודש שעבר את אשתו דור, שני ילדיהם בנימין ויוסף, ואת בנם של חברי המשפחה נחמן עתיה, יוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת. זאת, לאחר ששהה בהסתכלות פסיכיאטרית בבית החולים "שער מנשה" במשך שבועיים, ועל פי חוות הדעת נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין.

סלע, בן 28, נעצר זמן קצר לאחר הרצח שאירע בבית המשפחה שבמושבה הצפונית מגדל ביום שבת ה-28 בינואר. באירוע נפצע באורח בינוני גם אחיו של נחמן, נתן, כשניסה להימלט מהמקום. ביממה הראשונה למעצרו ומאז שהשתחרר מבית החולים הפסיכיאטרי, נחקר סלע על ידי חוקרי מפלג הרצח שביחידה המרכזית במחוז צפון של המשטרה, בפיקודו של רב-פקד עופר אוסטה.

עוד בוואלה! NEWS:
צוות ההגנה הפורש של אזריה נגד שפטל: "לא נסחטנו, דבריו תמוהים"
היועמ"ש נגד הממשלה: "לא אגן על המדינה בבג"ץ חוק ההסדרה"
"ייתכן שהיורה התרגש": סימני השאלה אחרי הרצח הכפול בנתניה

הארכת מעצר נדב סלע החשוד ברצח אשתו שני ילדיו ובן השכנים. בית משפט השלום נצרת. 23 בפברואר 2017. ערן גילווארג
כשיר לעמוד לדין. סלע בבית המשפט/ערן גילווארג

מאז יום הרצח מוטל על חקירת הפרשה צו איסור פרסום שצפוי להיות מוסר רק היום, לאחר שכתב האישום יוגש לבית המשפט. עם פרסום פרטי החקירה ניתן יהיה לשפוך אור נוסף על המידע שמסר סלע לחוקריו, ולנסות להבין את המניעים שהובילו אותו לבצע ארבעה מעשי רצח בבני משפחתו.

בדיונים להארכת מעצרו בבית משפט השלום בנצרת דבק סלע בקו שבמסגרתו חזר על משפטים קבועים ללא פשר. "חטאתי באשת איש, ואני מעשן כל יום חשיש", "אני חתול", "השם מלך, השם מלך, השם מלך לעולם ועד", אמר. במהלך הארכת מעצרו, שאליה הגיע כשהוא לא חבוש בכיפה, לא הפסיק לחייך. כשנשאל אם הוא מתחרט על מעשיו ענה כי הוא "מבקש סליחה מאלוהים".

"מקווה שהוא לא יחיה עוד הרבה שנים"

איתן כרסנטי, אביה של דור וסבם של בנימין ויוסף, אמר לוואלה! NEWS כי אינו מתכוון להגיע לדיון בבית המשפט. "אני יודע שהוא יחייך מולי", הסביר. "לו הייתי יכול להגיב הייתי מגיע לבית המשפט, אבל מכיוון שזה ימנע ממני, לא אתן לו לפרק אותי. גם ככה חיי אינם חיים מאז אותה שבת", הוסיף.

לדבריו, "אם היה בישראל עונש מוות, ברור שזה העונש המגיע לאיש השפל הזה. אני מניח שהוא יקבל את עונש המקסימום שהחוק מאפשר, כלומר ארבעה מאסרי עולם ועוד עונש על ניסיון רצח. אני מקווה ומאמין שהוא לא יחיה עוד הרבה שנים".

אישה ושני ילדיה מהיישוב מגדל שעל פי החשד נרצחו על ידי אביהם, 28 בינואר 2017. חדשות בזמן בפייסבוק, צילום מסך
"מאז אותם שבת חיי אינם חיים". כרסנטי וילדיה/צילום מסך, חדשות בזמן בפייסבוק

לאנשים הקרובים ביותר לבני הזוג לא היה ידוע על כל סכסוך בין השניים ועד היום הם אינם מסוגלים להבין מה היה המניע למעשים המזעזעים. יום לאחר הרצח, אמרה רוית, אמה של דור, כי בתה "עשתה הכול בשבילו. היא גרמה לנו לעשות הכול בשבילו, כדי שיהיה לו נוח. היא קנתה לו הכול - את האוכל שלו, את הכשרויות. הכול עשינו למענו, כדי שיהיה שלום בית. ותסתכלו מה הוא לקח לי, צדיקים שלי יפים. אין לי שקט, אני לא מבינה, אלה שאלות שאין לי תשובה עליהן. איך אפשר לרצוח את הילדים שלך, את האישה שלך, שדאגה לך והגנה עליך בחירוף נפש? אפילו מילה רעה אחת לא אמרה עליך. שום דבר היא לא אמרה עליו, רק 'צדיק שלי'. ככה היא קראה לו - לא שמעתי אותה אומרת מילה אחרת חוץ מצדיק".

כפי שפורסם בוואלה! NEWS כבר ביום הטבח, בימים שלפני האירוע עבר סלע וביקש סליחה מחבריו. כך גם סיפרה האם והסבתא השכולה, רוית, באותו ראיון ביום שלאחר הרצח: "הוא תכנן את הרצח, אני בטוחה במיליון אחוז. הוא נפרד מאנשים. בערב יום שישי הוא ישב אצלי בשולחן וביקש סליחה מהחתן שלי. הוא אמר 'סליחה אם פגעתי', 'סליחה אם גרמתי לשון הרע'. כך גם עם אנשים אחרים ביישוב. הוא ממש נפרד מהם".

נדב סלע שרצח את רעייתו וילדיו והבן של השכנים ביישוב מגדל, בהארכת מעצר בבית מפשט השלום בנצרת, 8 בפברואר 2017. ערן גילווארג
"הוא תכנן את הרצח". סלע בבית המשפט/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully