וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ מגיב לדוח המבקר: "שלם עם התנהלותי במבצע 'צוק איתן'"

בריאיון לחדשות ערוץ 2 הדף הרמטכ"ל לשעבר על הביקורת נגדו בדוח מבקר המדינה על המלחמה בעזה. בין היתר הועברה על גנץ ביקורת כי לא הציג בפני הקבינט את מלוא משמעות איום המנהרות

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

(איזנקוט אתמול: צה"ל מפיק לקחים)

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ אמר אתמול (רביעי) בריאיון לחדשות ערוץ 2 כי הוא שלם עם התנהלותו במהלך מבצע "צוק איתן". גנץ אמר במהלך הריאיון כי כרמטכ"ל תפקידו הוא להסתכל על התמונה המלאה והוסיף כי "את הציון שלי אני מקבל מהפקודים והחיילים שמתחתיי ומהאזרחים".

עוד אמר הרמטכ"ל לשעבר כי הוא "לא נותן ציונים לאנשים". זאת, בתגובה לשאלה על התנהלותו של יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, ששימש כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני במהלך המבצע והוזכר בדוח מבקר המדינה שפורסם אתמול כמי שדרש לקבל מידע על איום המנהרות.

עוד בוואלה! NEWS:
צוות ההגנה הפורש של אזריה נגד שפטל: "לא נסחטנו, דבריו תמוהים"
האם ביתו של ח"כ סמוטריץ' נבנה על קרקע פלסטינית פרטית?
פיגוע דקירה בדרום הר חברון: ישראלי נפצע קל וירה למוות במחבל

הרמטכ"ל בני גנץ בתדרוך בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
"לא מחלק ציונים". גנץ במהלך מסיבת עיתונאים בזמן המבצע, ביולי 2014/רויטרס

בדוח המבקר שפורסם אתמול נמתחה ביקורת על גנץ על כי לא הציג בפני הקבינט את הפערים בבנק המטרות בתחילת המבצע. עוד קבע המבקר כי לצה"ל לא היו תכניות מבצעיות לטיפול במנהרות ולא היה די מודיעין בנושא וכי למרות מאמצי הכוחות בשטח כל המנהרות שהתגלו במהלך המבצע אותרו באקראי או לאחר חדירת מחבלים דרכן.

בנוסף נזקפה לחובתו של גנץ הערה בדוח על כך שהוא תיאר את איום המנהרות ללא הדגשה או פרטים נוספים. על פי הדוח, חרף העובדה שהרמטכ"ל לשעבר ציין כי מאות מחבלים עלולים להגיע דרך המנהרות הוא טען כי "אין להן משמעות של יכולות גדולות מדי". על כך נכתב בדוח כי "לא ניתן לצפות שמתיאור זה תובן עוצמת האיום, כפי שכבר הייתה ידועה".

אתמול נשא הרמטכ"ל הנוכחי, רב-אלוף גדי איזנקוט, דברים במכללה לפיקוד ומטה ואמר כי צה"ל הפיק לקחים מהמבצע ופועל לשיפור תמידי ואף הגביר את תדירות האימונים. "ראיתי מקרוב את חייל צה"לי במערכים השונים ואת הרמטכ"ל בני גנץ עושים הכול כדי להשיב את הביטחון. צה"ל אינו חסין מביקורת, אך עלינו לזכור כי מדובר באנשים ראויים שהקדישו את חייהם לביטחון המדינה", אמר איזנקוט.

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully