וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ביתו של ח"כ סמוטריץ' נבנה על קרקע פלסטינית פרטית?

1.3.2017 / 22:00

המנהל האזרחי קבע כי מובלעת בהתנחלות קדומים, שבה מתגורר חבר הכנסת מהבית היהודי, אינה חלק מהשטח המוכשר לבנייה. באותה המובלעת מתגורר סמוטריץ', ממובילי חוק ההסדרה להכשרת בנייה בלתי חוקית על קרקעות פרטיות. "תצלומי אוויר מראים כי השטח היה מעובד"

צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

ביתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בהנתחלות קדומים, נבנה בניגוד לתכנית המתאר המאושרת שלה ולפיכך ייתכן כי ממוקם על קרקע פלסטינית פרטית. סמוטריץ' היה ממובילי חוק ההסדרה, שמטרתו הכשרת בנייה בלתי חוקית בגדה על קרקעות פרטיות.

הח"כ מתגורר בשכונת גבעת רש"י בהתנחלות, ולאחר שצוות קו כחול - צוות של המנהל האזרחי האמון על גבולות ההתנחלות - היה במקום ב-2012, איתר מובלעת במרכז ההתנחלות שלא הייתה חלק מאדמות המדינה שנקבע לבנות עליהן. אחד הבתים באותה המובלעת, הוא ביתו של סמוטריץ'.

נערכים לקראת פינוי מאחז עמונה. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
"הדברים נעשו כנדרש". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

לדברי דרור אטקס, פעיל בארגון "כרם נבות" העוקב אחר הבנייה השטחים, הקרקע שייכת לפלסטינים. "תצלומי אוויר מראים כי השטח שעליו נבנו הבתים של סמוטריץ' ושל שכניו הסמוכים, היה מעובד. אין שום ספק שמדובר באדמה בבעלות פרטית של פלסטינים מהכפר הסמוך, כפר קדום שעליו מתנחלי קדומים השתלטו בסיוע המדינה".

לאור העובדה כי סמוטריץ' היה בין מובילי חוק ההסדרה, יכול להתקבל הרושם כי הוא פעל גם ממניעים אישיים בנושא, כדי להכשיר בדיעבד את הבנייה הבלתי חוקית של ביתו הפרטי. לדברי אטקס, "חבל רק שסמוטריץ' חסך מהציבור הישראלי את האינפורמציה הזו בזמן שהוא נאבק בחירוק שיניים על העברת החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המובלעת שבה נמצא ביתו של סמוטריץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלשכתו של חבר הכנסת נמסר: "הדברים נעשו כנדרש. היחידים שנמצאים בניגוד עניינים הם כתבים שמנסים לייצג את הפלסטינים כדי לפנות יהודים מהבית, אך במקרה כזה של שנאה עצמית שום חוק הסדרה לא יעזור. כפי שעשיתי עד היום, כך גם בהמשך - אעשה כל יכולתי כדי להגן על ההתיישבות ולהמשיך לפתח אותה כהמשך ישיר של החזון הציוני".

מח"כ תמר זנדברג (מרצ) נמסר: "האינטרס המתנחלי האישי מוליך את המתנחלים ונציגיהם בכנסת ולא אכפת להם כהוא זה מהאינטרס הלאומי והציבורי של ישראל". לדבריה, "הם מעדיפים לדאוג לבית הפרטי שלהם שנבנה על קרקע גזולה מחוץ לגבולות המדינה מאשר לעתיד בר קיימא לישראל כולה".

שר החקלאות, אורי אריאל, חבר סיעתו של סמוטריץ דחה את הטענות בתחקיר ואמר כי "הרצון של גורמי שמאל קיצוני לטרפד את חוק ההסדרה היה טבעי, אבל הניסיון העכשווי להכפיש את הכוונות שלנו ולהטיל בנו דופי ערכי מביך ומגוחך". לדבריו, "חוק ההסדרה היה קו פרשת מים בהתיישבות ביהודה ושומרון כי אחרי שנים של דיבורים עברנו למעשים". הוא הוסיף כי ימשיך יחד עם סמוטריץ', חברו לסיעה, "לפעול יחד לטובת ההתיישבות, הציונות ומדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 20:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully