וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות ההגנה הפורש של אזריה נגד שפטל: "לא נסחטנו, דבריו תמוהים"

שלושת עורכי הדין שפרשו מצוות ההגנה הגיבו לטענות של בא כוחו, ולפיהן נסחטו בידי הפרקליטות הצבאית הראשית. "שפטל שכח להזכיר שביקש מאיתנו לכתוב עבורו את הערעור". הפרקליטות הצבאית: "דוחים על הסף את הטענות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

צוות ההגנה הפורש של החייל אלאור אזריה יצא הערב (רביעי) נגד דבריו של עו"ד יורם שפטל, שנותר לייצג את החייל לבדו והגיש היום בשמו את הערעור על הרשעתו וחומרת עונשו. "המלצתנו לאלאור ולמשפחתו שלא לערער לא נבעה מ'סחיטה באיומים' של הפרקליט הצבאי הראשי, אלא מהערכה כוללת פרקטית, של סיכויים מול סיכונים, כאשר לנגד עינינו עומד דבר אחר בלבד והוא טובתו של אלאור אזריה", אמרו עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר.

שפטל אמר הערב כי "מה שהביא לשינוי הדרמטי בעמדתם זו פגישה שהייתה להם ביוזמתם עם הפרקליט הצבאי הראשי ביום ראשון בערב, השבוע, ושם נאמר להם הדבר הבא: אם לא תגישו ערעור, גם התביעה הצבאית לא תגיש ערעור על קלות העונש". לדבריו, "זו אמירה שערורייתית שגובלת במידה מסוימת בהיבט המוסרי בסחיטה באיומים. משום שפרקליט צבאי ראשי צריך להחליט אם להגיש ערעור לפי אמת מידה אחת ויחידה – אם העונש קל או חמור מדי. וכאן אומר לנו הפרקליט הצבאי הראשי – אתם רוצים שלא אערער? אל תערערו אתם".

לדבריו, "זו הסיבה, ואין בלתה, שהם פרשו מן התיק. כנראה היה כבד עליהם המעמס של האפשרות של הגשת ערעור על קלות העונש ואז העניין הופך להיות מסובך יותר מבחינה מסוימת. כנראה שזה היה קצת כבד מדי".

הסנגורים שלי החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי בקריה, 24 בינואר 2017. מגד גוזני
שחיבר, בסרגליק וכץ/מגד גוזני

עורכי הדין הוסיפו: "תמוהה מאוד בעינינו העובדה, שעו"ד שפטל אשר קיבל מאיתנו את מלוא הסיוע, כולל כתיבת מרבית הערעור עבורו, בחר לטעון כי 'התעייפנו' או כי 'נחלשנו'. ההיפך הוא הנכון. משך שנה ליווינו את אלאור ואת משפחתו לילות כימים, תוך שלא חסכנו כל מאמץ לעשות הכל להצלחת ההליך המשפטי, ולא חששנו להתעמת עם גורמים בכירים ככל שיהיו כולל שופטי בית הדין, קצינים בכירים ובראשם הרמטכ"ל, תוך שלא חששנו גם לשלם מחיר אישי".

בהמשך, יצאו עורכי הדין נגד התנהלותו של שפטל בהתחשב בעובדה שלא לקח חלק פעיל לכל אורך המשפט. "בכל משך התקופה הזו, עו"ד שפטל, אשר לא היה חלק מצוות ההגנה במהלך כל המשפט האינטנסיבי, טרח להופיע בבית הדין לקראת סיום ההליך ולאחר מתן גזר הדין, בחר להתראיין כאילו היה חלק מצוות ההגנה מיומו הראשון של ההליך. אכן, עו"ד שפטל לא הכיר את התיק, ורק בזכות החומרים שהועברו אליו על ידי צוות ההגנה וההבהרות הרבות שקיבל, במענה לשאלותיו בכל שעות היממה ובכל ימי השבוע כולל אמש בכל שעות היום, אפשרו לו להגיש בכלל את הערעור המלא ולא להסתפק בהודעת ערעור לקונית שעלולה הייתה לפגוע בסיכויי הבקשה לעיכוב".

עוד באותו נושא

עורך הדין היחיד שנותר לאזריה: "הצוות פרש כי הפצ"ר סחט המשפחה"

לכתבה המלאה
עורך הדין של החייל אלאור אזריה יורם שפטל עם אמו אושרה ואביו צ'רלי מחוץ לבית העיתונאים לפני מסיבת עיתונאים, 1 במרץ 2017. ניב אהרונסון
שפטל ואביו של אזריה, היום/ניב אהרונסון

לסיכום, כתבו: "עוד יותר תמוהה העובדה, כי הגם שלא קיבלנו ולו הכרת תודה מינימלית, על כל הסיוע שהענקנו לעו"ד שפטל, שכח הוא בריאיון להזכיר את העובדה כי ביקש מעו"ד בסרגליק שנכתוב עבורו גם את הערעור על גזר הדין וכן קיבל את טיעונינו לעניין עיכוב הביצוע מוקדם יותר, כדי לסייע בבקשה שכפי הנראה הוגשה. מכל מקום, אין בדעתנו להיגרר לוויכוח סרק מיותר עם עו"ד שפטל, שכן טובת אלאור בלבד עומדת לנגד עינינו, ואנו לא נעשה כל פעולה שעלולה לפגוע בו או בסיכויי הערעור".

עורכי הדין התייחסו גם לגזר הדין עצמו, ואמרו כי "למרות הביקורת שנמתחה, אם אלאור יבקש את עזרתנו בהמשך הדרך, היא תעמוד לרשותו ונשמח לסייע בכל הנדרש כפי שעשינו עד כה. שנה וחצי בתיק שהתחיל כתיק של עבירת רצח, עם סרטון, מדברת בעד עצמה וכל מילה נוספת מיותרת".

אלאור אזריה, דיון בטיעונים לעונשו, הקריה 24 בינואר 2017. מגד גוזני
"שנה וחצי מאסר בתיק שהחל כעבירת רצח מדברת בעד עצמה". אזריה/מגד גוזני

גם הפרקליטות הצבאית הראשית התייחסה לטענותיו של שפטל, ומסרה כי היא "דוחה על הסף את דברי עורך הדין". "אין כוונה להתייחס לתוכנה של פגישה שהתקיימה ביוזמת עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק ולהצעות שהועלו על ידם במסגרתה. הפרקליטות הצבאית ממשיכה לפעול באופן ענייני. ההחלטה אם להגיש ערעור טרם התקבלה, ותתקבל בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully