וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש נגד הממשלה: "לא אגן על המדינה בבג"ץ חוק ההסדרה"

1.3.2017 / 18:23

אביחי מנדלבליט הודיע רשמית כי יאפשר לממשלה להיות מיוצגת על ידי עורך דין פרטי, מאחר שלא יוכל לעמוד לצדה ולהגן על החוק השנוי במחלוקת. "בנסיבות החריגות של המקרה, אקבל את בקשת הדרג המדיני לעו"ד פרטי"

צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (רביעי) לבג"ץ, כי יאפשר לממשלת ישראל להיות מיוצגת על ידי עורך דין פרטי במסגרת העתירות נגד חוק ההסדרה, שאושר לאחרונה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. מנדלבליט הצהיר כבר בעבר כי לא יהיה מוכן להגן על המדינה ולייצג אותה, כפי שקורה בדרך כלל, במקרה של חוק ההסדרה. בכך, הודיע למעשה באופן רשמי כי לא יעמוד לצד הממשלה בבג"ץ.

"בנסיבות החריגות של המקרה, ובשים לב לעקרונות שהותוו בהקשר זה בדוח ועדת שמגר לבחינת דרכי מינויו של היועץ המשפטי לממשלה ונושאים הקשורים לכהונתו, הוא מצא לנכון לקבל את בקשת הדרג המדיני לאפשר לממשלת ישראל להיות מיוצגת בעתירה על ידי עורך דין פרטי", נמסר בהודעה מטעמו של מנדלבליט.

היועמ"ש אביחי מנדלבליט, וועדת החוקה חוק ומשפט. הכנסת 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"פרטי עורך הדין יימסרו בהמשך". מנדלבליט/נועם מושקוביץ

עוד נמסר בהודעה, כי "בנסיבות אלה, לצד הצגת עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה במסגרת ההליך, סבור היועץ המשפטי לממשלה שיש מקום לצרף את ממשלת ישראל כמשיבה נוספת לעתירה, ולאפשר לה להגיש את תגובתה, וזאת באמצעות עורך דין פרטי שפרטיו יימסרו בהמשך".

מדובר באירוע נדיר ושונה מכל המקרים שלפניו שבהם הופיעו עורכי דין פרטיים לייצג את המדינה, או שהיועץ המשפטי צידד בעותרים. אין מדובר בהליך פורמלי, היועץ המשפטי צריך להסמיך עורך דין פרטי לייצג במקומו את הממשלה ולנמק את שיקוליו. גם החלטה זו יכולה להגיע לכדי עתירה בבג"ץ שתטען שאינה סבירה לנוכח הנסיבות והתקדימים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully