וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גשם: פברואר האחרון בצפון - השחון ביותר זה כמעט 60 שנה

1.3.2017 / 19:05

הממטרים היו קטנים במידה ניכרת מהממוצע ברוב חלקי הארץ, אך באילת כמות המשקעים שנמדדה גדולה פי שלושה מהממוצע לעונה. בלילה, פברואר דווקא שבר שיא קור של 20 שנה

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: ורד לידני

גשמי הברכה שירדו במהלך הלילה בערבה הדרומית היו הפרומו לקראת פרסום הדוח של השירות המטאורולוגי המסכם את כמויות המשקעים בחודש פברואר ומאז תחילת עונת החורף הנוכחית. על פי הדוח שחיבר מנהל אגף האקלים בשירות המטאורולוגי, ד"ר עמוס פורת, כמויות הגשם שירדו באילת מאז תחילת העונה מגיעות ל-50 מילימטרים, כמות הגדולה פי שלוש מהממוצע לתקופה המקבילה ויותר מפי שתיים לעונה כולה.

הצפון לעומת זאת, נכנס לגירעון מאז תחילת העונה. החורף שנפתח בצפון בקול תרועה רמה, הגיע בסיומו של האחרון משלושת חודשי החורף העיקריים, לחודש פברואר היבש ביותר שהיה באזור מאז 1958. בחלק מהתחנות היה זה פברואר היבש ביותר מאז תחילת המדידות.

עוד בוואלה! NEWS:
עורך הדין היחיד שנותר לאזריה: "הצוות פרש כי הפצ"ר סחט המשפחה"
פיגוע דקירה בדרום הר חברון: ישראלי נפצע קל וירה למוות במחבל
טעות בזיהוי וירי חסר הבחנה: סימני השאלה ברצח הכפול בנתניה

חניון הלילה בו שהו ילדים, סמוך לאילת. 1 במרץ 2017. סשה גלוסקין, מערכת וואלה! NEWS
50 מ"מ מתחילת העונה. אילת, היום/מערכת וואלה! NEWS, סשה גלוסקין

כמויות הגשם שירדו בפברואר בצפון היו אמנם קטנות מהממוצע ברוב חלקי הארץ, אולם מיעוט משקעים זה בלט במיוחד בצפון מזרח הארץ. בגליל המזרחי, עמק החולה ורמת הגולן שנמצאים באגן ההיקוות של הכנרת, ירדו במהלך פברואר 25-15 מ"מ בלבד, המהווים פחות מ-15% מהממוצע הרב-שנתי לחודש זה.

במישור החוף המרכזי כמויות הגשם היו גדולות יותר, 100-80 מ"מ (90%-75% מהממוצע) ומדרום לגוש דן כמויות הגשם החודשיות היו קטנות יותר, 80-60 מ"מ. אולם מאשקלון ודרומה עד מרכז עוטף עזה - הכמויות היו גדולות והגיעו ל-120-90 מ"מ. אם עד סוף ינואר אזורים אלה סבלו מגירעון, אז פברואר הפך את הקערה על פיה. על פי הדוח, זהו האזור היחיד שבו גשמי פברואר עברו את הממוצע (130%-110%).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מזג אוויר חורפי, תל אביב. פברואר 2017. ראובן קסטרו
במישור החוף המרכזי ירדו 75%-90% מהממוצע. תל אביב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

בעקבות מיעוט הגשמים בחודש פברואר חלה ירידה באחוזי הגשם לעומת הממוצע בהשוואה למצב ששרר בסוף ינואר, כך שכעת קיים גירעון בכמויות הגשם המצטברות ברוב חלקי הארץ. יחד עם זאת, הגירעון איננו קיצוני וזאת כיוון שדצמבר היה מאוד גשום ובינואר מיעוט הגשמים לא היה חריג, במיוחד בצפון הארץ.

בסוף פברואר כמויות הגשם המצטברות מתחילת העונה בהרי הצפון ובעמקי הצפון הן הגיעו ל-85%-75% מהממוצע הרב-שנתי לתקופה המקבילה. במישור החוף הצפוני הכמויות קטנות במעט מהממוצע (100%-85%), בהרי המרכז 90%-80% ובצפון הנגב הכמויות המצטברות קרובות לממוצע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדוח, חודש פברואר היה קר מהממוצע והדבר בלט בשעות הלילה עם טמפרטורות נמוכות מהממוצע ב2-1 מעלות ובחלק מהאזורים אף ביותר. בהשוואה לעבר, זהו פברואר הקר ביותר בשעות הלילה מאז 1997 במישור החוף, בשפלה, בנגב, בעמקי הצפון והמזרח ובגולן. עוד צוין בדוח כי כל חודשי החורף המרכזיים (דצמבר, ינואר ופברואר) היו קרים מהממוצע.

בחלקו האחרון של החודש חלה מגמה של התחממות. בשלב הראשון הטמפרטורות היו קרובות לממוצע ובהמשך, מ-24 בפברואר ועד סוף החודש היה חם מהממוצע. ביומיים האחרונים של החודש נמדדו טמפרטורות מקסימום גבוהות יחסית של 24-23 מעלות במישור החוף ובשפלה, 28-25 בעמקי הצפון ובצפון הנגב ו-31-29 בערבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצפה בחדר האוכל במלון אורכידאה באילת, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
הצפות באילת מרץ 2017. דוברות רשות שדות התעופה, מערכת וואלה! NEWS
הצפה בשדה התעופה באילת, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רשות שדות התעופה
חניון הלילה בו שהו ילדים, סמוך לאילת 1 במרץ 2017. סשה גלוסקין, מערכת וואלה! NEWS
אילת, היום/מערכת וואלה! NEWS, סשה גלוסקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully