וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן מזהיר: עזה נמצאת בפני משבר לנוכח המצב הכלכלי

1.3.2017 / 18:15

ברקע פרסום דוח המבקר על מבצע "צוק איתן" אמר אלוף הרצי הלוי לחברי ועדת חוץ וביטחון כי אגף המודיעין פעל כראוי במבצע אך לא היה נטול בעיות. לדבריו, חמאס וחיבזאללה אינם מעוניינים בעימות עם ישראל בטווח הזמן הקרוב

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי הזהיר היום (רביעי) בוועדת חוץ וביטחון כי רצועת עזה נמצאת בפני משבר לנוכח המצב הכלכלי השורר בה - כך לדברי הנוכחים בדיון. דבריו נאמרו יממה לאחר פרסום דוח המבקר על כשלי מבצע "צוק איתן", ובו בין היתר נכתב כי בממשלה התעלמו מהאזהרות על כך שהמצב ההומניטרי בעזה עלול להוביל לפיצוץ.

העריך כי חמאס וחיזבאללה אינם מעוניינים בעימות צבאי עם ישראל בתקופה הקרובה. הלוי התייחס גם לדו"ח המבקר על מבצע 'צוק איתן' ואמר כי אמ"ן פעל במבצע כראוי אך ציין כי לא היה נטול בעיות. הלוי גם אמר לחברי הכנסת כי איום המנהרות הוא חמור אך אינו איום קיומי לישראל.

אתמול אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, כי צה"ל הפיק את הלקחים מהמבצע והגביר את תדירות האימונים, המותאמים לכל תרחיש לדבריו. בנאום במכללה לפיקוד ומטה אמר עוד איזנקוט כי "ראיתי מקרוב את חיילי צה"ל במערכים השונים ואת הרמטכ"ל בני גנץ עושים הכול כדי להשיב את הביטחון. צה"ל אינו חסין מביקורת, אך עלינו לזכור כי מדובר באנשים ראויים שהקדישו את חייהם לביטחון המדינה".

דוח צוק איתן | כל הכתבות בוואלה! NEWS
לקחי "צוק איתן" לא ישנו את העובדה: אין פתרון קסם למנהרות
בזמן שחמאס חופר מנהרות חדשות, ישראל נערכת למלחמה הקודמת
איזנקוט על דוח צוק איתן: "הופקו לקחים; צה"ל לא חסין מביקורת"

ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי בוועדת חוץ וביטחון בכנסת, 1 במרץ 2017. ליאור מזרחי, הארץ
אמ"ן אינו חף מבעיות. אלוף הלוי/הארץ, ליאור מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully