וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגיעות אחרונות": ממשל טראמפ יציג בהמשך השבוע צו הגירה מרוכך

הנשיא וסגנו הבהירו כי לא יוותרו על "להשאיר בחוץ את מי שרוצה לפגוע במדינה", אך סירבו לפרט על פרטי הצו הנשיאותי החדש. גורמים בסביבתם הדליפו את עיקרי הפרטים והודו: הצו יילקח שוב לבית המשפט

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס הבהיר היום (רביעי) כי סוכנויות הממשל השונות מוסיפות "נגיעות אחרונות" לצו הנשיאותי שצפוי הנשיא דונלד טראמפ להציג עד לסוף השבוע ונועד להגביל את הכניסה לארצות הברית ממדינות בעלות רוב מוסלמי. בריאיון לתכנית "הבוקר הזה" של רשת CBS, הבהיר פנס כי הוא יגן על מדיניות טראמפ השנויה במחלוקת, והבהיר: "אנחנו מאמינים באופן מלא בסמכויותיו הנשיאותיות".

פנס סירב להתייחס לפרטי הצו החדש, במקום זה שנפסל בחודש שעבר על ידי מערכת המשפט האמריקנית, אולם גורמים המעורים בפרטי המגעים לניסוח צו הגירה חדש מסרו בימים האחרונים מידע על מרכיביו הצפויים של הצו. בתחילה דווח כי הצו הסופי יוצג עוד היום, אולם גורמים המקורבים לממשל הבהירו כי הדבר יקרה רק בהמשך השבוע, אולם בכל מקרה עד ליום ראשון הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר יהודי-אמריקני: "חווים את פרץ האנטישמיות החזק ביותר זה עשורים"
טראמפ הודה לאלמנת הלוחם שנהרג - כל הקונגרס קם על רגליו. צפו
טראמפ הציג חזון אופטימי ולא מתלהם. עכשיו רק נשאר ליישם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
ינסה לנסח צו שיקשה על תביעות. טראמפ, הלילה/רויטרס

על פי גורמים רשמיים, הצו החדש לא יכלול את עיראק ברשימת המדינות שהכניסה מהן תיאסר. זאת, על פי כמה גורמים שונים, בלחץ הפנטגון ומחלקת המדינה, שחוששים לקשרים עם בגדאד, הנחוצים לקידום המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). שש המדינות האחרות שנכללו בצו המקורי – איראן, לוב, סומליה, סודאן, סוריה ותימן – צפויות להיכלל גם בצו המרוכך.

משך הזמן לאיסור הכניסה לארצות הברית צפוי להיות, כמו בצו הקודם שנפסל, 90 ימים, לצד השעיה למשך 120 של קליטת פליטים מכל מדינה שהיא, בהם פליטים מסוריה. כמו כן, בניגוד להתבטאויות של גורמי ממשל לאחר החתימה על הצו הקודם, הצו החדש לא יכלול חריגות עבור מיעוטים דתיים כלשהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס בפגישה עם רמטכ"ל צבא עיראק בבגדאד, 20 בפברואר 2017. רויטרס
לא רוצים לסכן את שיתוף הפעולה עם עיראק. שר ההגנה מאטיס בבגדאד, בחודש שעבר/רויטרס

טראמפ הבהיר כי יבטיח שהצו החדש לא ייפסל בבתי המשפט, ולהערכת מומחים משפטיים הוא יעשה זאת באמצעות ניסוח מצומצם יותר, שיקשה על מדינות בארצות הברית לטעון כי הצו פוגע בהן. כך, למשל, הצו החדש לא צפוי לחול על תושבי קבע או על מחזיקים באשרת כניסה תקפה. עם זאת, גורמים בבית הלבן הבהירו כי הם צופים אתגר משפטי גם לצו החדש.

בנאום שנשא בפני הקונגרס הלילה, הבטיח טראמפ לקדם את הבטחת הקמפיין שלו ולהשעות את הכניסה למדינה של גורמים שלטענתו מהווים איום ביטחוני. "ננקוט בקרוב צעדים חדשים שיבטיחו את ביטחון המדינה וישאירו בחוץ את אלה שרוצים לפגוע בנו", קרא טראמפ. הצו המקורי, שנחתם בסוף חודש ינואר, עורר מחאה נרחבת בארצות הברית וברחבי העולם, וממשל טראמפ ויתר על ערעור לאחר שבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו פסל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully