וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד זארה: קמפיין "תאהבי את הקימורים שלך" מעורר סערה

מדוע בחרה רשת האופנה האהובה להציג שתי דוגמניות רזות בקמפיין הקורא לבחורות לחבק את הגוף הנשי שלהן? הלקוחות זועמות, והרשתות החברתיות גועשות. תשפטו בעצמכם

קמפיין זארה עם דוגמניות רזות מרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
"זו הסיבה להפרעות אכילה". התמונה שהועלתה לרשת ושותפה אלפי פעמים/צילום מסך, טוויטר

רשת זארה יצאה בקמפיין חדש לנשים במידות גדולות, או לפחות כאלה הרואות עצמן עסיסיות, ומצאה את עצמה במרכזה של סערה שהצליחה לעצבן את לקוחותיה. בקמפיין שהופץ באירלנד ונראה גם בסניפים בספרד ובאנגליה, מוצגות שתי דוגמניות רזות ונטולות קימורים לצד הכיתוב "Love your curves" - "תאהבי את הקימורים שלך".

שדרנית רדיו באירלנד, מויראן אוקונל, הבחינה בשלט באחת מחנויות המותג בדבלין, תיעדה אותו ושיתפה בטוויטר לצד הכיתוב: "זארה, אתם בוודאי עובדים עליי". במהרה, הכעס שלה הפך לוויראלי. יותר מ-8,000 גולשים הצטרפו תוך פחות מ-24 שעות למחאה ויצאו נגד הקמפיין.

עוד באותו נושא:
ללא גלוטן וללא הומור: זארה מסתבכת עם חולי הצליאק
למכירה בזארה: חולצת שואה שמעוררת סערה

איפה הקימורים?

חלק מהגולשים הביעו פליאה וכעס, ותהו: "זארה, אתם בכלל יודעים מה זה קימורים?" "לבנות האלה יש קימורים? באמת?" ו"למה זארה בוחרת בשיטת שיווק כזו?". אחרים ביקשו להתייחס להשפעות ההרסניות של קמפיינים מהסוג הזה על דימוי גוף בקרב נערות. "בגלל קמפיינים כאלה נערות בנות 15 במידה 8 (מקבילה ל-36) חושבות שהן שמנות", כתבה גולשת מודאגת. אחרת הוסיפה: "זו הסיבה להפרעות אכילה".

בנוסף לגולשים הכועסים והמודאגים, היו כאלה שביקשו לצחוק על הקמפיין של זארה. כך למשל, אחד הגולשים העלה תמונה של שני מקלות צ'ופסטיקס לצד הכיתוב: "תאהבי את הקימורים שלך". אחרת העלתה תמונה של זכוכית מגדלת ותהתה: "היכן הקימורים של הדוגמניות?".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ושוב, איפה הקימורים?

זו לא הפעם הראשונה שזארה מצליחה לעצבן את קהל לקוחותיה. ברזומה שלה יש כבר כמה מקרים שעוררו סערה. בחודש יולי האחרון טענה לקוחה של הרשת, קייילי פייסל מניו יורק, כי היא מצאה עכבר מת תפור לבטנת מעיל שקנתה בסניף בקונטיקט. לדבריה, היא זיהתה ריח רע מהמעיל, מה שהוביל אותה לגלות את גופת העכבר. בתביעה שהגישה לבית המשפט נגד זארה טענה: "הייתי בהלם מוחלט. העיניים ראו שזה עכבר והמוח לא רצה להאמין".

צ'ופסטיקס במקום דוגמניות

במרץ שעבר הוציאה זארה חולצה שהכעיסה את חולי הצליאק, כשעליה נכתב: "האם אתה נטול גלוטן?". מחאת רשת גדולה נפתחה נגד זארה, שקראה להוריד את הטי-שירט המדוברת מהמדפים. ולא רק את חולי הצליאק הצליחה זארה לעצבן, גם היהודים היו חלק מקורבנות הרשת. באוגוסט 2014 הציעה זארה למכירה חולצת פסים עם טלאי צהוב של מגן דוד. בעוד שהגולשים הישראלים והיהודים טענו כי האסוציאציה לשואה היא בלתי נמנעת, ברשת הסבירו כי ההשראה הייתה שריף. בסופו של דבר, הוסרה החולצה מהמדפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully