וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך הדין היחיד שנותר לאזריה: "הצוות פרש כי הפצ"ר סחט המשפחה"

1.3.2017 / 18:00

עו"ד יורם שפטל, שהגיש בשמו של החייל ערעור על עונשו, אמר כי עורכי דינו התפטרו לאחר שהפרקליט הצבאי הראשי הודיע להם כי אם יערערו - תערער גם התביעה, והוסיף: "כלבלבי תקשורת ניסו למנוע את הגשת הערעור - מזימה שלא צלחה". צ'רלי אזריה: "זה המשפט של כל חיילי צה"ל"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

עו"ד יורם שפטל, שהגיש היום (רביעי) ערעור בשמו של החייל אלאור אזריה על שנה וחצי מאסר שנגזרו עליו, נשא דברים בבית העיתונאים בתל אביב. הערעור הוגש על הרשעתו של אזריה, ואם לא יתקבל, על חומרת עונשו - 18 חודשי מאסר בפועל.

הגשת הערעור פורסמה בשמו של צוות ההגנה, אולם רק שפטל, שהצטרף לצוות לאחר הכרעת הדין, עמד מאחוריו. מיד לאחר הגשתו הודיעו עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, שליוו את אזריה לכל אורך ההליך המשפטי, כי הם פורשים מייצוגו של החייל.

"ההודעה שלהם מגלה טפח - אך מסתירה טפחיים. כי כל שנאמר בהודעתם לא מנע מהם עד יום ראשון בערב להיות צוות בלתי נפרד מהסניגוריה, ומפעילות מלאה לקראת הגשת הערעור לרבות לאחר מתן גזר הדין", אמר שפטל. "מה שהביא לשינוי הדרמטי בעמדתם זו פגישה שהייתה להם ביוזמתם עם הפרקליט הצבאי הראשי ביום ראשון בערב, השבוע, ושם נאמר להם הדבר הבא: 'אם לא תגישו ערעור, גם התביעה הצבאית לא תגיש ערעור על קלות העונש'.

"זו אמירה שערורייתית שגובלת במידה מסוימת בהיבט המוסרי בסחיטה באיומים. משום שפרקליט צבאי ראשי צריך להחליט אם להגיש ערעור לפי אמת מידה אחת ויחידה – אם העונש קל או חמור מדי. וכאן אומר לנו הפצ"ר – אתם רוצים שלא אערער? אל תערערו אתם", הוסיף.

עוד בנושא:
נציבות זכויות האדם של האו"ם: "מודאגים מאוד מהעונש הקל לאזריה"
אביו של אזריה: "נערער חד-משמעית, הוא חף מפשע; שרון גל מלאך"
איזנקוט: מבקש שפוליטיקאים לא יתערבו בסוגיית חנינת אלאור אזריה

עורך הדין של החייל אלאור אזריה יורם שפטל עם אמו אושרה ואביו צ'רלי מחוץ לבית העיתונאים לפני מסיבת עיתונאים, 1 במרץ 2017. ניב אהרונסון
עו"ד שפטל וצ'רלי אזריה במסיבת העיתונאים/ניב אהרונסון

לדבריו, "זו הסיבה, ואין בלתה, שהם פרשו מן התיק. כנראה היה כבד עליהם המעמס של האפשרות של הגשת ערעור על קלות העונש ואז העניין הופך להיות מסובך יותר מבחינה מסוימת. כנראה שזה היה קצת כבד מדי".

שפטל השווה את משפט אזריה למשפטו של ניסים חדאד, שזוכה לאחרונה ממעשה סדום בבנה של בת זוגו לשעבר. "אלאור הוא הקורבן של חקירת מנהרה", אמר. "הייתה זו חקירה שמטרתה האחת והיחידה להפליל בכל מחיר, בכל נסיבות, תוך התעלמות גמורה מהכוונה לגלות את האמת".

שפטל התייחס לקביעה כי אזריה אמר לאחר הירי "הוא דקר את חבר שלי ומגיע לו למות", בהתייחס למחבל, וסביבה, כך נראה, רקם את הערעור על אמינותה של החקירה ושל עדי התביעה. בהתייחסו לעדים לאמירה הזו, אמר כי סרטונים רבים "מציגים את האמירה הזו כעדות שקר". לטענתו, 13 סרטונים מפריכים את האפשרות שאזריה אמר את הדברים לשני העדים לאמירה הזו. "לזה קוראים תפירה גסה של תיק", אמר. על ארגון "בצלם" שתיעד את אזריה יורה במחבל בחברון, הוסיף: "האויב הערבי-פלסטיני 'בצלם' מקבל 3.9 מליון שקלים ומענק מיוחד על שירותיו ב'צוק איתן'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גזר הדין של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי בקריה, פברואר 2017. תומר אפלבאום, פול צלמים
אזריה בעת הקראת גזר דינו, בשבוע שעבר/פול צלמים, תומר אפלבאום

לדברי שפטל, "כשנעשית התפיסה הזאת על יסוד הודאה שקרית, לזה קוראים בידוי ראיות. מצ"ח נוקט הליך של תפירה גסה כדי לייצר הליך של בידוי ראיות, ומציג אותה לעד - שחוזר עליה. כי החוקר איים עליו שילך למעצר אם ישקר - כלומר יגיד מה שהחוקר חושב בתור שקר".

עוד אמר שפטל כי "החקירה מתנהלת בצל אמירות שר הביטחון והרמטכ"ל, שטוענים כי הוא 'רוצח שסרח והתבהם'". לדבריו, "שנים לא נתקלתי בחקירה כזו, חקירה שגובלת בפלילים. שיבוש הליכי חקירה. ולכן, הממסדר הצבאי כל כך לא רצה שהערעור הזה יוגש, על מנת שהדרך המחפירה, החקירה המבישה, חקירה שאין לוקה ממנה בראיית מנהרה כמו זו, היא והיא ביסוד הרשעתו של אלאור".

כמו כן, אמר שפטל: "אני והמשפחה מקיימים את מסיבת העיתונאים הזאת לאור הגשת הערעור היום לבית הדין הצבאי לערעורים. ערעור שעשו הכול, גורמי ממסד וכלבלבי תקשורת המשמשים אותם כדי למנוע את הגשתו, והמזימה הזו לא צלחה - כפי שהיה ברור שלא תצלח".

עורך הדין של החייל אלאור אזריה יורם שפטל עם אמו אושרה ואביו צ'רלי מחוץ לבית העיתונאים לפני מסיבת עיתונאים, 1 במרץ 2017. ניב אהרונסון
שפטל והוריו של אזריה/ניב אהרונסון

אביו של החייל, צ'רלי אזריה, הודה במסיבת העיתונאים לעורכי הדין הפורשים, ואמר כי "המשפט של אלאור הוא משפט של כל חיילי צה"ל. מהתחלה הבנתי שתופרים לו תיק. אני אלחם עד שחפותו תצא לאור. כולם יודעים שהוא חף מפשע".

אזריה הוסיף כי העיתונאי וחבר הכנסת לשעבר, שרון גל, שתמך רבות במשפחה לאורך המשפט, לא היה מעורב בהגשת הערעור. "נודע לי שנאמר שאם נגיש ערעור, נציגי צה"ל יגישו ערעור גם. מנסים להפחיד את המשפחה, אבל המאבק שלי ממשיך והוא מאבק של כל הורה והורה ועל זה לא אוותר", אמר. "יש לי עדיין אמון במערכת המשפט ואני מקווה שהיא לא תאכזב אותי. אם נצטרך, נגיע לכל מקום. אני אזכה את אלאור כי הוא חף מפשע".

הערעור: "כולנו חפצים ביציאתו המידית של הבן של כולנו לחירות"

בפתח דברי הערעור, נכתב: "ערעור זה נכתב מדם לבם של שלושת סנגוריו של המערער הח"מ. אולם, יחד עמם, קיימים עוד מיליוני סנגורים למערער מקרב עמך ישראל, בכל רחבי ארץ ישראל – 80% מקרב העם היושב בציון - החפצים כולם ביציאתו המידית של המערער, קרי – החייל והבן של כולנו - ממאסר לחרות ומבית האסורים לבית משפחתו".

מטעם עורכי הדין בסרגליק, כץ ושחיבר, נמסר מוקדם יותר היום: "הגם שאנו סבורים שהכרעת הדין שגויה ומנותקת מהראיות, סברנו שהגענו למיצוי מקסימלי בערכאה זו ושיש לפנות בשלב הזה לאפיקים נוספים אלטרנטיביים לטובת החייל, שאותם אף הצענו למשפחה ולאלאור לעשות ללא עלות ובהתנדבות על מנת שלא תהיה כל תלות כלכלית בגורם כלשהוא".

הסנגורים שלי החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי בקריה, 24 בינואר 2017. מגד גוזני
צוות ההגנה הפורש של אזריה/מגד גוזני

עם זאת, צוות ההגנה המתפטר מסר כי "המשפחה ואלאור סבורים ובצדק מבחינתם שהמתווה הנכון הוא ערעור. נעמוד לרשותם בכל דבר שיצטרכו בהמשך".

בשבוע שעבר נידון אזריה לעונש המאסר בפועל, מאסר על תנאי והורדה בדרגה בגין הריגת המחבל המנוטרל בזירת הפיגוע בחברון במרץ 2016. לפי גזר דינו, אזריה אמור להתחיל לשאת בעונשו ביום ראשון הקרוב.

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully