וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה להחלת הריבונות במעלה אדומים תעלה בוועדת השרים בראשון

1.3.2017 / 12:16

פרסום ראשון: ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, הח"כים יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', יעלו את הצעתם להצבעה בוועדת השרים לחקיקה לאחר שנמשכה מסדר היום לבקשת נתניהו ועל רקע פינוי עמונה ועפרה. לא ידוע אם השרים שקד ולוין ינסו לטרפד את היוזמה

צילום: הלל מאיר, עריכה: יאיר דניאל

(קמפיין של השדולה למען ארץ ישראל הקורא לסיפוח מעלה אדומים, באוקטובר)

הצעת החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים תעלה ביום ראשון הקרוב להצבעה בוועדת השרים לחקיקה - כך נודע לוואלה! NEWS. מגישי ההצעה הם חברי הכנסת יואב קיש (ליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שעומדים בראש שדולת ארץ ישראל.

השדולה החלה בקמפיין בנושא כבר לפני כחודשיים. ראשיה הצהירו כי יעלו את הצעת החוק לוועדת השרים לחקיקה מיד לאחר השבעת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ב-20 בינואר. הצעת החוק נכנסה לסדר יומה של הוועדה לאחר ההשבעה, אך לאור בקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היא נמשכה מסדר היום עד לאחר פגישתו עם טראמפ בבית הלבן לפני כשבועיים.

בהודעה שהוציאו קיש וסמוטריץ' לאחר משיכת החוק נאמר כי ימשיכו בקידום החוק. "חוק הריבונות על מעלה אדומים יחוקק. לא נחכה זמן רב כדי להשלים את המהלך ההיסטורי והטבעי, כשמאחורינו קונצנזוס של רוב עצום בעם. הגיע הזמן ללכת בדרכם של כל מנהיגי ישראל לדורותיהם. הגיע זמן ריבונות", אמרו.

לקריאה נוספת:
אחרי השבעת טראמפ: השרים ידונו בהחלת ריבונות על מעלה אדומים
ראשי שדולת ארץ ישראל לטראמפ: תמוך בסיפוח מעלה אדומים

מעלה אדומים. ינואר 2017. AP
"לא נחכה זמן רב להשלים מהלך היסטורי". מעלה אדומים/AP

בשדולה אומרים כי הם המתינו לבקשת ראש הממשלה עד לאחר הביקור בבית הלבן, ואף עד לחזרתו של ראש הממשלה מביקורו האחרון באוסטרליה. גורמים בשדולה מסרו עוד כי העלאת הצעת החוק לא באה מחוסר כבוד לנתניהו ודחייתה אף נבעה מתוך כבוד לבקשתו, אך כפי שהתחייבו, הם מקדמים אותה כעת.

טרם ברור אם שרת המשפטים, איילת שקד, ושר התיירות יריב לוין, נציג ראש הממשלה בוועדה, ינסו לטרפד את הצבעה על החוק בישיבה הקרובה, או יתמכו ביוזמה. על פי גורמים בשדולה, יהיה קשה לשרים אלו ולשרים אחרים
להצביע נגד החוק לאחר שהביעו בו תמיכה. עוד אמרו הגורמים כי בוועדה קיים רוב מוצק להצעה להחיל את הריבונות על מעלה אדומים.

ההצעה של הח"כים קיש וסמוטריץ' מגיעה ברקע פינוי תשעת הבתים שנבנו על קרקע פרטית בעפרה, במהלך שהחל אתמול ונמשך גם הבוקר, וחודש לאחר פינוי מאחז עמונה. במהלך הפינוי אתמול קרעו חלק מן המתבצרים שלטים של הליכוד ושל הבית היהודי, במחאה על "הפקרת ההתיישבות", כהגדרתם.

אורי אריאל, זאב אלקין, חיים כץ, בצלאל סמוטריץ', יואב קיש חותמים על מגילת ריבונות למעלה אדומים, 3 ביולי 2016. יוני זילברמן, מערכת וואלה! NEWS
קיש וסמוטריץ' בישיבת השדולה/מערכת וואלה! NEWS, יוני זילברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully