וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקר את השלטון - ושילם: אחיינו של סאדאת הודח מהפרלמנט במצרים

28.2.2017 / 19:38

רוב מוחץ הצביע בעד סילוקו של מוחמד אנואר סאדאת, שהואשם בהכפשת תדמיתו של הפרלמנט בשל דברים שהעביר לגופי תקשורת זרים. לדבריו, אלו הדעות שלו, "ולכן אקבל את גזר הדין אם יעמידו אותי לדין"

צלמים זמניים מורשים

(יום השנה השישי להפלת מובארק, ינואר)

הפרלמנט של מצרים הדיח אתמול (שני) את מוחמד אנואר סאדאת, מחוקק בכיר שהיה מבקר תקיף של הממשלה ואחיינו של הנשיא לשעבר שחתם על הסכם שלום עם ישראל. הוא הואשם בפגיעה בבית המחוקקים בשל קשריו עם ארגונים זרים ובזיוף חתימות של מחוקקים על הצעת חוק. הוא דוחה את הטענות נגדו.

יו"ר הפרלמנט עלי עבד אל-עאל אמר כי 468 מחוקקים מתוך 596 חברי הפרלמנט הצביעו בעד הדחת סאדאת ועל מושבו מטעם מחוז דלתת הנילוס יתקיימו בחירות חדשות. תומכיו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי מחזיקים ברוב בפרלמנט המשמש מעין חותמת גומי לממשלה.

סאדאת עמר בראש ועדת זכויות האדם בפרלמנט עד שהוא פרש מתפקידו באוגוסט האחרון, אחרי שטען כי הפרלמנט נכשל בתפקידו לטפל בתלונות של אזרחים על הפרות זכויות אדם. בהודעה שמסר אתמול אמר סאדאת כי הוא ענה על האשמות נגדו וכי הוא דורש "שבית המשפט יחקור את הנושא". אחיינו של הנשיא, שנרצח ב-1981 על ידי הג'יהאד האסלמי המצרי, קרא לשחרורם של מאות פעילים שנעצרו בהפגנות נגד הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא סוף העולם". סאדאת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדוח של ועדת החוקה והחקיקה נטען כי סאדאת העביר כמה הצהרות באנגלית לגופי תקשורת זרים, שבהם דן על עבודת הפרלמנט, במה שעלול היה "לפגוע בתדמית וביוקרה" של הפרלמנט. בעקבות זאת, הוועדה המליצה להדיחו. "אלו הן העמדות שהבעתי בפומבי, כך שאם תעמידו אותי לדין עליהן אז אקבל את פסק הדין", אמר חבר הפרלמנט המודח.

בחודש שעבר הוא ביקר את ראשי הפרלמנט וטען כי יושב הראש ושניים מעוזריו קיבלו שלושה כלי רכב משוריינים בשווי של 18 מיליון לירה מצרית – כמיליון דולר – בתקופה של משבר כלכלי כבד הפוגע בחלקים נרחבים מהאוכלוסייה. זאת לא הפעם הראשונה שבה סאדאת מודח מהפרלמנט. הוא סולק ב-2007, אחרי שהוכרז פושט רגל. באותה תקופה, הוא היה מתנגדו של הנשיא חוסני מובארק, שירש את דודו בתפקיד והודח במהפכה ב-2011. "זה לא סוף העולם", אמר אתמול סאדאת עם צאתו מהפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully