וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בסטנדרטים של אל סלבדור, הרג היפופוטם מפורסם שובר שיא אכזריות

1.3.2017 / 11:19

המדינה שבמרכז-אמריקה חווה בממוצע 14 מקרי רצח ביום, אך תקיפה ברוטלית של גוסטביטו, שנחשב לסמל גן החיות בעיר הבירה, מסעיר את התושבים

ההיפופוטם גוסטביטו בגן החיות של סן סלבדור, אל סלבדור, 2014. AP
נולד בגואטמלה, חי באל סלבדור. גוסטביטו, 2014/AP

האלימות השגרתית באל סלבדור הגיעה למחוזות בלתי-צפויים, עם הריגתו האכזרית של היפופוטם מפורסם ששכן בגן החיות הלאומי במדינה שבמרכז-אמריקה. אפילו בקרב התושבים שהתרגלו למקרי רצח במסגרת מלחמות הכנופיות, מותו של גוסטביטו ביום ראשון עורר זעם. התושבים התאבלו על מותו של היונק וחלק הניחו פרחים בשערי גן החיות, שנסגר עד להודעה חדשה.

"כאן, אנחנו רגילים לראות מוות בכל יום", אמר מרטין קסטיו, מוכר רחוב במרכז עיר הבירה סן סלבדור. "הם הורגים אותנו כמו זבובים, אבל זה שובר שיא. הם הרגו בעל חיים שרק בידר אותנו". מנהל גן החיות אמר במסיבת עיתונאים כי ההיפופוטם היה מכוסה בחבלות ובפצעי דקירה, אחרי שככל הנראה הותקף במוטות ברזל, בסכינים ובאבנים.

התקיפה אירעה בשבוע שעבר, במהלך יום שלישי בלילה. עם זאת, צוות גן החיות לא גילה את פציעותיו של גוסטביטו, מאחר שהוא לא יצא ממתחם השחייה שלו. ביום ראשון הוא מת מפצעיו. שר המשפטים מאוריסיו רמירז לאנדברדה אמר כי נפתחה חקירה. אל סלבדור היא אחת המדינות האלימות ביותר בעולם, ובשנה שעברה נרצחו בה 5,278 בני אדם – ממוצע של 14 מעשי רצח ביום. כנופיות הרחוב מואשמות ברוב מקרי הרצח.

גוסטביטו נולד וגדל בגואטמלה, אולם הוא הובא לאל סלבדור לפני 13 שנה. "אנחנו זועמים", אמרה כרמן רוגל, שנהגה לבקר בגן החיות עם הנכד שלה. "לא ידענו שהם הרגו את גוסטביטו והופתענו כשהגענו וגילנו את שערי גן החיות סגורים".

לקריאה נוספת בנושא
לראשונה זה שנתיים: יממה ללא אף מקרה רצח באל סלבדור

  • עוד באותו נושא:
  • אל סלבדור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully