וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרסום דוח "צוק איתן": נתניהו יתייצב בוועדה לביקורת המדינה

ראש הממשלה יופיע בעוד כחודשיים בדיון, בעקבות פרסום הפרק בדוח מבקר המדינה הנוגע לקבינט וצפוי למתוח עליו ועל יעלון ביקורת חריפה. יו"ר הוועדה אלהרר: "נתניהו חייב תשובות למשפחות השכולות"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

ראש הממשלה בנימין נתניהו יופיע בעוד כחודשיים בדיון בוועדה לביקורת המדינה וישיב על הטענות שיעלו בדוח מבקר המדינה בנושא תפקוד הקבינט המדיני-ביטחוני במהלך מבצע "צוק איתן". הפרקים שיתפרסמו היום (שלישי), שניים מתוך ארבעה, צפויים למתוח ביקורת חריפה על נתניהו ועל שר הביטחון דאז משה יעלון, ויעסקו במערכת היחסים המורכבת בין הממשלה לצבא, ובין העומדים בראשם. המבקר יקבע כי המידע שעלה מן השטח לא הגיע לכל הדרגים שאמורים להיות שותפים בהחלטות שעוסקות בהגנה על מדינת ישראל, כך שהכשל הפרוצדורלי הפך לכשל מבצעי.

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמרה לקראת הדיון, שיתקיים ב-19 באפריל ויועבר בשידור חי, כי "נתניהו יתייצב בוועדה כי הוא חייב תשובות למשפחות השכולות, ללוחמים שמתכוננים למלחמה הבאה ולעם ישראל כולו".

לדבריה, נתניהו מתחמק מלתת תשובות. "אני לא אתן לראש הממשלה ולאף אחד אחר להתחמק מתשובות והצורך להגיע מוכנים יותר למערכה הבאה. אסור שהכשלים שהדוח מדבר עליהם יקרו שוב. 'צוק איתן' זה פצע פתוח, ומזה תקופה לא מבוטלת שאני מנסה לתאם מול ראש הממשלה את הדיון על הדוח על מנת למנוע עיכובים מיותרים. חבל מאוד שהוא עושה הכל כדי להתחמק ולמשוך זמן. אם הדבר היה תלוי בי הדיון היה מתקיים כבר בשבוע הבא".

עוד בנושא:
נתניהו: "בניגוד למבקר המדינה - אני מגבה את המערכת הצבאית"
כשל מבצעי: המבקר יפרסם היום דוח חמור על הקבינט במבצע צוק איתן
בנט: "דוח צוק איתן - רעידת אדמה"; יעלון: "מדליף ומקושש לייקים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
"לא ניתן לראש הממשלה להתחמק ממתן תשובות". נתניהו/הארץ, אוליבייה פיטוסי

עד כה פורסם חלקו הראשון של הדוח, שנגע לעורף ועסק בהיעדרה של היערכות נאותה להגנה על יישובי העימות בדרום ובצפון. היום יתפרסמו החלקים המרכזיים של הדוח ואלו שמעוררים דריכות במערכת הפוליטית; בהמשך צפוי להתפרסם חלקו הרביעי של הדוח, הנוגע ללחימה בראי המשפט הבינלאומי ולאפשרות שצה"ל ביצע פעילות לא חוקית במהלך המבצע.

על החלק הנוגע להיערכות צה"ל לאיום המנהרות הוטל "חיסיון עמוק" הנוגע לפרטים חשאיים הקשורים לפעילות המודיעין של ישראל. סוגיות של חיסיון נדונו גם בנוגע לחלק הרביעי, שעדיין לא הוחלט באיזו מתכונת יפורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully