וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב עבודות: שיבושים בתנועת הרכבות במשך חמישה ימים בשבוע הבא

28.2.2017 / 10:47

תחנת הרכבת תל אביב השלום תיסגר החל מהלילה שבין ראשון לשני, על מנת לאפשר את כריית הקו האדום של הרכבת הקלה, שעובר מתחת למסילות הרכבת. הרכבות מדרום יגיעו עד תחנת ההגנה, ומצפון עד תחנת סבידור-מרכז

עריכה: יאיר דניאל

תחנת רכבת תל אביב השלום תיסגר בלילה שבין יום ראשון הקרוב ליום שני למשך חמישה ימים עקב עבודות של הרכבת הקלה על הקו האדום. חברת נת"ע האחראית להקמת הרכבת הקלה בגוש דן ביקשה להקדים את סגירת התחנה על מנת לאפשר את מעבר מכונת הכרייה TBM מתחת למסילות הרכבת, לאחר שעבודות הכרייה התקדמו מהר מהצפוי.

בהתאם להנחיות ההנדסיות, תופסק תנועת הרכבת בקטע זה. לפיכך, בשבוע הבא תסתיים תנועת הרכבות המגיעות מכיוון דרום בתחנת תל אביב ההגנה, ואילו תנועת הרכבות מצפון תסתיים בתחנת סבידור-מרכז. משרד התחבורה ורכבת ישראל פועלים במקביל לספק תחבורה חליפית לנושאים, ויפרסמו בימים הקרובים מידע בנושא לציבור.

עוד בוואלה! NEWS:
בבני ברק מרגיעים את התושבים: עבודות הרכבת הקלה לא יבוצעו בשבת
"לא מחכים למדינה": ראשון לציון תקים בעצמה קו של הרכבת הקלה
תיעוד: עבודות כריית מנהרות הקו אדום של הרכבת הקלה בגוש דן החלו

תחנות רכבת בתל אביב הושבתו לשמונה ימים עקב עבודות, ספטמבר 2016. דוברות רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
השבתה ברכבת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רכבת ישראל

בתחילת השבוע שעבר החלה כריית הקו האדום, ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן. מכונת הכרייה הראשונה תחפור מתחת לנתיבי איילון בעומק של 30 מטרים מתחת לקרקע, ותמשיך לתחנות המיועדות בתל אביב. בהמשך השנה, יצטרפו שבע מכונות נוספות שיכרו את חלקו התת-קרקעי של הקו, העובר בבני ברק, רמת גן ותל אביב ואורכו כ-12 קילומטרים.

שר התחבורה ישראל כץ אמר בטקס פתיחת העבודות כי "מיזם הרכבת הקלה הוא דוגמה ליכולת קבלת ההחלטות. מנהיגות לא נרתעת מאתגרים במטרה לשנות את המציאות. המציאות שתהיה בגוש דן תהיה מציאות אחרת". לדבריו, "לא נירתע - זו דרכנו. רגל ועוד רגל, דונם ודונם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר התחבורה ישראל כץ בתחילת עבודות החפירה על קו הרכבת הקלה בתל אביב, 19 בפברואר 2017. מגד גוזני
תחילת עבודות החפירה של הרכבת הקלה, בשבוע שעבר/מגד גוזני

ארבע מכונות יצאו מאזור מתחם הבורסה, שתיים מהאזור התפעולי של הרכבת הקלה בקריית אריה, דרך שכונת אם המושבות ומשם מערבה על דרך ז'בוטינסקי, עד למפגש עם המכונות מרמת גן. המכונות שייצאו לכיוון תל אביב יגיעו עד תחנת קרליבך, שם ייפגשו עם המכונות שיגיעו מכיוון רחוב הרצל.

שמונה מכונות הכרייה הן באורך של 115 מטרים כל אחת, ובקוטר של כ-7.5 מטרים. משקלן של כל מכונה מגיע לכ-900 טון. 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG נמצאים בתוך כל מכונה בכל רגע נתון. קצב ההתקדמות שלהן מגיע לעשרה מטרים ביום, ולכל אחת צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully