וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת אום אל-פחם זרקה נייר על פקידה - והואשמה בתקיפת עובד ציבור

28.2.2017 / 8:45

לפי כתב האישום, הנתבעת השליכה טופס קרוע לעבר פקידה בלשכת הרווחה בעירה, זאת לאחר שלא זכתה בסיוע שביקשה לבתה החולה. על אף שהשופט ראה בכך הפעלת כוח, התביעה חזרה בה. הסנגורית: "טוב היה אם התביעה לא הייתה מוגשת"

הארכת מעצר לנהג המשאית כמאל דיאב, שהיה מעורב בתאונת הדרכים בצומת פוריידיס, בימ"ש השלום חדרה. אוגוסט 2016. שלומי גבאי
הסנגורית טענה כי נייר שהתעופף אינו עונה על ההגדרה של "הפעלת כוח". בית משפט השלום בחדרה/שלומי גבאי

כתב האישום נגד תושבת אום אל-פחם, שהואשמה בתקיפת עובר ציבור בלשכת הרווחה בעירה, בוטל לפני כשבוע לאחר שמונה דיונים בבית משפט השלום בחדרה. על פי כתב האישום שבוטל, הנאשמת קרעה טופס והשליכה את חתיכות הנייר לעבר פקידת הסעד בלשכה, ונטען כי "חתיכות הנייר פגעו בפני המתלוננת".

האירוע התרחש באוגוסט 2015, אז הגיעה הנתבעת עם בעלה ללשכת הרווחה בעיריית אום אל-פחם, שם לא קיבלה סיוע בקבלת מחברות וילקוט לבתה החולה לקראת שנת הלימודים. לטענתה, נתקלה באטימות לאחר חודשיים של בקשות חוזרות ונשנות, ולכן קרעה טופס שהתבקשה למלא והשליכה אותו.

עם הגשת כתב האישום, הנתבעת טענה בתוקף כי פיסות הנייר לא פגעו בפני הפקידה, וגם אם פגעו, הרי שפגיעת הנייר אינה מוגדרת כהפעלת כוח כלשון החוק. "האם הנייר הזה שהיא קרעה והתעופף לו באוויר במשב רוח, פגע ונגעה במתלוננת עונה על ההגדרה הפעלת הכוח כמפורט בחוק? לטעמי התשובה היא שלילית", אמרה עו"ד אסיל מקאלדה, שייצגה את האישה מטעם הסניגוריה הציבורית.

עוד בוואלה! NEWS:
צעיר החשוד בגניבה נורה בגבו משוטרים בבאר שבע; מצבו בינוני
פרשת הצוללות: פרקליט המדינה הורה על מעבר מבדיקה לחקירה
חוק המאגר הביומטרי אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת

סיור רמדאן באום אל-פחם וברטעה. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
בתה של הנאשמת בבית החולים ולכן הוסכם לבטל את כתב האישום. אום אל-פחם/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב

למרות טענותיה של עורכת הדין, בית המשפט החליט כי יש לנהל את התיק. השופט קבע כי הפעלת כוח היא פעולה המוגדרת גם כ"הפעלת חום, או חשמל, או גז, או ריח - אם הפעילו אותם כדי לגרום נזק או אי-נוחות. השלכת פיסות נייר יש בהן כדי לגרום אי נוחות. ברור שמבחינה פיזיקלית פיסות נייר לא ינועו ממקום למקום ללא הפעלת כוח כלשהו".

בשבוע שעבר התביעה חזרה בה, כאמור, וכתב האישום בוטל. עו"ד מקאלדה מסרה כי "טוב היה לו תיק זה כלל לא היה מוגש". לדבריה, משהוגש כתב האישום הייתה מתעקשת לנהל את המשפט עד לזיכוי, אך משום שהנאשמת שוהה בבית החולים לצד בתה - היא הסכימה לביטול כתב האישום.

"21 שנים אני עורכת דין, במקרה כזה טרם נתקלתי", אמרה. "מתלוננים על עומס גדול שמוטל על בתי המשפט ועל התביעה. שינהלו תיקים אמיתיים ולא תיק מיותר נגד האישה האומללה הזאת".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully