וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רג'וב הוזמן לוועידה במצרים – אך גורש לבקשת גורם ביטחוני

27.2.2017 / 21:20

חבר הוועדה המרכזית של פתח ג'יבריל רג'וב הוזמן באופן רשמי בידי מזכ"ל הליגה הערבית להשתתף בוועידת הטרור והפיתוח. על פי דיווחים במדינה, הרשויות במצרים גירשו את רג'וב בחזרה לירדן ברגע שנחת

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ריאיון בלעדי של ג'יבריל רג'וב לוואלה! NEWS)

חבר הוועדה המרכזית בתנועת פת"ח, ג'יבריל רג'וב, הוזמן באופן רשמי בידי מזכ"ל הליגה הערבית להשתתף בוועידת הטרור והפיתוח שנערכה בשארם א-שייח'. ואולם, כשניסה להיכנס למדינה, ביקש גורם ביטחוני במצרים לגרשו. כך פורסם באתר החדשות המצרי אל-מוחיט.

על פי הדיווח, שנסמך על מקורות בנמל התעופה של קהיר, הרשויות במצרים גירשו את רג'וב בחזרה על אותו המטוס שבו הגיע מירדן. אחד מיריביו הפוליטיים המרים ביותר של רג'וב הוא בכיר הרשות הפלסטינית לשעבר, מוחמד דחלאן, המוגדר על ידי רבים כשנוא נפשו של אבו מאזן, ונחשב למקורב לנשיא של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

עוד בוואלה! NEWS:
השחתת קברים והרס בתים: נקמת התושבים המשוחררים בדאעש
דיווח: סגנו של מנהיג אל-קאעדה נהרג בתקיפת מל"ט בסוריה
לראשונה בעידן טראמפ: איראן עורכת תרגיל ימי ענק במצרי הורמוז

ג'יבריל רג'וב, יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, רמאללה 11 בדצמבר 2016. יותם רונן
אויבו המר של דחלאן. רג'וב/יותם רונן

דחלאן מתח לא פעם בעבר ביקורת חריפה על הנהגת התנועה והתנהלותה מול ישראל, וכינה את שלטונו של אבו מאזן "כישלון". דחלאן היה בעבר בכיר בהנהגת פת"ח ואחד האנשים החזקים ברשות הפלסטינית, ונחשב מועמד לרשת את אבו מאזן. הוא היה מפקד מנגנון הביטחון המסכל ברצועת עזה עד להשתלטות חמאס עליה בהפיכה ב-2007, אחריה איבד מכוחו הפוליטי.

בעקבות הסכסוך המר עם אבו מאזן, סולק דחלאן מהרשות תחת האשמות לשחיתות, וכאמור הוא שוהה בימים אלו באיחוד האמירויות הערביות. "יש לו כריזמה והוא מתנהג כמו מנהיג", אמר מוחיימר אבו סעדה, מרצה למדעי המדינה באוניסרסיטת אל-אזהאר שבעזה. "הוא יכול להשיג דברים רבים בתוך זמן קצר והוא ממנהיגי הפתח הצעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully