וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: פרקליט המדינה הורה על מעבר מבדיקה לחקירה

שי ניצן, על דעת היועמ"ש מנדלבליט, הורה על מעבר לחקירה בפרשת כלי השיט "לאור איסוף ראיות שהעלו חשד סביר לעבירות מתחום השחיתות הציבורית נגד חלק מהמעורבים". נתניהו אינו בין החשודים

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

פרקליט המדינה שי ניצן הודיע הערב (שני) כי הבדיקה בעניין רכש כלי שיט מגרמניה, שזכתה לשם "פרשה 3000", תהפוך לחקירה פלילית באישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בהודעת משרד המשפטים הודגש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד.

"ההחלטה התקבלה על רקע המידע שנאסף על ידי המשטרה במסגרת הבדיקה שהתנהלה בחודשים האחרונים, ולאור איסוף ראיות שהעלו חשד סביר נגד חלק מהמעורבים בפרשה לביצוע עבירות מתחום השחיתות הציבורית", נמסר מהפרקליטות.

בלב הפרשה עומד החשד להטייה לכאורה של מכרז לרכישת ספינות מגן, כך שיטיב עם המספנה הגרמנית "טיסנקרופ". בין היתר, צפויה המשטרה לחקור באזהרה חשדות לעבירות מתחום טוהר המידות את מיקי גנור, המתווך שייצג את "טיסנקרופ" במגעים, עו"ד דוד שמרון, בא כוחו של גנור בעסקה המשמש גם כעורך דינו ומקורבו של נתניהו, ומפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום.

צוללות של חיל הים הישראלי. דובר צה"ל
"חשד סביר נגד חלק מהמעורבים בפרשה". צוללת של חיל הים/דובר צה"ל

לשכת ראש הממשלה טענה בתחילת החודש כי חיל הים ומנכ"ל משרד הביטחון הם אלה שביקשו לקדם את רכש הספינות. שר הביטחון לשעבר משה יעלון, העיד אף הוא במשטרה בנוגע לעסקה. יעלון טען בחקירתו כי מגעים לרכישת שלוש צוללות נוספות נערכו ללא מעורבותו, חרף העובדה שהוא היה השר הממונה, והוסיף כי נתניהו ביקש לרכוש שתי ספינות מלחמה נגד צוללות, מבלי שהתקיים על כך דיון מוקדם במערכת הביטחון.

תיק 3000 מצטרף לשני תיקים שבהם נקשר שמו של ראש הממשלה. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו נתניהו קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שהראשון יפעל לקידום חוק "ישראל היום".

בנימין נתניהו ביבי צוללת צוללות חיל הים אחי רהב אח"י רהב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו על סיפון הצוללת אח"י רהב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני), שעתר לבג"ץ בדרישה להפוך את בדיקת פרשת כלי השיט לחקירה פלילית, מסר בתגובה כי נתניהו יסיים את הפרשה כנחקר. "פתיחת החקירה היא צעד בכיוון הנכון, אך לא מספק. הניסיון למסמס את החשדות נגד ראש הממשלה בפרשה לא יצלח. אנו מצפים מהיועמ"ש להגיש עד יום רביעי תגובתו לעתירה ולהבהיר מדוע החשדות נגד ראש הממשלה, שהכניס את אנשיו לעסקה וביטל באופן לא חוקי את המכרז, נמצאות עדיין תחת חסותה של בדיקה ולא חקירה". הדיון בעתירה של מרגלית נקבע ל-8 במרץ.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully