וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון סוער בכנסת על תנאי העסקת עובדי הקבלן במשכן: "חובתנו לדאוג להם"

27.2.2017 / 20:00

מחלוקת התעוררה בין המבקשים לשפר את תנאיהם של עובדי הקבלן, שאינם מוכרים כעובדים מן המניין במשכן, לאלה הסבורים כי זה לא עניינם של חברי הכנסת. ח"כ סלימאן וחברי כנסת נוספים אספו כסף כדי לרכוש מתנה לעובדות לרגל יום האישה, לאחר שנודע כי אינן זוכות לאותן התשורות

צילום: דוברות הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: חגיגות יום הולדת למשכן הכנס, לפני שבועיים)

דיון סוער נערך היום (שני) בוועדת הכנסת סביב הסירוב להכיר בעשרות עובדות ועובדים המועסקים בכנסת על ידי חברות חיצונית, כעובדים מן המניין. בדיון נחשף כי ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) אספה כסף מחברי כנסת כדי לרכוש מתנה לעובדות לרגל יום האישה הבינלאומי. זאת, לאחר שהתברר כי ועד עובדי הכנסת מחלק מתנות לעובדים, אך לא מעניק אותן למי שאינם מוגדרים עובדי המשכן - עובדי ועובדות הקבלן.

ח"כ תומא סלימאן החתימה הבוקר 29 חברות וחברי כנסת על תרומה בסך 50 שקלים למימון המתנות. העובדים המוכרים על ידי הכנסת כעובדי המשכן, יוכלו לבחור בין ארוחת בוקר זוגית, מארז סבונים או שוברי קנייה. ואילו לעמיתיהם, עובדי הקבלן, לא מוצעות התשורות הנדיבות. "זו חובתנו הערכית והמוסרית לדאוג להם", אמרה ח"כ תומא סלימאן. ח"כים אחרים אמרו בדיון כי "זו בושה שחברי הכנסת צריכים לעסוק בכך".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "בניגוד למבקר המדינה - אני מגבה את המערכת הצבאית"
סערה פוליטית עקב חשיפת וואלה! NEWS: אסור לרב לוינשטיין לחזור לצה"ל
בג"ץ: הבתים בעפרה ייהרסו ולא ייאטמו - חוק ההסדרה לא חל עליהם

דיון על הדרת עובדות הקבלן מהאירוע לרגל יום האישה בכנסת, וועדת הכנסת. פברואר 2017. נועם מושקוביץ
"יחס משפיל". ח"כ יונה ולוי-אבקסיס בדיון בוועדת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

הדיון בוועדה בראשותו של ח"כ יואב קיש התקיים בעקבות חשיפת וואלה! NEWS לפיו עובדות המועסקות על ידי חברות חיצוניות הודרו מאירוע שקיימה הכנסת ביום חמישי שעבר במלון מצודת דוד בירושלים לרגל יום האישה. הח"כים יוסי יונה (המחנה הציוני) , אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) ויגאל גואטה (ש"ס) גייסו חתימותיהם של שליש מחברי הוועדה במטרה לכפות את הדיון בוועדה. החתימות נאספו לאחר שנשיאות הכנסת דחתה בקשה לדיון בנושא בטענה כי הוא אינו בסמכותם של חברי הכנסת. ח"כ לוי אבקסיס אמרה כי "לא ייתכן שהכנסת תעסיק עובדים בתנאי העסקה פוגעניים".

בדיון מצאו חברי הכנסת גם סמל למאבק: ציונה, שעובדת דרך חברה חיצונית בכנסת 13 שנה. כשחברי הכנסת הזכירו את שמה ודרשו להכיר בה ובעובדים נוספים כעובדי הכנסת, היא התרגשה מהמחווה ופרצה בבכי. "מנכ"ל הכנסת טוען שאין עובדי קבלן בכנסת", תהה ח"כ יונה. "איך אפשר להגיד על ציונה, שעובדת בכנסת 13 שנים, שהיא לא עובדת בכנסת? שנים שהיא ונוספים עושים את עבודתם נאמנה בנקיון, בהסעדה ובעבודה בוועדות עד השעות הקטנות של הלילה. היחס כלפי העובדים והעובדות הללו הוא יחס משפיל - להכליל את הנשים האלו באירועי הכנסת זו דרישה מינימלית".

דיון על הדרת עובדות הקבלן מהאירוע לרגל יום האישה בכנסת, וועדת הכנסת. פברואר 2017. נועם מושקוביץ
סמל המאבק. ציונה, היום/נועם מושקוביץ

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' דחה את הטענות ואמר: "אין עובדי קבלן בכנסת, לא פלפולים משפטיים, לא מכבסת מילים. יש בכנסת חברות שנותנות שירותים חיצוניים. מדובר בחברות גדולות ומוכרות במשק. יש לעובדים האלו את מלוא הזכויות, לא כולם מרוויחים אותו הדבר. יש מה לשפר אבל אנחנו מעסיקים על פי הכללים ונעשית בקרה".

הדרת עובדות בכנסת מאירוע לרגל יום האישה אינה הפעם הראשונה שבה עובדות ועובדי חברות חיצוניות בכנסת מנועים מלהשתתף באירועים מטעם הכנסת או לקבל הטבות ממנה, כמו קייטנות בסבסוד משמעותי בתקופת חג הפסח. לאחרונה, כך התברר, עובדים מטעם אותן חברות אינם רשאים לקחת עמם אוכל שנותר במזנון הכנסת אחרי סיום המשמרת, אלא אם מדובר במשמרת האחרונה לאותו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully