וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש נגד טראמפ: "התקשורת היא חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה"

הנשיא לשעבר ביקר את זה הנוכחי, ברקע מתקפותיו נגד כלי התקשורת. לדבריו, הוא תומך במדיניות פתוחה כלפי מהגרים. "כוח יכול להיות מאוד ממכר", הזהיר בריאיון לרשת NBC

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ניו יורק טיימס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' וו. בוש אמר היום (שני) כי התקשורת היא מרכיב חיוני בדמוקרטיה, ברקע המתקפה הבלתי-פוסקת נגדה מצד הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ. בריאיון לרשת NBC הדגיש בוש כי הכרחי לבחון את צעדי הממשל. "אני רואה בתקשורת חלק בלתי-נפרד מהדמוקרטיה, כוח יכול להיות ממכר מאוד", אמר.

בוש הרפובליקני, שכיהן בתפקיד משנת 2001 עד שנת 2009, אמר באחד מראיונותיו הראשונים מאז הושבע טראמפ לתפקידו כי הוא תומך במדיניות הגירה פתוחה, ברקע הצווים השנויים במחלוקת שעליהם חתם הנשיא עם כניסתו לתפקיד. אחד מהם, זה שהגביל כניסת מהגרים משבע מדינות מוסלמיות, הוקפא על ידי שופט פדרלי.

בסוף השבוע כינה טראמפ פעם נוספת את התקשורת המזויפת "אויבת העם", והבית הלבן מנע מכתבים של כמה רשתות ועיתונים ביקורתיים כלפי הנשיא, בהם ניו יורק טיימס ו-CNN, מלהיכנס לתדרוך סגור.

לקריאה נוספת בנושא
מחשש להדלפות לתקשורת: "הבית הלבן בדק את הטלפונים של עובדיו"
ניו יורק טיימס נגד טראמפ: "האמת חשובה עכשיו יותר מאי-פעם"

ג'ורג' ולורה בוש בטקס ההשבעה של דונלד טראמפ, וושינגטון, 20 בינואר 2017. רויטרס
בוש בטקס ההשבעה של טראמפ, בחודש שעבר/רויטרס

בוש אמר כי הוא אינו יודע אם יש צורך במינוי תובע מיוחד לחקור את הקשר בין מקורביו של טראמפ לרוסיה, ורק אמר: "כולנו זקוקים לתשובות". הוא הודה כי גם נשיאותו החלה לאחר מערכת בחירות מתוחה ושנויה במחלוקת – בדומה לטראמפ, הוא הפסיד במספר הקולות הכללי, אך ניצח בסך האלקטורים – אך אמר כי קשה להשוות בין התקופות.

בוש, שבמהלך נשיאותו אירעו פיגועי 11 בספטמבר, קרא גם לסובלנות כלפי מיעוטים. "אחת המעלות שלנו היא שאנשים יכולים להתפלל למי שהם רוצים, או לא להתפלל בכלל", אמר. הנשיא לשעבר אמר כי בתקופת שלטונו הוא ניסה לשכנע את פוטין לקבל את הרעיון של תקשורת חופשית. "זה קשה לומר לאחרים לשמור על תקשורת חופשית כשאנחנו לא רוצים כזאת אצלנו".

טראמפ, הנשיא הרפובליקני הראשון מאז בוש, ניצח בבחירות בנובמבר אחרי שהביס 16 מועמדים אחרים בפריימריז של מפלגתו, כולל את אחיו של הנשיא לשעבר, ג'ב בוש. הנשיא בוש, ואביו, נשיא לשעבר בעצמו, נמנעו מלתמוך בטראמפ במהלך הקמפיין המר שלו נגד המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בכנס השמרני CPAC  בוושינגטון. 24 בפברואר 2017. רויטרס
קיבל מסר מהנשיא לשעבר. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully