וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוטף עזה ממתינים לדוח המבקר: "חשוב לדעת שהפיקו לקחים"

27.2.2017 / 22:20

ראשי המועצות האזוריות הסמוכות לעזה מצפים לפרסום הדוח על ההתמודדות עם איום המנהרות, ודורשים "לדעת שצה"ל תיקן את הליקויים לקראת הסיבוב הבא, שאין ספק שיבוא". ראש מועצת שדות נגב: "גורמי הביטחון לא חוסכים מאמצים בטיפול בנושא"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

דוח מבקר המדינה שיתפרסם מחר (שלישי) ועוסק בהתמודדות עם איום המנהרות מרצועת עזה ובהתנהלות הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני סביב מבצע "צוק איתן" ב-2014, מעורר עניין רב בקרב תושבי עוטף עזה. ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', הבהיר כי "כתושבי האזור הזה, שעדיין נושא את פצעי המערכה הצבאית הקשה, יש לנו עניין רב בממצאים".

"חשוב לנו לדעת מה קרה למודיעין, מה ניתן היה לעשות נגד המנהרות", הוסיף. "חשוב לנו לדעת שצה"ל הפיק את הלקחים, למד את השגיאות והשלים את תיקון הליקויים לקראת הסיבוב הבא, שאין ספק שיבוא".

חג'ג' הבהיר כי "הדבר החשוב לנו ביותר הוא לדעת שמערכת הביטחון הפיקה את הלקחים".עם זאת, לטענתו ולטענת ראשי מועצה נוספים באזור, "במקום זאת, אנו עדים לדיון היסטרי, השמצות וחילופי האשמות". לדבריו, "הפוליטיקאים הלוקחים חלק בדיונים הציבוריים עסוקים בגלגול האשמה אלה על אלה, במקום לעשות כל אחד את חשבון הנפש שלו. הדוח מדבר בעד עצמו".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "בניגוד למבקר המדינה - אני מגבה את המערכת הצבאית"
שר בכיר לשעבר עוקץ: "לא שמעתי שיקולים מדיניים בקבינט בצוק איתן"
גנץ לקראת פרסום הדוח על צוק איתן: "עשינו מה שביקשו בדרג המדיני"

רקטות נורו לעבר ישראל מחצי האי סיני והתפוצצו בשטח פתוח, מועצה אזורית אשכול, עוטף עזה. פברואר 2017. שי מכלוף
הרקטה שנפלה בעוטף עזה, הלילה/שי מכלוף

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, הוסיף כי "דוח מבקר המדינה מציג לכאורה כשלים שנעשו בכל הנוגע לטיפול במנהרות, אך הוא נדבך נוסף בתיקון המשגים, שכן כידוע, מיד אחרי מבצע 'צוק איתן' נערכה מערכת הביטחון יחד עם ממשלת ישראל לטיפול יסודי ורציני בנושא המנהרות". הוא הבהיר כי "אנו נמצאים בקשר כל העת עם גורמי הביטחון והדרג המדיני, אשר אינם חוסכים בשום משאב או מאמץ לטיפול בנושא אקוטי זה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אנו סומכים על המערכת המדינית ועל הצבא שיפיקו את לקחי הדוח וימשיכו לטפל בנושא המנהרות ביתר שאת, כדי להגן על אזרחי עוטף עזה וישראל", טען עידאן. לדבריו, "ככל שאני מכיר את מערכת הביטחון והמערכת המדינית, איני יכול להאמין כי במידה ומידע לגבי מנהרות נוספות מצוי בידי גורמי הביטחון, הוא אינו מטופל בכל הרצינות הנדרשת".

עידאן הבהיר כי "איום המנהרות יצר מציאות חדשה בשטח, אשר הביאה לערעורו של החוסן האזרחי של תושבי עוטף עזה". הוא ציין כי "אנו ערים לאיום זה ולהשפעתו הגדולה על תושבינו, ועל כן אנו עוקבים ונמשיך לעקוב אחר הטיפול בנושא זה".

מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
מציאות חדשה באזור. מנהרה שנחשפה בשנה שעברה/דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, התייחס גם לירי הרקטה לשטח מועצתו מרצועת עזה הבוקר, והבהיר כי "אנחנו מחויבים לשמירה על שגרת החיים של תושבי האזור". לדבריו, "לא ניתן לירי מהרצועה לשבש את חיינו. אנחנו סומכים על צה"ל שפועל לילות כימים, שימשיך לשמור על הביטחון ועל תחושת הביטחון של תושבינו".

"אני מבקש לחזור ולהדגיש כי צה"ל פעל ועודנו פועל באזור על מנת לשמור על ביטחון תושבי העוטף", הוסיף שוסטר, בהתייחסות לסוגיית המנהרות. "קיר המכשול שנבנה בימים אלו, תפקידו לא רק למנוע חפירת מנהרות חדשות, אלא להרוס מנהרות קיימות ותוך כך גם את המנהרות המוכרות כיום למערכת הביטחון". לדבריו, "על כל פנים, בכל הקשור למנהרות - נראה כי הפתרון קרב".

בנוגע לדוח המבקר הצפוי מחר, טען שוסטר כי "אין זה מקום לפרשנויות פוליטיות". הוא הבהיר כי "ביטחונם של תושבי עוטף עזה הוא אינטרס לאומי. אנחנו סמוכים ובטוחים שמסקנות דוח המבקר ייושמו במלואן, ובמהרה". ראש המועצה סיכם כי "תחושת הביטחון באזורינו לא תפגע".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון אמר כי הוא לא מחפש אשמים. "מטרת הדוח היא הפקת לקחים והסקת מסקנות לעתיד". לדבריו, "גורמי הצבא והממשלה דאגו לעדכן ולשתף את ראשי הרשויות בסיטואציה הביטחונית. קיבלנו תמונת מצב והבנו שגופי הביטחון נותנים את המענה הראוי בהתאם לכלל השיקולים הביטחוניים והמדיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully