וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב איומים: אבטחה הוצמדה לארבעה מנהלי בתי ספר במרכז ובצפון

28.2.2017 / 14:30

פרסום ראשון: המשטרה קבעה שאנשי החינוך יהיו מאובטחים ברמה 5 - אחת פחות מהגבוהה ביותר - לנוכח האיומים הקונקרטיים עליהם. בין הנהלים: מאבטח צמוד, תדרוכים ביטחוניים ודרישה לשנות את חיי השגרה. בשנים האחרונות אירעו מקרי תקיפה נגד אנשי חינוך, בעיקר בידי הורים

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
מנהלים תחת אבטחה - בהוראת משרד החינוך/ראובן קסטרו

משרד החינוך הצמיד לאחרונה אבטחה לארבעה מנהלי בתי ספר במרכז ובצפון הארץ בעקבות איומים עליהם - כך נודע לוואלה! NEWS. המשטרה, שקובעת את רמת האבטחה הנדרשת לעובדי ציבור על פי איומים קונקרטיים, קבעה לאותם מנהלים רמת אבטחה 5 - אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר.

בשנים האחרונות אירעו כמה מקרים של תקיפת מנהלי בתי ספר, בעיקר בידי הורים. לאחרונה זוהו איומים על ארבעה מנהלים, כמה מהם מהמגזר הערבי, ובשל כך הוחלט במשטרה לאבטח אותם. רמת האבטחה שנקבעה להם היא כאמור גבוהה במיוחד, והיא מבוצעת בפועל על ידי חברת האבטחה עמה עובד משרד החינוך.

עוד בוואלה! NEWS:
שרה נתניהו לבית המשפט: "לא מסוגלת לשתות 3 בקבוקי שמפניה ביום"
השוטר התחפש להומלס - וחשף את גנבי הטלפונים בתחנה המרכזית
16 שנות מאסר לאזרחית ישראל שביצעה פיגוע דקירה בראש העין

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
רמת אבטחה גבוהה במיוחד/בן קלמר

אבטחת המנהלים היא חלק מנוהל כללי של עובדי ציבור שמאויימים בשל תפקידם וזכאים לאבטחה. כל מקרה נבחן לגופו ונבדקים האיומים ואופיים. רמה 5 לא תמיד כוללת מאבטח צמוד, אלא בעיקר תדרוך ביטחוני של המאובטח, דרישה לשנות את הרגליו בחיי השגרה וביקוריו במקומות מסוימים, עדיפות למענה במוקדי המשטרה והתקנת מערכות טלוויזיה במעגל סגור סביב בית מגוריו.

בסקר שנערך לפני כמה חודשים ובדק אלימות כלפי צוותים חינוכיים בבתי ספר על יסודיים במהלך שנת הלימודים האחרונה דווח כי 54% מהמורים בחטיבות הביניים ובתיכונים נתקלו באלימות מילולית שהופנתה כלפיהם. 8% נתקלו בפגיעה אישית ברכושם ו-5% נתקלו באלימות פיזית מצד תלמידים. אחוזי הפגיעה ברכוש המורים גבוהים במיוחד במגזר הערבי - 12%.

ממשרד החינוך טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully