וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזה ומהומות אלימות: גל הפגנות נגד זרים בדרום אפריקה

27.2.2017 / 15:30

כמאה איש בזזו חנויות בבעלות של מהגרים ביוהנסבורג ושברו דלתות וחלונות. זאת אחרי עימותים אלימים דומים בבירה פרטוריה, שבהם השתמשה המשטרה בגז מדמיע ובכדורי גומי. המקומיים טוענים כי המהגרים תופסים להם מקומות עבודה ומעורבים בפשיעה

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שמרית גולדשטיין

כמאה איש בזזו חנויות ביוהנסבורג במהלך הלילה, כחלק מגל של תקריות ביזה ברחבי דרום אפריקה – כך הודיעה הלילה (שני) המשטרה. דלתות וחלונות נופצו, מזון ומוצרים אחרים הושלכו על הרצפה בבתי עסק השייכים למהגרים בג'פסטאון, אזור שנמצא ברובע העסקים של העיר.

"היינו תקועים כאן בפנים עד שהמשטרה הגיעה", אמר עבדול אברהים, בעל חנות ממוצא סומלי, אחרי שיצא מהמקום שבו התבצרו כמה מעובדיו. "אף אחד לא אמר לנו מה הם רוצים", הוא הוסיף כשנשאל מדוע ההמון תקף את החנות שלו. לפחות אדם אחד נעצר. "אנחנו ממשיכים בחקירה ומצפים למעצרים נוספים", אמרה דוברת מטעם המשטרה. היא הוסיפה כי לא ידוע מה מוצאם של בעלי החנויות והמשטרה ממתינה לתלונות מצדם.

תקריות דומות אירעו החודש בפרטוריה, אולם המשטרה נזהרת מלהגדיר את אירועי הביזה כתקיפות מכוונות נגד זרים. מעת לעת מתפרצים גלי אלימות נגד מהגרים בדרום אפריקה, ברקע נתוני אבטלה גבוהים. המהגרים מואשמים במעורבות בפשיעה ובגניבת משרות מהמקומיים.

ביום שישי פיזרה המשטרה גז מדמיע וירתה בתותחי מים וכדורי גומי כדי לפזר מחאה של מאות מפגינים בעיר נגד מהגרים, אחרי שחנויות בבעלות זרים נבזזו. יותר מ-150 איש נעצרו.

הפגנות אלימות נגד מהגרים בבירת דרום אפריקה, פרטוריה, 24 בפברואר 2017. רויטרס
הפגנה אלימה בפרטוריה, ביום שישי/רויטרס
הפגנות אלימות נגד מהגרים בבירת דרום אפריקה, פרטוריה, 24 בפברואר 2017. רויטרס
הפגנות אלימות נגד מהגרים בבירת דרום אפריקה, פרטוריה, 24 בפברואר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully