וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים זועמים: חבר מועצת ראשון לציון מקדם הצעה לפתיחת עסקים בשבת

1.3.2017 / 22:03

ההצעה קוראת לבטל את חוק העזר העירוני שאוסר פתיחת חנויות ביום המנוחה, בטענה שהוא "פוגע בעיקר בעסקים הקטנים". יו"ר מפלגת ש"ס בעיר: "חבר המועצה אובססיבי לייצור כתבות"

מתחם ירקונים בפתח תקווה, דצמבר 2015. ראובן קסטרו
"אי שוויון פסול". מתחם ירקונים בפתח תקווה בשבת/ראובן קסטרו

חבר מועצת עיריית ראשון לציון מטעם סיעת הצעירים-הירוקים, עידן מזרחי, מקדם בימים אלה הצעה לסדר שנויה במחלוקת. בלשון ההצעה מבקש מזרחי לבחון את אפשרות ביטול האיסור על פתיחת עסקים בימי השבת. מזרחי קורא לבטל את חוק העזר העירוני, תוך מתן אפשרות בחירה לבעלי העסקים אם לפתוח את חנויותיהם ביום השבת או לא.

"אין היגיון באי השוויון הפסול הזה", כתב מזרחי בעמוד הפייסבוק שלו. "דבר זה פוגע במיוחד בעסקים הקטנים שברוב המקרים בעליהם הם אותם תושבי העיר. עסקי ענק כמו קניונים, מרכזי קניות, רשתות הפארם, טיב טעם, תחנות דלק ועוד פתוחות בשבת, אז למה לסופר השכונתי, לחנות הטמבור, לירקן ולקצב השכונתית אסור לפתוח בשבת?", הוסיף. מזרחי התייחס לסיבות שהובילו אותו להגיש את ההצעה לסדר וכתב כי "בעלי העסקים בעיר נמצאים בתקופה לא פשוטה הכוללת אין ספור אגרות, היטלים (ארציים ומקומיים) ותחרות גדולה מול הרשתות והחנויות באינטרנט, שהפכו כבר מזמן להיות ספקיות ענק של כל דבר הבא ליד".

עוד בוואלה! NEWS:
מרביעי: אם תסעו בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב - תשלמו
סופה של תקופה: הסוחרים והתושבים הגיעו להיפרד מהשוק הבדואי
בלי נגישות, בלי ערבית: עיריית ירושלים מתעלמת מתושבי מזרח העיר

חבר מועצת עיריית ראשון לציון, עידן מזרחי. פייסבוק, צילום מסך
"למה לירקן השכונתי אסור לפתוח בשבת?". מזרחי/צילום מסך, פייסבוק

בהמשך דבריו התייחס מזרחי לסטטוס-קוו שקיים והוסיף, "איני מאמין בכפייה ואפליה חוקתית ו/או דתית, אני מאמין שלבעל העסק תהיה את האפשרות וההחלטה אם הוא רוצה ומעוניין לפתוח בשבת או לא. עסקים קטנים שמקבלים דוח (ע"ס 730 ש"ח על הפעלת העסק בשבת – א.ר) פוגעים בכל הרווחים היומיים של העסק. בעלי העסקים בעיר משלמים ארנונה, מסים, אגרות שילוט וחשמל גם בשבת, אז בוא ניתן להם את הזכות גם להתפרנס בשבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

יו"ר מפלגת ש"ס בראשון לציון וחבר המועצה אריה כהן, התייחס בזעם להצעתו של חבר המועצה מזרחי. "מדובר כאן בחבר מועצה צעיר שמצוי באובססיה לייצור כתבות ורוצה באהבת התקשורת", אמר. כהן התייחס להצעות קודמות של מזרחי, שלטענתו נפלו במבחן התוצאה. "אותו מזרחי ניסה לקדם הצעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת וכול ההצעות שלנו נפלו כולן – כמו מגדל קלפים", אמר. הרב כהן, שמכהן כחבר מועצה זה יותר מ-20 שנה, שכיהן כסגן ראש העיר ושואף לתפקיד הרב הראשי של העיר בעתיד הוסיף כי "שנים רבות ידענו לשמור על הסטטוס קוו והצביון היהודי בראשון לציון, חיים זה לצד צד דתיים וחילוניים".

יו"ר סיעת מרצ בעיר: "חשיבות ציבורית בלתי מבוטלת"

לדברי כהן, הוא בטוח שההצעה השנויה במחלוקת לא תעבור את מבחן המועצה. "לא קיים מצב כזה שההצעה תעבור, אני מכיר את ראש העיר ואת מרכז העצבים של המועצה, מדובר בחברי מועצה שפויים ונורמליים, שמכבדים אחד את השני ולא יתנו להצעה בזויה כזאת לעבור", אמר. הרב כהם, והוסיף כי "אם תעבור אין לי ספק שהוא יביא על עצמו את כל הציבור הדתי והחרדי בעיר".

אבי כהן ארזי, יו"ר סיעת מרצ במועצה בירך על היוזמה של מזרחי. "אין לי ספק שהכוונה של חבר המועצה מזרחי מגיעה ממקום נכון ויש בה חשיבות ציבורית לא מבוטלת. אבל העבר מלמד שבכל ההצעות שהוא הגיש עד היום מלבד כותרות בעיתונים לא קרה דבר", אמר. "מעבר ליוזמה המבורכת גם מתעוררת השאלה מאיזה מקום הוא כתב את ההצעה הפעם. האם מהמקום של לייצר מצג שווא כדי להשיג עוד כותרת מחבקת שמסייעת לעצב את דעת הקהל לקראת הבחירות ב-2018, או שהפעם הוא באמת מתכוון להיאבק למען הנגשת תרבות הפנאי בשבת לציבור החילוני בעיר".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אנו בוחנים את החוקיות של ההצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully