וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: ארגון המזוהה עם דאעש ערף את ראשו של חטוף גרמני

אבו סיאף, הפועל בדרום המדינה הדרום-מזרח אסייתית, פרסם סרטון ובו מתועדת הוצאתו להורג של יורגן קנטנר בן ה-70, שנחטף בנובמבר האחרון. זאת אחרי שלא התקבל עבורו תשלום כופר. "עכשיו אני הולך למות"

עריכה: יאיר דניאל

(החטוף הגרמני מתחנן על חייו, בסרטון שפורסם החודש)

הארגון אבו סיאף, הפועל בפיליפינים ומקושר לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), הוציא היום (שני) להורג בן ערובה גרמני שנחטף על ידו בנובמבר האחרון - זאת אחרי שפג האולטימטום שהציב הארגון לתשלום כופר עבור שחרורו של יורגן קנטנר בן ה-70. בסרטון שפרסם אבו סיאף נראה לוחם של הארגון אוחז בידו במצ'טה ועורף את ראשו של קנטנר. לפי דיווחים שונים, הוצאתו להורג אירעה בעיירה אינדאנן שבאי ג'ולו.

אבו סיאף, הפועל בדרום המדינה, נוהג לחטוף אזרחים מערביים על מנת לקבל עבורם כופר ולממן את פעילותו. בשנה שעברה הוצאו להורג שני חטופים קנדים. הממשלה במנילה מסרבת לשלם את תשלומי הכופר שהוא דורש והנשיא רודריגו דוטרטה הבטיח למחוץ את הארגון.

קנטנר נחטף יחד עם אשתו סבין מהיאכטה שבה שטו ב-6 בנובמבר. המשטרה מצאה את גופתה העירומה על הסיפון אחרי שנורתה למוות. אבו סיאף דרש 30 מיליון פזו - כ-570 אלף אירו - עבור שחרורו של בן הערובה הגרמני, שהופיע לפני כשבועיים בסרטון שבו ביקש מהממשלה בברלין עזרה בשחרורו. "עכשיו הם הולכים להרוג אותי", אמר קנטנר בטרם נערף ראשו.

תת-גנרל רסטיטוטו פדילה, דובר של צבא פיליפינים, אמר כי הסרטון אינו מספיק כדי לאמת את הוצאתו להורג. הוא השיב כי לא צפה בסרטון והדגיש כי גם לא יצפה בו. קולונל אדגרד ארבלו, דובר אחר מטעם הצבא, אמר כי הכוחות ישקיעו כל מאמץ אפשרי כדי לאתר את גופתו של החטוף הגרמני.

לקריאה נוספת בנושא
הפיליפינים: אזרח קנדי שני הוצא להורג בידי ארגון אסלאמי קיצוני
הפיליפינים: 14 נהרגו בפיצוץ שאירע בעירו של הנשיא דוטרטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחנן על חייו. הוצאתו להורג של קנטנר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully