וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש קהילה מוסלמית בארה"ב להורי הדר גולדין: "אי החזרת הגופה היא חטא"

1.3.2017 / 10:22

בני הזוג, שגופת בנם מוחזקת בידי חמאס, הוזמנו למסגד בלוס אנג'לס, שם אמר להם יו"ר הקהילה כי "זה חטא גדול באסלאם למנוע קבורת אדם". האב פנה לח"כ טיבי, שהתבטא נגד החזקת גופת ההרוג מאום אל-חיראן: "הבאת המת לקבורה שייכת רק למוסלמים?"

עריכה: רן צימט סטילס: מגד גוזני

(בווידאו: משפחת גולדין בוואלה! TALK)

שמחה ולאה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה, התארחו לפני כשבועיים במוזיאון הסובלנות בלוס אנג'לס שבארצות הברית. במסגרת ביקורם, פגשו בני הזוג את יו"ר הקהילה המוסלמית בעיר, מוחמד אכבר חאן, שביקש לארחם במסגד "קינג פהד" בעיר לשם קידום הבנה בין-דתית וקירוב לבבות. חאן התייחס להחזקת גופתו של גולדין בידי חמאס ואמר כי מדובר ב"חטא גדול מאוד באסלאם".

"אנו מארחים כאן את משפחת גולדין, זה טראגי מאוד מה שקרה לבנם ולכן התפילות שלנו עם המשפחה ושגופתו תוחזר אליה כדי שיוכלו לשלוח אותו לאלוהים", אמר חאן במהלך ביקור המשפחה במסגד. "זה ברור מאוד באסלאם שכאשר אדם מת, הגופה חייבת להגיע לקבורה כמה שיותר מהר, ככה הנשמה חוזרת ליוצר. זה חטא גדול מאוד באסלאם אם אתה מונע את זה. לצערי, לא רק שהמצב הזה משפיע עליכם כמשפחה ואתם לא יכולים לעשות סגירת מעגל, גם אלוהים רוצה סגירת מעגל".

עוד בוואלה! NEWS:
הורי גולדין נפגשו עם שגרירת ארה"ב באו"ם: "אפעל להשבתו"
"אנחנו משפחה אומללה, עצובה, ואפילו עוד לא התחלנו להתאבל"
משפחת גולדין: "יש כעת הזדמנות להחזיר את גופת הדר, ונתניהו יודע את זה"

אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין, בית העלמין כפר סבא. 9 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
אזכרה במלאות שנתיים למותו של גולדין, אוגוסט/ראובן קסטרו

לאה גולדין, אמו של הדר, אמרה במהלך הביקור לחברי הקהילה בלוס אנג'לס כי בנה הוא "קורבן של הפסקת אש יותר מאשר של מלחמה". "לפני שנתיים וחצי הוא היה ברצועת עזה, נלחם כדי להגן על מדינת ישראל במהלך מבצע 'צוק איתן'", סיפרה. "הוא נהרג שעתיים לאחר שהוכרזה הפסקת אש ברפיח. חמאס ניצל את הפסקת האש, ידע שחיילי צה"ל לא יורים, הרג שלושה מחבריו וחטף את גופתו במנהרה. הם מחזיקים עד היום בגופתו כדי להביא לעסקת חליפין".

האם הוסיפה כי "במהלך השנים למדנו שהדר הוא קורבן של הפסקת אש יותר מקורבן של מלחמה. הפסקת האש נקבעה על ידי ג'ון קרי, שהיה שר החוץ של ארצות הברית, ומזכ"ל האו"ם באן קי מון. לכן, אנחנו מבקשים שייקחו אחריות ויחזירו את גופתו למשפחתו, מדובר בנושא ששייך לאומה האמריקנית, מאחר שלהדר יש אזרחות אמריקאית. זה הדבר הנכון לעשות, להחזיר גופה לקבורה".

ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באומות המאוחדות עם שמחה ולאה גולדין הוריו של הדר גולדין, 22 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
"זה גם נושא אמריקני". בני הזוג גולדין עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, החודש/צילום מסך, טוויטר

"אירחו אותנו מאוד יפה במסגד ואמרו לנו שלפי הקוראן, מוחמד והדת המוסלמית, מוכרחים להביא את החלל לקבר לפני החשיכה, ומי שלא עושה זאת הוא חוטא לאסלאם", סיפר שמחה גולדין בשיחה עם וואלה! NEWS. "לכן במקרה שלנו הם רצו לארח אותנו ולומר לנו את זה, לומר לנו שמי שמחזיק בגופתו של הדר הם לא מוסלמים, אלא מוסלמים שחוטאים לאסלאם".

לדבריו, בעקבות הביקור הוא חשב לפנות לחברי הכנסת הערבים כדי שיתערבו בנושא ויבקשו את גופתו של הדר בחזרה. "כשהיה את סיפור הדריסה באום אל-חיראן, טיבי אמר שישראל חוטאת כי על פי הדת המוסלמית חייבים להביא את המת לקברו. אני רוצה לשאול אותו - האם זה נכון רק למוסלמים ולא רק ליהודים? כי אם המשפט שהוא אמר נכון, אז הוא והשייחים והאימאמים בישראל צריכים לפנות לחמאס ולדרוש את הגופה של הדר בחזרה. זה מה שעלה לי לראש בביקור. אם זאת ההלכה המוסלמית, אז איך ייתכן שהמוסלמים שחיים לצדנו לא מקיימים את זה, לא דורשים ולא זועקים כשחמאס מחזיק בגופות בנינו ולא מחזיר אותן לקבורה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully