וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 שנות מאסר לאזרחית ישראל שביצעה פיגוע דקירה בראש העין

27.2.2017 / 11:22

בית המשפט קבע כי שתילה אבו עיאדה, תושבת כפר קאסם בת 23, ניסתה להרוג יהודים על רקע לאומני. היא תפצה את הנדקרת, תושבת כפר סבא, במאה אלף שקלים. "במשך חודשים היא תכננה ובחנה אפשרויות שונות לביצוע מטרתה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) 16 שנות מאסר בפועל על שתילה אבו עיאדה, תושבת כפר קאסם בת 23 שהורשעה במסגרת הסדר טיעון בניסיון רצח, כשדקרה עוברת אורח בראש העין בשנה שעברה על רקע לאומני. כמו כן, אבו עיאדה תידרש לפצות את הנדקרת, תושבת כפר סבא בת 30, במאה אלף שקלים.

על פי כתב האישום, שהגישה מטעם הפרקליטות עורכת הדין דנה אלון, אבו עיאדה חלמה חלום ובו הנביא מוחמד מחפש אותה על רקע גל הטרור הנוכחי. בעקבות כך היא התקרבה אל הדת וגמלה בלבה להרוג יהודים "למען האל". בתחילה היא תכננה להוציא לפועל את תכניתה, בין היתר, על ידי מטען חבלה או פיגוע ירי, ואף למדה להרכיב מטען בייצור עצמי, אולם לא הצליחה בכך בסופו של דבר. היא גם שקלה פיגוע ירי, אולם לא הצליחה להשיג נשק לשם כך.

עוד בוואלה! NEWS:
11 שנות מאסר לתושב קריית אתא שדקר יהודי כי חשב שהוא ערבי
חייל נפצע קל ממטען שהושלך לעבר כוח צה"ל במהלך פעילות בשכם
חנינות וקנסות זעומים: כך הקלו בעונשי חיילים שירו בשבויים ובאזרחים

המחבלת החשודה בניסיון פיגוע בראש העין ועורך דינה ג'לג'ולי אעיד. ניב אהרונסון
"ניסתה לדקור את עוברי האורח שנחלצו להגנתה". אבו עיאדה בבית המשפט/ניב אהרונסון

ב-3 באפריל 2016 הגיעה אבו עיאדה בשעות הצהריים לרחוב המלאכה שבאזור התעשייה של ראש העין, הבחינה בעוברת האורח, הסתערה עליה ודקרה אותה בידה השמאלית. בתגובה החלה הנדקרת לזעוק לעזרה ונאבקה בה עד שהשתיים נפלו ארצה. במהלך המאבק בין השתיים נדקרה המתלוננת פעם נוספת באזור החזה. עובר אורח שנחלץ לעזרת המותקפת ניסה להדוף את הנאשמת וזרק עליה אבן, ובתגובה היא הסתובבה וניסתה לדקור גם אותו.

התובע עו"ד עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז אמר לאחר מתן גזר הדין כי "הנאשמת, אזרחית ישראלית, החליטה להרוג יהודים כחלק מגל רצחני של פיגועי דקירה, ובמשך מספר חודשים תכננה ובחנה אפשרויות פעולה שונות לביצוע מטרתה". לדבריו, "היא הצטיידה בשני סכינים וארבה לקורבן יהודי מזדמן באזור התעשייה בראש העין, עד שהבחינה במתלוננת והחלה לדקור אותה שוב ושוב, וכן ניסתה לדקור את עוברי האורח שנחלצו להגנתה".

"רק נוכח תושייתה של המתלוננת והאזרחים שמנעו מהנאשמת להמשיך במעשיה, לא הצליחה להגשים את מטרתה", הבהיר קלר. "בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות וקבע כי מעשיה, אשר בוצעו באכזריות וממניע גזעני ולאומני, ראויים לעונש מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח, לצד פיצוי משמעותי למתלוננת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זירת פיגוע דקירה בראש העין. 3 באפריל 2016. ראובן קסטרו
זירת הדקירה בראש העין, בחודש אפריל/ראובן קסטרו
זירת פיגוע דקירה בראש העין. 3 באפריל 2016. ראובן קסטרו
זירת הדקירה בראש העין, בחודש אפריל/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully