וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך היחידה להציל את הליכוד היא לחזור לחזון מקימיו

גילי כהן

27.2.2017 / 8:04

חקירות ראש הממשלה לא עשו חסד עם המפלגה הוותיקה, וגם לא "הליכודניקים החדשים" המאיימים לערער את יציבותה משמאל. בהיעדר עמוד שדרה איתן והתפוגגות ערכי העבר, הפתרון היחיד של נבחריה הוא להיתמך במשנתם של המנהיגים הראשונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
צריכים לחשב מסלול מחדש. נתניהו/הארץ, אוליבייה פיטוסי

הליכודניקים חייבים לעשות חשבון נפש ולחשב מסלול מחדש. החקירות השונות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מאיימות על המנהיג שהוביל את המפלגה בשנים האחרונות. במקביל לחקירות, הליכוד סופג פגיעה תדמיתית קשה כתוצאה מהסיקור הרב של חתונתו של ח"כ אורן חזן, והתפקדותו של יואב אליאסי (הצל). כתבות מסוג זה פוגעות במפלגה, ומייצגות את נבחריה כנהנתנים, מתלהמים וקיצוניים – דבר הגורם להתרחקות צעירים המחפשים פוליטיקה אחרת.

ואם זה לא מספיק, אתגר נוסף מגיע מצידם של יאיר לפיד ונפתלי בנט. כיום, הליכוד בתנועת מלחציים נלחץ משני צדדיו. מחד, מפלגת יש עתיד מתחזקת בסקרים, ומאידך הבית היהודי ופלג המתנחלים המתחזק בתוך הליכוד התוקפים את "המצודה" מאחור. האיום מהצד השמאלי של המפה, שעד כה היה בעוצמה נמוכה, מקבל מפנה בצורת התפקדות מסיבית של גורמים שאינם נמנים על תומכי המפלגה ובוחריה, העושים זאת בתחבולות ובפעולות הסוואה תחת הכותרת "הליכודניקים החדשים".

"הליכודניקים החדשים", שכל קשר בינם לבין הליכוד הוא כמו הקשר בין דוד בן גוריון למנחם בגין בתקופה שזה סרב אפילו לקרוא לו בשמו והסתפק בכינוי "האדם שיושב ליד חבר הכנסת באדר", מאיימים להחדיר סוסים טרויאנים היישר לתוך ליבה הפועם של המפלגה. כרגע, למזלם של הליכודניקים האמיתיים, עקב טעות בניווט ואי הכרת שטח "האויב", לוחמי השמאל פרקו מתוך הסוס הטרויאני עוד בטרם הוא הספיק להיכנס לתוככי העיר - ומזימתם להשתלט עליה נחשפה.

זאב ז'בוטינסקי. לשכת העיתונות הממשלתית
שורשי הצמיחה נטועים בחידוש משנתו. ז'בוטינסקי/לשכת העיתונות הממשלתית

לכל המרכיבים הללו צריך להוסיף את מלחמת הירושה שמתחילה לבעבע מתחת לפני השטח. עד היום הליכוד צלח את מבחן הזמן. הליכוד האידאולוגי, שמתפקדיו שמו נר לרגליהם את משנתם של זאב ז'בוטינסקי ובגין, והובלו על ידי מנהיגים חדורי אידיאולוגיה, צלח את המהמורות בדרך ושרד בהצלחה רבה את השינויים בחברה הישראלית. להבדיל מ"המערך", או בשמה המעודכן – המחנה הציוני, הליכוד עשה זאת בדרך הרבה יותר מוצלחת.

האתגרים החדשים, כמו גם חוסר החיבור של הצעירים בישראל "למנגנונים הישנים", מחייבת את הליכוד לחשב מסלול מחדש. הפתרון טמון בשיבה אל ערכי הליבה שלו - בדיוק כמו חברה מסחרית שהתחילה לדמם ולאבד קהלים וצריכה להמציא עצמה מחדש.

אך להבדיל מגוף ללא עבר וללא מורשת, בליכוד זה הרבה יותר קל. שורשי השינוי והצמיחה המחודשת נטועים דווקא במסורת הוותיקה של הליכוד, בחידוש משנתו הרוויזיוניסטית של ז'בוטינסקי. הליכודניקים חייבים להציל את הבית שלהם, שמאיים להפוך לביתם של המתנחלים מימין והסוסים הטרויאניים משמאל, כשהפרדוקס הגדול הוא שרובם של אלה שיקבעו את אופי חברי הכנסת ואג'נדה הכללית של הליכוד - בכלל לא יבחרו במפלגה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כשהשמאל מאבד כיוון וזונח את משנתם של בן גוריון, גורדון וכצנלסון, כשהמפלגה שמתחזקת בסקרים ומאיימת על הליכוד היא מפלגת אווירה חסרת אידיאולוגיה אמיתית, הדרך לליכוד חזק, רחב ואמיתי היא השיבה הביתה. השיבה לאידיאולוגיה של הליכוד של פעם, שתשיב הביתה מנדטים רבים של בוחרים שלא מצאו את עצמם בתוך הליכוד של פייגלין, חזן והמסתננים מהימין הקיצוני. צעירים המחפשים את דרכם יוכלו להתחבר מחדש ולהתגייס לכוחות השינוי שיפעלו למען מהפכה חיובית בליכוד ויסייעו לכוחות הוותיקים והנאמנים להמציא את הליכוד מחדש, על מנת שידע להתמודד עם היום שאחרי בנימין נתניהו.


הכותב הוא ממקימי "הליכודיסטים" ויו"ר קבוצת התקשורת ג'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully