וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השמאל הקיצוני אחראי": לאן נעלמה האנדרטה לזכר מאיר כהנא?

27.2.2017 / 19:35

אנדרטת האבן בקריית ארבע לזכרו של הרב, מייסד תנועת הימין הקיצוני כ"ך שהוצאה מחוץ לחוק, נעלמה סמוך ליום השנה ה-23 לטבח במערת המכפלה. תלונה הוגשה במשטרה, ותומכיו מבטיחים: "יבינו בדרך הקשה שהרב כהנא אינו רק מצבה – דרכו חקוקה בלב הציבור"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: עצרת זיכרון לרב כהנא, בחודש נובמבר)

האנדרטה לזכרו של הרב מאיר כהנא, מייסד תנועת הימין הקיצוני כ"ך, נעלמה בשבועיים האחרונים מפארק כהנא שבקריית ארבע. האנדרטה, הבנוייה מעמוד אבן גדול, הוצבה במקום על ידי המועצה המקומית לאחר ההתנקשות בכהנא בשנת 1990, ועליה נכתב "פארק תיירות על שם הקדוש הרב מאיר כהנא – אוהב ישראל, גדול בתורה, גיבור במעש אשר נרצח על קידוש השם".

תומכי הרב גילו את היעלמותה של האנדרטה לקראת ציון 23 שנים לטבח שביצע המחבל היהודי ברוך גולדשטיין – הקבור באותו הפארק – במערת המכפלה בחברון, שבו נהרגו 29 מתפללים מוסלמים ו-125 נוספים נפצעו. במוצאי שבת הוגשה תלונה במשטרת חברון בדרישה לחקור את היעלמות האנדרטה. כהנא כיהן כחבר הכנסת ה-11, בין 1984 ל-1988, ותנועתו הוצאה ב-1994 מחוץ לחוק בעקבות הטבח שביצע גולדשטיין.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: עשרות מצבות הושחתו בבית קברות יהודי בפילדלפיה
מבלי לשחזר את עמונה, בעפרה מתכוננים לקרב אבוד על הבית
דוח בגרמניה: עשר מתקפות נגד מהגרים - בכל יום

שלט הכניסה בפארק התיירות ע"ש מאיר כהנא, קריית ארבע. ויקויפדיה, אתר רשמי
"אוזלת יד של המשטרה". האנדרטה שנעלמה מפארק כהנא/אתר רשמי, ויקויפדיה

בתחילה חשדו תומכיו של הרב כהנא כי המועצה המקומית החליטה מסיבה כלשהי להסיר את האנדרטה, אולם לאחר בירורים שנעשו בימים האחרונים התברר שלא כך הדבר. פעיל הימין הקיצוני עו"ד איתמר בן גביר, תושב חברון, סיפר: "נדהמנו לגלות שהמצבה נעלמה. שוחחתי עם ראש המועצה מלאכי לוינגר, והוא התחייב בפניי שלמועצה אין שום קשר לנושא, ואני מאמין לו".

כעת, מפנים תומכי כהנא את האצבעות לעבר ארגוני שמאל שמגיעים למקום במסגרת סיורים בקריית ארבע ובחברון. לדברי בן גביר, "החשד שלנו, כמובן, שאנשי השמאל הקיצוני עשו זאת, וצריך לזכור שהם מבקרים המון במקום הזה. מדי שבוע יש שם סיורים של 'יש דין' ו'שוברים שתיקה', ובהחלט ייתכן שבמהלך אחד הסיורים גמלה בלבם ההחלטה לגנוב ולגזול את האנדרטה הזו".

"אנחנו גם מאשימים את משטרת ישראל", הוסיף בן גביר. "יש כאן אוזלת יד של המשטרה, ואין לי ספק שאם היה מדובר במצבה לזכרו של רבין המשטרה הייתה מקימה צוות חקירה מיוחד, פותחת בחקירה מאומצת ואוספת את כל המצלמות באזור". לדבריו, "זו הדרישה החד-משמעית שלנו ממשטרת ישראל – לחקור, לאסוף את כל המצלמות מהאזור, לתפוס את הגנבים ולהעמיד אותם לדין".

בנצי גופשטיין בעצרת לזכר הרב מאיר כהנא בירושלים, 17 בנובמבר 2016. ערוץ 7
אלירן אהרון, ספק 500
""כבר פועלים להקים אנדרטה הרבה יותר גדולה". גופשטיין בעצרת זיכרון לכהנא/ספק 500, ערוץ 7 אלירן אהרון

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, הוסיף: "אני קורא למפכ"ל לפעול בכל חומרת הדין כנגד פורעי החוק, אנשי השמאל האלימים. אני מקווה שגם כאן יופעל השב"כ עם שיטות החקירה שלו". הוא הוסיף כי "בינתיים אני מצפה שיוצאו צווי הגבלה מנהליים לכל אותם פרובוקטורים וימנעו מהם להגיע לקריית ארבע-חברון".

"השמאל הסהרורי שמתרפק על קברו של ערפאת מדמיין שעקירת המצבה של הרב כהנא תטשטש את העובדה שהרב כהנא צדק", טען חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי. גם הוא תקף את ארגוני השמאל כאשמים במעשה, והוסיף: "הם יבינו בדרך הקשה שהרב כהנא איננו מצבת אבן. דרכו של הרב כהנא חקוקה בלב הציבור בישראל, שמבין היטב שהרב כהנא צדק".

"בימים אלו אנו עמלים על הקמת אנדרטה הרבה יותר גדולה עם אפקט הרבה יותר בולט", הוסיפו השלושה. "זו הזדמנות אחרי שנים כה רבות לחדש את האנדרטה לזכרו של הרב כהנא ולהקים אנדרטה גדולה יותר פי שניים ואפילו פי שלושה ממה שהייתה קודם לכן". לדברי בן גביר, "ראש המועצה הבטיח לי שהם כבר פועלים להקים אנדרטה חלופית לזכרו של הרב כהנא". גופשטיין הבהיר: "אנחנו נקים אנדרטה יותר גדולה לזכר הרב כהנא, ואמשיך לחנך רבים לתורתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully