וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עשרות מצבות הושחתו בבית קברות יהודי בפילדלפיה

ברקע שורת תקריות אנטישמיות ברחבי המדינה, כולל השחתת מצבות בבית קברות יהודי במיזורי, התגלו מצבות שבורות בבית העלמין "הר כרמל" בפנסילבניה. רב תושב העיר לוואלה! NEWS: "קיבלנו שיחות מיהודים, נוצרים ומוסלמים שרוצים לעזור"

צילום: נורית ירון

עשרות רבות של מצבות הושחתו בבית הקברות יהודי בפילדלפיה, פנסילבניה – כך דווח היום (ראשון) ברשת האמריקנית ABC. המשטרה טרם קבעה אם השחתת הקברים בבית העלמין "הר כרמל" היא פשע שנאה או מעשה ונדליזם, אולם היא מגיעה ברקע שורה של תקריות אנטישמיות בעת האחרונה ברחבי ארצות הברית, כולל השחתת בתי קברות ואיומים על מרכזים קהילתיים יהודיים.

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר כי המעשה הוא "מזעזע ומדאיג", והביע "ביטחון מלא ברשויות האמריקניות שיתפסו את האחראים ויעמידו אותם לדין". מ"הליגה נגד השמצה" נמסר כי הם "מזועזעים מהשחתתו של בית קברות יהודי נוסף. המתקפות האלה חייבות להיפסק".

עוד בוואלה! NEWS:
בית הקברות במיזורי הפך לזירת הרס: "אנחנו לא מרגישים בטוחים"
בכפפות ומגרפה: סגן נשיא ארה"ב עזר בשיקום הקברים היהודיים במיזורי
החיבוק של נתניהו לטראמפ מבהיר ליהודי ארה"ב כמה ישראל רחוקה

בית עלמין 'הר כרמל' בפילדלפיה, פנסילבניה. 26 בפברואר 2017. נורית ירון, פילדלפיה, מערכת וואלה! NEWS
"הלב נשבר". המצבות בבית הקברות בפילדלפיה, היום/מערכת וואלה! NEWS, נורית ירון, פילדלפיה

ארון מאלין הגיע מוקדם יותר היום לבית הקברות, לבקר את קברו של אביו, אז ראה את המצבות שהושחתו. "זה שובר את הלב לראות דבר כזה", סיפר ל-ABC, והוסיף כי הוא מקווה שלא מדובר בתקרית אנטישמית. לדבריו, "אני מקווה שאלה היו רק כמה ילדים שיכורים, אבל העובדה שכל כך הרבה מצבות נפגעו מובילה למסקנה האפשרית שזה היה מתוכנן".

אילנה גז, ישראלית תושבת העיר, הוסיפה: "זה פשוט מחריד, זו הרגשה איומה. הרגשה של חילול כבוד המת. פשוט נורא". הרב יוסף גולדן, רב בית הכנסת הקונסרבטיבי "בית ציון, בית ישראל" בפילדלפיה, הוסיף: "קיבלנו שיחות מנוצרים וממוסלמים, מעמיתים ומקהילות בפילדלפיה ומחוצה לה, שרוצים לדעת מה הם יכולים לעשות כדי לתמוך בקהילה היהודית ובבית הקברות, ואיך לעזור לבנות אותו מחדש. נוגע ללב לראות את התמיכה של אנשים, נוצרים ומוסלמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בית עלמין 'הר כרמל' בפילדלפיה, פנסילבניה. 26 בפברואר 2017. נורית ירון, פילדלפיה, מערכת וואלה! NEWS
"מקווה שאלה היו רק כמה ילדים שיכורים". המצבות בבית הקברות בפילדלפיה, היום/מערכת וואלה! NEWS, נורית ירון, פילדלפיה

אתמול התגלו צלבי קרס שרוססו על כלי רכב וגן שעשועים בבית ספר יסודי בעיירה אורצ'רד פארק שבמדינת ניו יורק. המשטרה המקומית מסרה כי הכתובות האנטישמיות אותרו על גבי עשר מכוניות, גשר העובר מעל מסילת רכבת ובבית הספר סאות' דייוויס. מפקד המשטרה סבור כי קבוצת צעירים אחראית לכתובות, אך חקירת המעשים נמשכת.

שלשום התגלה צלב קרס מצואה בשירותים באחת המכללות לאמנויות הנחשבות בארצות הברית. הנהלת המוסד גינתה את המעשה ומסרה כי "רמה כל כך גבוהה של חוסר כבוד בלתי מתקבלת על הדעת. בית הספר חוקר אם מדובר בפשע שנאה או בוונדליזם". עוד צוין כי נערכו פגישות עם תלמידים על מנת לאתר את האחראים לדבר.

מאז כניסת הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן חלה עלייה בכמות התקריות האנטישמיות בארצות הברית. בחודשיים האחרונים נרשמו עשרות איומים על הנחת פצצות במרכזים יהודיים של ארגון JCC ברחבי ארצות הברית. כמו כן, דווח על עשרות מקרי גרפיטי של צלבי קרס וקללות אנטישמיות. המקרה החריף מכולם היה השחתת יותר ממאה קברים בבית עלמין יהודי במיזורי.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בכנס השמרני CPAC  בוושינגטון. 24 בפברואר 2017. רויטרס
"מגנה את האנטישמיות בכל הזדמנות". טראמפ/רויטרס

בשבוע שעבר, התייחס טראמפ באופן נדיר לנושא, ובריאיון לכתב רשת MSNBC קרייג מלווין, ביקש להבהיר כי הוא מגנה אנטישמיות "באופן ברור, ואני עושה זאת בכל הזדמנות שיש לי". לדבריו, "אנטישמיות היא דבר נורא, שחייב להיפסק. המתקפות האנטישמיות נגד הקהילות היהודיות שלנו והמרכזים הקהילתיים שלה מכאיבות, ומהוות תזכורת עצובה לעבודה שנותרה על מנת לעקור מהשורש את השנאה, את הדעות הקדומות ואת הרוע".

דבריו של טראמפ, שהגיעו לאחר שתיקה ארוכה בנושא, עוררו ביקורת בקרב ארגונים יהודיים, ארגוני זכויות אדם וגורמים פוליטיים, שקיוו לתגובה מוקדמת ונחרצת יותר. דובר הבית הלבן שון ספייסר התייחס לכך בתדרוך לעיתונאים, וטען כי "זה אירוני, שלא משנה כמה פעמים הוא ידבר על זה, זה אף פעם לא יהיה מספיק".

אמש שב וגינה סגן הנשיא מייק פנס את האנטישמיות בארצות הברית, והתחייב כי ממשל טראמפ יגן על הקהילה היהודית במדינה. בנאום בפני הקואליציה היהודית-רפובליקנית בלאס וגאס, אמר פנס כי "לשנאה אין מקום באמריקה. הקהילה היהודית היא חלק יפיפה במרקם הלאומי שלנו. תחת הנשיא טראמפ, נגן על הקהילה היהודית מכל איום".

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו.

(עדכון ראשון: 20:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully