וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל לשעבר על ניצב בדימוס ניסים מור שהורשע בהטרדה: "דמות למופת"

26.2.2017 / 12:37

בשלב הטיעונים לעונשו של מור, שהורשע במרמה ובהטרדה מינית, העיד אהרונישקי על אופיו של מי שהיה עוזרו בתחילת שנות ה-2000. עורך דינו של מור, שביקש לבטל את ההרשעה: "המקרה שלנו לא יסתיים כמו מקרה נעמה בוכריס. הוא לא יחזור בו מהודאתו"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בבאר שבע דן היום (ראשון) בטיעונים לעונשו של סגן מפכ"ל המשטרה לשעבר ניסים מור שהורשע בחודש ספטמבר האחרון בהטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים. סנגורו של מור, עו"ד מיכה גבאי, ביקש לבטל את ההרשעה ולהביא לכך שמור יבצע רק עובדות שירות לתועלת הציבור. נציגי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) טענו להרשעה פלילית, ודרשו עונש מאסר בפועל שיומר לששה חודשי עבודות שירות.

בדיון העידו ארבעה עדים מטעמו של מור, ובהם המפכ"ל לשעבר, שלמה אהרונישקי. הסמפכ"ל, ניסים מור, ניצל את זכות המילה האחרונה, ופנה בדברים לבית המשפט: "אני כשלתי ברגעים של חולשה אנושית. לא הייתה בהם שום כוונה ושום זדון לפגוע בנשים וברגשות שלהם. אני מתנצל על כך מעומק הלב. אני רוצה להתנצל בפני הבנות, בני המשפחה שלהם, השוטרים, המתנדבים, המשפחות השכולות וכל מי שאכזבתי אותו. מהרגע הראשון שיתפתי פעולה עם מח"ש. לא כבשתי את הגרסה אפילו פעם אחת".

את מור מייצגים עורכי הדין מיכה גבאי וליאור מרכס. גבאי אמר היום בדיון: "המקרה שלנו לא יסתיים כמו מקרה נעמה בוכריס. הוא לא יחזור בו אחרי גזר הדין. עוד הוסיף כי מור התוודה בחקירתו הראשונה במח"ש גם על מקרים שהמחלקה לא הכירה. "הוא שיתף פעולה מיוזמתו ואפילו לא רצה להתייעץ עם עורך דין", אמר גבאי. לדבריו, מור לא מצליח למצוא תעסוקה מאז פיטוריו מהמשטרה, בשל ההליך הפלילי שמתנהל נגדו.

עוד בוואלה! NEWS:
אישום: קצין ושני שוטרים הכו עצורים באגרופים וזייפו דוחות מעצר
הזמין סרטי התעללות בילדים: עובד מערכת הביטחון מואשם בעבירות מין
בן 24 מירושלים חשוד שאנס צעירה בת 19 בשירותי מקום בילוי

ניסים מור סגן המפכ"ל לשעבר המואשם בהטרדה מינית בדיון בטיעונים לעונשו בית המשפט המחוזי בבאר שבע, 26 בפברואר 2017. בני בן סימון
מור בדיון בבית המשפט, היום/בני בן סימון

"היכולת שלי כמפכ"ל להתנהל בזמן האינתיפאדה קשורה גם לזה שהיו לידי אנשים כמו ניסים", אמר רב-ניצב בדימוס אהרונישקי, שמור שימש כעוזרו בזמן כהונתו כמפכ"ל בין השנים 2001-2004, בזמן האינתיפאדה השנייה. "קשה להוציא ממני צל"שים, אבל במקרה של ניסים אנחנו מדברים על דמות למופת, מקצועית ואנושית". לאחר שנשאל על ידי עו"ד קרן אלטמן ממח"ש מה התייחסותו לכתב האישום, השיב אהרונישקי: "זה חמור מאוד, אבל צריך לזכור גם את הדברים האחרים".

בדיון העידה גם קצינה לשעבר ביאח"ה, לטובתו של מור. "זה אדם שלא רק ניחן באנושיות יוצאת דופן אלא גם במנהיגות. הוא גילה אומץ, יושרה ותבונה, הוא היה קצין איכותי. האינטרס הציבורי היה לו חשוב והוא אפילו לא הכיר אותי. ראיתי אדם שהערכים שלו זה משהו שהייתי רוצה לראות במשטרת ישראל", אמרה.

עו"ד קרן אלטמן, שייצגה את המחלקה לחקירות שוטרים, אמרה כי "המתלוננת פנתה לכל גורם אפשרי במשטרת ישראל עם מצב המצוקה שבו הייתה נתונה. הוא הבטיח לסייע לה למרות שלא היה יכול לעזור לה, וזאת משום שראתה בו כל יכול, נוכח דרגתו הבכירה. מור פגע בפרטיותה ובכבודה של השוטרת הכפופה לו וזאת על רקע מיני, חדר למרחב הפרטי שלה, ולמעשה איין את רצונה האישי". עו"ד אלטמן ציינה את עמדת מח"ש לפיה יש להטיל על מור עונש של ששה חודשי עבודות שירות בנוסף לפיצוי מוסכם של 10,000 שקלים לאחת המתלוננות בנוסף, לפיצויים לשתי המתלוננות נוספות שייקבע על ידי בית המשפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי, 26 באוגוסט 2015. מגד גוזני
"חמור מאוד, אבל יש לזכור לו גם דברים אחרים". המפכ"ל לשעבר אהרונישקי/מגד גוזני

מור הורשע בחודש ספטמבר האחרון בהטרדה מינית ובהפרת אמונים, במסגרת הסדר טיעון ולאחר שהודה באשמה. שופט בית המשפט השלום בבאר שבע רון סלוקין הרשיע אותו והורה כי מור יישלח לתסקיר מבחן, שימליץ האם יש להותיר את ההרשעה על כנה או להסתפק בקביעה כי מור ביצע את המעשים ובשליחתו לביצוע שירות לתועלת הציבור.
בחודש יולי הגישה מח"ש לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד מור בגין מרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית .על אף שבפועל ניתן היה להאשים אותו גם במעשה מגונה בעקבות נשיקה לשוטרת, במח"ש המירו בהסדר הטיעון את הסעיף בעבירה של הטרדה מינית בלבד. בנוסף לכך, במח"ש בחרו שלא להגיש נגד מור כתב אישום בגין שיבוש הליכי חקירה, על אף שהשמיד את מכשיר הטלפון הנייד שלו ברגע שראש מח"ש התקשר אליו לצורך זימונו לחקירה.

המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו פיטר את מור חודש לאחר שפורסמו החשדות נגדו, בחודש ינואר 2015. החקירה בעניינו החלה כששוטרת צעירה סיפרה כי הוטרדה על ידי הקצין הבכיר כשביקשה ממנו סיוע בנוגע לתפקידה, בשיא תקופת הטלטלה בצמרת המשטרה. לדבריה, הוא נישק אותה בניגוד לרצונה בעת המפגש ושלח לה מסרונים בעלי אופי מיני בוטה. את המסרונים המפלילים היא הציגה לחוקרי מח"ש. בהמשך, הגיעו למשרדי מח"ש כמה שוטרות נוספות, בהן שתי מתנדבות, שטענו כי גם הן הוטרדו מינית על ידי מור במשך השנים. מור קיבל אחריות על מעשיו והביע עליהם חרטה עוד בשלב החקירה, שנוהלה בידי צוות חשיפה של מח"ש.

ניסים מור סגן המפכ"ל לשעבר המואשם בהטרדה מינית בדיון בטיעונים לעונשו בית המשפט המחוזי בבאר שבע, 26 בפברואר 2017. בני בן סימון
מור לצד עורך דינו מיכה גבאי, היום/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully