וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בכיר לשעבר עוקץ: "לא שמעתי שיקולים מדיניים בקבינט בצוק איתן"

26.2.2017 / 12:13

יומיים לפרסום דוח מבקר המדינה על איום המנהרות ומוכנות הקבינט למבצע, תוקף חבר קבינט לשעבר את השרים - ומבהיר: "מה ששמעתי זה רק 'למה לא כובשים?'". על הצוות שחיבר את הדוח: "יש שם תת אלוף ומשפטנים, איזה כלים יש להם?"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: טל רזניק

שלושה ימים לפני פרסום דוח צוק איתן, הקרב בין הבכירים מתלהט, והבוקר (ראשון) מותח שר בכיר לשעבר שהיה חבר בקבינט ביקורת על השרים נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, ועל עצם בדיקת המבקר. "אם נכשלנו תקימו ועדת חקירה ממלכתית, אבל לא נכשלנו". הוא לעג לצוות המבקר ואמר כי "יש שם תת אלוף ומשפטנים, איזה כלים יש להם?".

השר לשעבר מחה נגד טענות בנט לפיהן הוא זה שהניע את התהליך לטיפול באיום המנהרות. "האפשרות לפעולה קרקעית בעזה עלתה שלושה חודשים לפני המבצע", אמר הבכיר. "הכינו את הכוחות בתכנית חירום, ולא כולם היו מוכנים כי חלקם היו בתעסוקה".

על איכות המודיעין במבצע אמר השר לשעבר כי בזמן מבצע "שובו אחים" שקדם ל"צוק איתן", המודיעין לא ראה כי פניו של חמאס להסלמה. עוד אמר השר לשעבר כי להערכתו ראש אגף המודיעין צדק בכך. לפי גישת מערכת הביטחון באותם ימים, חמאס לא התכוון להסלים, ובתחילת האירועים רק אפשר לוועדות ההתנגדות ולג'יהאד האסלמי לשגר רקטות לישראל. רק לאחר תגובות צה"ל הצטרף למערכה.

נערכים לפרסום דוח מבקר המדינה בוואלה! NEWS:
גנץ לקראת פרסום הדוח על צוק איתן: "עשינו מה שביקשו בדרג המדיני"
כשלי הצבא והביקורת על נתניהו: מי צפוי להפסיד מדוח צוק איתן
הוועדה לביקורת המדינה אישרה: פרק הקבינט בדוח "צוק איתן" יפורסם

כוח צה"ל בגבול רצועת עזה 23 באוגוסט 2014. רויטרס
חיילי צה"ל במהלך המבצע/רויטרס

השר לשעבר הדגיש כי כשהתקבלה ההצעה המצרית על הפסקת אש השר אביגדור ליברמן התנגד ורצה לכבוש את עזה אך "הוא זרק את הרעיון ולא נשאר לדיון". באותו זמן הציע שר הביטחון לשעבר משה יעלון לראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים דיון על כיבוש עזה כדי להציג בפני הקבינט את העלות מול התועלת. השר לשעבר התייחס לדיון לאחר הצגת הנתונים ואמר כי "לא היה חבר קבינט אחד בעד כיבוש עזה. ליברמן לא היה בחדר. בנט היה נגד. פה אחד הצבענו נגד".

השר לשעבר תקף את הקבינט ואמר כי "לא שמעתי שיקולים מדיניים, חוץ מציפי לבני. כל הזמן רק 'הכוח לא מוכן' ו'למה לא כובשים את רפיח'. לא שמעתי על האו"ם, הזירה הבינלאומית והחברה הישראלית". על התנהלות השר אמר כי "הוא ניסה לקבל מידע מקצינים עם כיפות סרוגות". עוד אמר השר לשעבר כי הוא מכיר פגישה רשמית מאושרת של השר בנט עם כוחות הצבא.

במהלך סוף השבוע התייחס לדוח גם הרמטכ"ל בתקופת "צוק איתן" בני גנץ, ואמר כי "הוא לא מקבל את מה שנכתב שם. אי אפשר להפעיל מערכות ולנצח מלחמות בלי מודיעין", הדגיש גנץ, "בצוק איתן היה מודיעין משובח, מעולה, מונגש, לא תמיד מושלם. אני מוכן ללכת למערכה הבאה עם מודיעין כמו שהיה לנו במערכה הקודמת". בהתייחסו לבכירי המודיעין בתקופת המבצע החמיאה לראש אגף המודיעין דאז, אביב כוכבי, ואמר כי הוא "ראש אמ"ן הטוב ביותר בצה"ל ב-40 השנים האחרונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר החינוך נפתלי בנט. נועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
מתקפה על השרים ליברמן ובנט/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully