וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: קצין ושני שוטרים הכו עצורים באגרופים וזייפו דוחות מעצר

26.2.2017 / 12:27

השלושה הואשמו שתקפו באלימות קשה עצורים שלא היוו איום עליהם. באחד המקרים הכו עצור בפטיש על ראשו. על פי כתב האישום שהגישה מח"ש, השלושה מילאו גם דוחות כוזבים על המעצרים תוך שהם מתאמים גרסאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלושה חשודים בתקיפה בנסיבות מחמירות ובשיבוש מהלכי חקירה. מח"ש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית משפט השלום בראשון לציון נגד גלעד פרץ, קצין בילוש בימ"ר מרכז ושני שוטרי בילוש ששירתו עמו, אריק פיסחקוב וגרגורי פיסחוב. השלושה מואשמים בתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות בעצורים ושיבוש מהלכי חקירה.

על פי אחד האישומים, בחודש אפריל 2015, במהלך משמרת בראשון לציון, הבחינו פרץ, פיסחוב וע', שוטר נוסף המשמש עד ראייה בתיק, ברכב חונה במקום האסור לחניה. הנאשמים ניגשו אל הרכב וביקשו מהיושבים בו להזדהות בפניהם. כיוון שלנהג לא הייתה תעודה מזהה ברשותו, החלו חילופי דברים בינו לבין פרץ, שבמהלכם אמר הקצין: "אני אלמד אותך איך מתייחסים לקצין ימ"ר, אני אעשה לך בושות, אני אהרוס לך את השם". לאחר מכן הודיע לו הקצין על עיכובו לתחנת ראשון לציון.

לצורך עיכובו, הוכנס העצור אל המושב האחורי בניידת. במהלך הנסיעה לתחנת המשטרה הסתובב פרץ לכיוונו והחל להכותו באגרופים בפלג גופו העליון ובפטיש ניפוץ בברכו ובידו. לאחר מכן פנה פרץ אל פיסחוב, הודיע לו כי המתלונן עצור בגין תקיפת שוטרים והורה לו לאזוק את ידיו. בהגיעם לתחנה, הוכנס המתלונן על ידם אל חדר השירותים. שם, כאשר פשט את חולצתו, הכה אותו פרץ באגרופים לפלג גופו העליון, בעוד ע' ופיסחוב עומדים מנגד וצופים במתרחש.

"עכשיו תראה מה אני אעשה לך"

בהמשך, נכנסו הנאשמים וע' אל משרד הבילוש, שם הורה פרץ לע' ולפסחוב שלא יחלו ברישום דוחות הפעולה שלהם עד אשר יורה להם לעשות כן. פרץ כתב בדוח הפעולה שלו כי נאלץ להדוף את המתלונן במהלך הנסיעה בניידת מאחר שהמתלונן נהג באופן תוקפני כלפיו – דבר שלא אירע. עוד כתב פרץ כי המתלונן תקף אותו ואת פיסחוב ואיים עליהם. בסיום כתיבת דוח הפעולה שלו, הוא הנחה את שני השוטרים שהיו עמו לכתוב דוחות פעולה בהתאם לפרטים הכוזבים שכתב הוא.

עוד עולה מכתב האישום כי ביולי 2013, במסגרת סיור שגרתי בנתניה, עצרו הנאשמים וע' רכב לצורך בדיקת ביקורת שגרתית. משהחל נהג הרכב להפריע לשוטרים, הוא נעצר על ידם והוכנס אל תוך הניידת המשטרתית. לפני שהחלו את נסיעתם, פנה פרץ אל המתלונן ואמר לו: "עכשיו תראה מה אני אעשה לך". במהלך הובלתו של המתלונן לתחנת נתניה, הכו ע' ופיסחקוב את המתלונן באמצעות אגרופים לכיוון פלג גופו התחתון. בהמשך, עצר פרץ את הניידת בצד הדרך והחל להכות את המתלונן באמצעות אגרופים גם הוא. בשלב זה החלו חילופי דברים בין פרץ לעצור, שבמהלכם הוציא פרץ פטיש שהיה מונח תחת מקום מושבו, הסתובב אל העצור והכה באמצעותו בראשו כמה פעמים, בעוד פיסחקוב וע' הורידו את ראשו אל ברכיו. כתוצאה מכך נחבל המתלונן בראשו.

עם הגיעם לתחנה, הורה פרץ לע' ולפיסחקוב כי לא יחלו ברישום דוחות הפעולה שלהם עד שיאמר להם לעשות זאת. פרץ כתב דוח פעולה כוזב שלפיו המתלונן התנגד לאזיקתו ותקף את ע' ופיסחקוב. לאחר שסיים לכתוב את הדוח, נתן אותו לפיסחקוב וע' והורה להם לכתוב במילותיהם את העולה ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully