וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לקראת פרסום הדוח על צוק איתן: "עשינו מה שביקשו בדרג המדיני"

26.2.2017 / 10:30

הרמטכ"ל במבצע בעזה דוחה את הביקורת שמותח עליו מבקר המדינה בדוח שיפורסם השבוע על המוכנות לאיום המנהרות ולדיונים בנושא בקבינט. "היה מודיעין משובח - לא תמיד מושלם", הדגיש בכנס סגור. גלנט תקף את הדברים: "מביך לראות את מי שאמור לייצג אומץ בורח מאחריות"

עריכה: יאיר דניאל

בכירי מערכת הביטחון במהלך מבצע "צוק איתן" נערכים לשבוע סוער, עם הציפייה לפרסום ביום שלישי של דוח מבקר המדינה על ההיערכות לאיום המנהרות ותהליך קבלת ההחלטות במבצע. בכנס סגור של עמותת בוגרי "חבצלות" של אגף המודיעין התייחס לדוח גם הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף בני גנץ, ודחה אותו בתוקף באומרו כי הוא "לא מקבל את מה שנכתב שם", כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

"אי אפשר להפעיל מערכות ולנצח מלחמות בלי מודיעין", הדגיש גנץ, "בצוק איתן היה מודיעין משובח, מעולה, מונגש, לא תמיד מושלם. אני מוכן ללכת למערכה הבאה עם מודיעין כמו שהיה לנו במערכה הקודמת". בהתייחסו לבכירי המודיעין בתקופת המבצע החמיא לראש אגף המודיעין דאז, ואמר כי "אביב כוכבי הוא ראש אמ"ן הטוב ביותר בצה"ל ב-40 השנים האחרונות. כל הביקורת שהושמע בדוח בנושא הזה, אני לא מקבל אותה".

עוד בוואלה! NEWS:
כשלי הצבא והביקורת על נתניהו: מי צפוי להפסיד מדוח צוק איתן
הוועדה לביקורת המדינה אישרה: פרק הקבינט בדוח "צוק איתן" יפורסם
הכנסת אישרה את חשיפת תקציר פרק המנהרות בדוח המבקר על "צוק איתן"

בנימין נתניהו, בני גנץ ומשה יעלון במסיבת עיתונאים משרד ראש הממשלה. אוגוסט 2014. יואב דודקביץ'
גנץ עם נתניהו ויעלון במהלך צוק איתן/יואב דודקביץ'

גנץ התייחס לתכניות המבצעיות של הצבא והבהיר כי "אפשר היה לכבוש את עזה. בשום נקודת זמן לא ביקשו מאתנו ולא המלצנו. התוצאה הייתה (שהחליטו) לעשות פגיעה קשה בחמאס, לשבש את המנהרות, לייצר הרתעה וחמאס נשאר בשטח. זה מה שאמרו המדינאים, זה מה שהמלצנו וזה מה שהושג. האמת היא שלאף אחד אין אינטרס לחזור לאחוז בעזה".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, התייחס לדברים הבוקר בכנס גלובס בתל אביב, ואמר כי "גנץ ויעלון נכשלו. הרמטכ"ל לשעבר זלזל בהכנת הצבא ויעלון התרשל בפיקוח על הרמטכ"ל. שניהם פעלו במערכה מתוך חוסר נחישות והססנות. כעת הם מסתתרים מתחת לסינר הקבינט".

"שר ביטחון ורמטכ"ל מקבלים לידיהם את טובי האנשים בישראל", הדגיש גלנט. "בנוסף מעמידה המדינה לרשותם למעלה מ-70 מיליארד שקלים כל שנה וסמכויות נרחבות. מביך לראות את מי שאמור לייצג אומץ לב בורח מאחריות ומחפש אשמים במחדל לו הוא אחראי ישירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הפוסט של יעלון

גם שר הביטחון בתקופת המבצע, משה יעלון, התייחס אמש לדוח הקרב, ובעמוד הפייסבוק שלו שיתף סרטון על תוצאות המבצע שפרסם צה"ל לאחר סיומו. "בשבוע הקרוב תשמעו הרבה מאוד על 'צוק איתן'", כתב יעלון. "מי שעשו אז פוליטיקה בקבינט, בזמן המלחמה, באופן חסר תקדים, ימשיכו לעשות זאת גם השבוע. הם יגידו לכם שהם לא ידעו, שלא אמרו להם, שלא דיווחו להם. והשקר הגדול מכולם? שלא היינו ערוכים ושהפסדנו. זה קשקוש. יש מי שמדליף ויש מי שנלחם".

הדוח שיפורסם השבוע יכלול את שני הפרקים המרכזיים על המבצע: תהליכי קבלת ההחלטות בקבינט לפני המבצע ובמהלכו, וההתמודדות עם איום המנהרות, והוא מכניס לדריכות גם את המערכת הפוליטית.

הדוח צפוי לעורר מחדש את העימות הפוליטי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. על פי גורמים בכירים במערכת הפוליטית שנחשפו אליו, הוא כולל ביקורת קשה על הדרג המדיני והצבאי, ובמיוחד על נתניהו, שר הביטחון דאז משה יעלון והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ.

(פרסום ראשון: 08:01)

שר הבינוי יואב גלנט בכנס של גלובס, 26 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
גלנט תוקף את גנץ ויעלון, הבוקר בכנס גלובס/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully