וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניאבק בטראמפ": שר העבודה של אובמה נבחר להוביל את הדמוקרטים

26.2.2017 / 3:15

טום פרז נבחר לתפקיד יושב ראש המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, כשניצח את קית' אליסון, נגדו עלו טענות של אנטישמיות במהלך הקמפיין. עם זאת, הוא מיהר למנות את אליסון לסגנו – כדי לאחד את המפלגה

צילום: מתוך הטוויטר של קית אליסון, עריכה: שניר דבוש

(ריאיון עם קית' אליסון, שמונה לסגן יו"ר המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, בדצמבר)

טום פרז, שר העבודה בממשל אובמה, נבחר אמש (שבת) ליושב ראש המפלגה הדמוקרטית, והפך לראשון ממוצא לטיני בתפקיד. פרז גבר בסיבוב ההצבעה השני על קית' אליסון, חבר בית הנבחרים ממינסוטה שזכה לתמיכת ברני סנדרס. פרז כבר הודיע כי ימנה לסגנו את אליסון, שכמה מתומכיו זעמו על ההפסד ונטשו את האולם באטלנטה בו הודיעו על התוצאות.

תפקיד יושב ראש הוועידה הדמוקרטית הוא להכין את המפלגה לבחירות אמצע הקדנציה בשנת 2018, ולאחר מכן לבחירות הכלליות ב-2020. על פרז תוטל האחריות לעודד אנשים חדשים להיכנס לפוליטיקה העירונית והארצית, להיות אחראי על פעילות השטח, ועל גיוס כספים. בעימות בין המועמדים ביום רביעי הצהיר פרז כי אם ייבחר, ינקוט ב"אסטרטגיה של 50 מדינות", וינסה להפוך את המפלגה לרלוונטית בכל ארצות הברית, גם במדינות בהן אין לה סיכוי בבחירות.

הנשיא דונלד טראמפ עקץ בחשבון הטוויטר שלו את פרז ולצד ברכות על ניצחונו כתב כי הוא "לא יכול להיות שמח יותר עבורו או עבור המפלגה הרפובליקנית!". פרז כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ואליסון, יחד עם כל חברי המפלגה הדמוקרטית ברחבי המדינה, יהיו "הסיוט הגדול ביותר" של טראמפ והוסיף "אל תמהר לשמוח". פרז אף תיקן את טראמפ שכינה אותו "תומאס" וכתב "קרא לי תום".

עוד בוואלה! NEWS:
שפל ביחסים: טראמפ יחרים את ארוחת כתבי הבית הלבן המסורתית
כשלי הצבא והביקורת על רה"מ: מי צפוי להפסיד מדוח המבקר
טיפה אחת הורגת בתוך שניות: הגז הקטלני שחיסל את אחיו של קים

ה"ברכה" של טראמפ ליו"ר המפלגה הדמוקרטית החדש:

תשובתו של פרז:

בנאום הניצחון קרא פרז לאחד את המפלגה ולהיאבק בטראמפ: "אנחנו צריכים להקשיב לאנשים ולחזור ליסודות, ועלינו לנוע קדימה. אני בטוח שכשננהיג עם העקרונות שלנו, נצליח. כשנפיץ את המסר שלנו של אחדות והזדמנות לכולם, האוהל הגדול שאנחנו - זה החוזק שלנו".

עוד אמר כי "יום אחד ילמדו את התקופה הזו בהיסטוריה האמריקאית, וישאלו איפה אתם הייתם ב-2017 כשהיה לנו את הנשיא הגרוע בהיסטוריה של ארצות הברית, ונוכל לומר שהמפלגה הדמוקרטית המאוחדת הובילה את ההתנגדות ווידאה שהנשיא הזה יהיה נשיא של כהונה אחת". הנשיא לשעבר, ברק אובמה, מיהר לברך את פרז. בהודעה שפרסם כתב כי הוא "גאה בכל המועמדים, אני יודע שטום יאחד אותנו, ויוביל עבודת שטח למען דור חדש של הנהגה למפלגה".

מנגד, במפלגה הרפובליקנית תקפו את המינוי. יו"ר הוועידה הרפובליקנית, רונה מק'דניאל, מסרה כי "המפלגה הדמוקרטית איבדה קשר עם העם האמריקני. המצביעים אמרו את דברם בצורה חדה וברורה כי נדרש שינוי מהמדיניות הכושלת של שמונה השנים האחרונות. על ידי בחירה של איש הממסד בוושינגטון, הדמוקרטים רק העמיקו את המחלוקת בתוך המפלגה שלהם".

הסנאטור טום פרז, מועמד לתפקיד יו"ר המפלגה הדמוקרטית. פברואר 2017. רויטרס
"עלינו לנוע קדימה". טום פרז/רויטרס

עצם מועמדותו של קית' אליסון לתפקיד היו"ר הסעירה בשבועות האחרונים את הקהילה היהודית בארצות הברית, בשל האשמות נגדו על אנטישמיות. השורשים להאשמות הללו נעוצים בימיו של אליסון כסטודנט בקולג', אז החליט להתאסלם, ופרסם מאמרים שהביעו תמיכה בלואיס פרחאן, המנהיג האנטישמי של תנועת "אומת האיסלאם". ב-2006 התנער מפרחאן, אבל החשדנות של הקהילה היהודית כלפיו נשארה.

אחת השאלות שהופנו נגדו בעימות, ששודר ב-CNN בין שמונת המועמדים לתפקיד, עסקה בהאשמות לפיהן הוא אנטישמי ואנטי ישראלי. "אלו טענות שקריות", הדף אליסון את השאלה "יש 300 רבנים שתומכים בי, יש לי היסטוריה של דיאלוג עם הקהילה היהודית ולכן יש לי תמיכה חזקה מהקהילה היהודית. אלו האשמות סרק. חשוב שנדבר נגד אנטישמיות. יש מוסדות יהודים תחת איומים, וצריך לעמוד לצד הקהילה".

הסנאטור קית' אליסון, מועמד לתפקיד יו"ר המפלגה הדמוקרטית. יוני 2016. AP
הכחיש כי הוא מחזיק בעמדות אנטישמיות ואנטי-ישראליות. קית' אליסון/AP

היועץ האסטרטגי הבכיר סטיב רבינוביץ', הנחשב לחבר משפיע במפלגה, בירך על בחירתו של פרז ואמר כי התבטאויותיו בעבר של אליסון כלפי ישראל היו הסחת דעת בהליך הבחירות במפלגה. "לתום יש הרבה עבודה לפניו, אבל ככל שהדמוקרטים והאמריקאים כולם - כולל היהודים - יכירו אותו הם יגלו שהוא מנהיג קשוח, חכם, חרוץ ובעל איכויות יוצאות דופן וניסיון משמעותי בכל הנושאים החשובים לנו", אמר.

"לקית' אליסון יישאר מקום חשוב בהנהגת המפלגה הגדולה הזו, אבל כסגן היו"ר. כולי תקווה שפרז יפעל לאיחוד המפלגה, ובמהרה, ולסיוע בבנייתה מחדש כדי להביס את הטירוף שהתגלה כאן בוושינגטון ובאמריקה כולה בחודש האחרון", הוסיף רבינוביץ'.

(עדכון ראשון: 1:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully