וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי נהרג בתאונה בקובה, טראמפ מדיר את התקשורת: כותרות השבת

נחום הנקין מגדרה נהרג בהתהפכות אוטובוס בקובה במהלך טיול עם אשתו; בארץ נהרגו ארבעה בני אדם בתאונות שונות; הבית הלבן מנע מכתבי CNN ו"ניו יורק טיימס" להיכנס לתדרוך. הכותרות שעשו את סוף השבוע

מטייל ישראלי נהרג ושמונה נוספים נפצעו בתאונת אוטובוס בקובה

ישראלי נהרג בתאונת אוטובוס תיירים שאירעה אמש בקובה, ושמונה ישראלים נוספים נפצעו – כך אישר הבוקר משרד החוץ. מהשגרירות הקנדית במדינה נמסר כי הפצועים הינם במצב קל עד בינוני, ואין חשש לחייהם. מאחר שלישראל אין יחסים דיפלומטיים עם קובה, המידע הגיע למשרד החוץ דרך השגרירות הקנדית בקובה, שהעבירה את הפרטים לקונסול הישראלי באוטווה.

ההרוג בתאונה הוא נחום הנקין, בן 70 מגדרה, שטס למדינה לטיול מאורגן ביחד עם רעייתו, חנה. אשתו שהתה יחד עמו על האוטובוס שהתהפך, ויצאה מהתאונה ללא פגע. השניים היו חלק מקבוצת ישראלים שיצאה באוטובוס מכיוון מורון שבמרכז קובה, לעיר סיאגו דה אווילה שמדרום לה.

ברקע המתיחות עם חיזבאללה: צה"ל פיזר עשרות מפגינים בגבול לבנון

עשרות תושבי הכפר מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון הפגינו היום בגבול הבינלאומי עם ישראל, ואחדים מהם חצו את הגבול. כוח צה"ל הרחיק אותם באמצעות ירי גז מדמיע ועשן. הרקע להפגנות, שבראשן עומדים חבר הפרלמנט קאסם האשם וראש הכפר נעים שקיר, הוא הדיווחים שלפיהם צה"ל התקין מכשירי ריגול סולריים בכפר. לפי הדיווחים, חיילים חצו את הגבול בין שתי המדינות באזור קיבוץ מנרה.

בבוקר יום חמישי דיווחו כלי תקשורת סוריים כי ישראל תקפה בלילה מטרות של המשטר הסורי ושל חיזבאללה באזור דמשק. כמה שעות לאחר מכן הכחיש חיזבאללה את הדיווחים.

מרקל: "אין אופציה מציאותית לשלום מלבד פתרון שתי המדינות"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הדגישה היום את תמיכתה בפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני. זאת, לאחר התבטאותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאמר במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "אני יכול לחיות עם פתרון של מדינה אחת או שתי מדינות, כל פתרון המקובל על שני הצדדים".

בהודעתה השבועית לעם הגרמני, אמרה מרקל כי "אני חושבת שעלינו להמשיך בכיוון של פתרון שתי המדינות. אני לא רואה שום אפשרות אחרת מציאותית כדי להשיג תהליך של שלום". את דבריה אמרה מרקל רגע לפני ביקור שתערוך בשבוע הבא במצרים, שם היא מתכוונת לדון בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני עם הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי.

ביטן: "במדינות מוסלמיות אין מואזין, לא צריך אותו כדי לבוא לתפילה"

יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, אמר היום באירוע "שבתרבות" בעכו כי "בהרבה מדינות מוסלמיות אין מואזין. לא צריך להשתמש במואזין על מנת שאנשים יבואו להתפלל". ביטן אמר את דברים בתגובה לדבריו של ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני), שטען שהממשלה מנסה לשנות את אופייה של המדינה. "בסדרת חקיקות, כמו חוק האזרחות, חוק הלאום, חוק המואזין, אתם משנים את אופייה של מדינת ישראל", אמר בהלול. ביטן הוסיף כי "על פי סקרים שהיו, נושא הרעש הוא הנושא שהכי מפריע לאיכות החיים של תושבים במדינה".

בהלול המשיך לתקוף את ביטן: "אתה לא אביר אהבת הערבים. אמרת שהיית מעדיף לא לראות את הערבים לא הולכים לקלפיות. זאת אמירה גזענית". בתגובה, השיב ביטן: "אני אומר את זה גם היום. אנחנו ביום בחירות לא רוצים לראות את המתנגדים שלנו, לזה התכוונתי וזה כולל את כלל המפלגות, גם היהודיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

השר קרא: "בתוך שנתיים יהיה לישראל רובוט שיחסל את נסראללה"

השר איוב קרא (הליכוד) התייחס היום לאיום חמאס ו"חשף" כיצד נערך צה"ל לקראת המערכה הבאה ברצועת עזה ומול חיזבאללה. "יש הפתעות טכנולוגיות בדרך. בין היתר אני יכול להכניס לעזה רובוט שיילחם בכל ראשי חמאס, והוא יזהה אותם מרחוק ויילחם בהם מבפנים ויחסל אותם", אמר קרא באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. השר הוסיף כי הרובוטים יפעלו "בשלט רחוק. אני לא רוצה יותר שאף חייל יעבור את הגבול. מישהו האמין שתהיה כיפת ברזל? שאפשר לזרוק קסאם ומישהו יעוף ויחסל אותו מלמעלה?".

כשנשאל מהיכן המידע הגיע אליו, השיב: "אל תגיד מאיפה האינפורמציה שלי, תסבך אותי. אנחנו מדברים על רובוט שמופעל מעבר לגבול והוא מזהה אנשים עם מטרות רדאר מרחוק. אי אפשר לחסל אותו הוא רק יכול לחסל". אם יורים לעבר הרובוט, לדבריו, "זה לא פוגע בו כי זה חומר מיוחד. ואז הוא יכול לרדת לתוך מנהרות והוא ירוץ אחרי העכברונים האלה. ואז הוא מחסל אותם. הוא לא חוזר בלי לחסל אותם". הוא הוסיף כי "הדבר הזה עניין של שנה שנתיים שלוש. הרובוט לחיסול נסראללה וראשי חמאס בדרך בלי לערב חיילים".

לילה קטלני בדרכים: ארבעה הרוגים בשלוש תאונות דרכים ברחבי הארץ

ארבעה בני אדם נהרגו ביממה האחרונה בתאונות דרכים בצפון, ברחובות ובאזור נתניה. רוכב אופניים בן 51 נהרג הבוקר לאחר שנפגע מכלי רכב בכביש 4, צפונית לצומת העוגן הסמוכה לנתניה. מוקדם יותר הלילה באזור השעה 1:00 רוכב אופנוע בן 28 נהרג וצעירה בת 25 נפצעה באורח בינוני בהתנגשות בין אופנוע לכלי רכב ברחוב הרימון שברחובות. נוסעת כבת 30 שישבה לצדו של נהג הרכב נפגעה ברגלה באורח קל.

אמש נהרגו שני צעירים כבני 20 בתאונת דרכים בכביש 60 בסמוך לבלפוריה. רכבם התנגש בעוצמה במעקה בטון והתהפך לתוך תעלה בצד הכביש. השניים נלכדו ברכב ולאחר ניסיונות חילוץ ממושכים, נאלצו פרמדיקים של מד"א וצוותי הכיבוי לקבוע את מותם. בוחני התנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

סוריה: 42 הרוגים בפיגועי התאבדות בחומס, בהם גנרל בכיר

לפחות 42 בני אדם נהרגו היום במתקפה משולבת נגד שני מתקנים ביטחוניים בלב העיר חומס, הנשלטת בידי ממשלת סוריה – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. בין ההרוגים היה ראש מנגנון הביטחון הצבאי בעיר, המקורב לנשיא בשאר אסד. לפי הטלוויזיה הסורית, 32 איש נהרגו כששישה מחבלים מתאבדים הסתערו על שני המתקנים, שלושה על כל מתקן. ארגון תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 30 איש, בהם הגנרל חסן דעבול, נהרגו במתקפה על אחד ממטות המנגנון הצבאי בעיר. 12 איש נוספים נהרגו בפיגוע במתקן מנגנון הביטחון המדיני. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי המתקפה, שכללה גם חילופי אש, הרעידה את שכונות אל-רוטה ומהטאה, שם נמצאים שני המתקנים שהותקפו. כוחות הביטחון הטילו עוצר על מרכז העיר.

היועץ החדש לביטחון לאומי: "המונח 'טרור אסלאמי קיצוני' אינו מועיל"

היועץ לביטחון לאומי הנכנס של ארצות הברית, הרברט מקמאסטר, אמר כי השימוש במונח טרור אסלאמי קיצוני אינו מועיל, בניגוד למדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ושל קודמו בתפקיד מייקל פלין. במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות השתמש טראמפ פעמים רבות במונח, ואף ביקר בחריפות את הנשיא לשעבר ברק אובמה ואת מועמדת המפלגה הדמוקרטית בבחירות הילרי קלינטון על שלא השתמשו במילים אלה.

גורמים שנכחו בישיבה הראשונה של מקמאסטר בתפקיד, שנערכה ביום חמישי השבוע, אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי היועץ אמר לצוות המועצה לביטחון לאומי כי מי שמבצע פיגוע סוטה מדרך האסלאם, ולכן השימוש במונח טרור אסלאמי קיצוני אינו רלוונטי. בכך, רמז מקמאסטר כי יש לנקוט בגישה מתונה יותר בהתייחסות הממשל כלפי העולם האסלאמי.

ממשיך להסתבך: החקירה נגד מועמד הימין בצרפת עוברת לידי שופט

התביעה הכלכלית בצרפת הודיעה אתמול על פתיחת חקירה מלאה נגד המועמד השמרני בבחירות לנשיאות צרפת פרנסואה פיון ואשתו פנלופה, בחשד שהעביר לה מאות אלפי אירו מכספי ציבור על עבדותה כיועצת פרלמנטרית שלו על אף שכלל לא מילאה את תפקידה והגיעה לעבודה. החקירה הראשונית שהתנהלה על ידי המשטרה תועבר עתה לידי שופט, שיוכל להקצות משאבים נוספים לחקירה.

החקירה תבדוק אם היה שימוש לרעה בכספי ציבור וחוסר בשקיפות, ובסיומה יוכל השופט לסגור את התיק, להורות על חקירה באזהרה של ראש הממשלה לשעבר או להעמידו לדין. ההודעה על הרחבת החקירה נגד פיון נמסרה בזמן שנשא דברים בעצרת בחירות בסמוך לפריז. עם זאת, לא ברור אם החקירה תסתיים לפני תום הבחירות, שיתקיימו בשני סיבובים - ב-23 באפריל וב-7 במאי. לרוב, למערכת המשפט בצרפת נדרשים יותר מתשעה שבועות כדי להשלים חקירות מסוג זה. לפי החוק, אם פיון יזכה בבחירות, החקירה תושעה כל עוד הוא יהיה בתפקידו.

דיווח בארה"ב: דוח מראה שהגבלת כניסת מוסלמים אינה יעילה במניעת טרור

המשרד לביטחון המולדת של ארצות הברית לא מצא ראיות מספיקות לכך שאזרחי שבע המדינות המוסלמיות, שאת כניסתם למדינה הגביל הנשיא דונלד טראמפ, אכן מהווים סכנה הקשורה בטרור - כך עולה מטיוטת דוח שהגיעה לידי סוכנות הידיעות אי-פי. על פי המסמך, אזרחותו של אדם אינה מעידה על רמת המסוכנות שלו. עוד נכתב כי רק מעטים מהמתכננים והמוציאים לפועל של פעולות טרור בארצות הברית בשנים האחרונות הם אזרחי שבע המדינות. דובר המשרד להגנת המולדת גיליאן כריסטנסן אמר כי הוא לא שולל את נכונות הדיווח על אודות המסמך, אך ציין כי לא מדובר בגרסתו הסופית של הדוח.

הנשיא טראמפ אמר כי החשש מפעולות טרור הוא הסיבה העיקרית לחתימתו על הצו, שהגביל את כניסתם של אזרחי סודאן, לוב, מצרים, עיראק, איראן, סומליה ותימן, ובוטל על ידי בית המשפט בוושינגטון מוקדם יותר החודש. אתמול אמר טראמפ כי יודיע בקרוב על צו חדש במקום זה שבוטל. לדבריו, הממשל עובד על גרסה חדשה לצו, שתהיה חסינה יותר מבחינה משפטית.

נערה בת 14 נמצאה ללא רוח חיים בחוף בנתניה לאחר שככל הנראה טבעה

ערה בת 14 נמצאה הבוקר ללא רוח חיים צפונית לחוף בלו ביי שבנתניה, לאחר שככל הנראה טבעה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותה של הנערה בזירה. כוחות משטרה הוזעקו לחוף, ונסיבות האירוע נחקרות.

"כשהגענו למקום עובר אורח הוביל אותנו לקו המים", סיפר אור מקרו, חובש רפואת חירום במד"א, שהגיע יחד עם הצוות הרפואי לחוף בנתניה. "נערה שכבה על החוף כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. היא הייתה ללא רוח חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

סגנו של טראמפ על התקריות האנטישמיות: לשנאה אין מקום באמריקה

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, שב וגינה הלילה את האנטישמיות בארצות הברית, והתחייב כי ממשל טראמפ יגן על הקהילה היהודית במדינה. בנאום בפני הקואליציה היהודית-רפובליקנית בלאס וגאס, אמר פנס כי "לשנאה אין מקום באמריקה. הקהילה היהודית היא חלק יפיפה במרקם הלאומי שלנו. תחת הנשיא טראמפ, נגן על הקהילה היהודית מכל איום". פנס התייחס לביקור שערך השבוע בבית הקברות היהודי במיזורי שמצבותיו הושחתו, ואמר: "רק לפני כמה ימים ראיתי מאות מתנדבים מכל רקע שהגיעו לבית הקברות. זה היה רגע מלא השראה".

פנס התחייב שוב כי תחת הנשיא טראמפ, היחסים בין ארצו ובין ישראל יתחזקו: "התמיכה של אמריקה בעם היהודי היא לא רק בארצות הברית. תנו לי להבטיח לכם שהעולם יידע שארצות הברית עומדת לצד ישראל. הערכים שלנו זהים, המאבקים שלנו דומים, היחסים בינינו מתחזקים. ביום שלאחר הבחירות היה לי הכבוד להיות בחדר כאשר ראש הממשלה נתניהו התקשר לברך את הנשיא. שמעתי שם איך הנשיא הביע את המחויבות שלו לישראל".

חיסול ברחובות: גבר בן 35 נורה למוות, היורה נמלט

גבר בן 35 נורה אמש למוות בשדרות גלוסקין שברחובות בסמוך למרכזי הבילוי ולא הרחק מתחנת המשטרה המקומית בעיר. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים קפלן בעיר כשהוא במצב לא יציב וסובל מפצעי ירי בפלג גופו העליון. כעבור זמן קצר נקבע מותו בבית החולים. היורה נמלט מהמקום.

ההרוג קשור לאחד מארגוני הפשע באזור רחובות, ועל פי החשד, התנקשו בו מטווח קצר בכניסה לביתו. ממשטרת מרחב שפלה בפיקודו של תת-ניצב מוטי אדרעי נמסר כי ההערכה היא שהרצח בוצע בידי אחד מאנשי ארגוני הפשיעה הפועלים באזור. נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

דיווח: סוכנות הביון של גרמניה ריגלה אחר עיתונאים ברחבי העולם

סוכנות הביון הגרמנית BND ריגלה אחר עיתונאים מה-BBC, ניו יורק טיימס, רויטרס וכלי תקשורת נוספים במשך שנים – כך דיווח אתמול העיתון הגרמני "דר שפיגל", על בסיס מסמכים שהגיעו לידיו. לפי הדיווח, ה-BND עקבה אחר נתונים שהפיקה מ-50 מספרי טלפון ופקס וכתובות מיילים של עיתונאים או דסקי חדשות מאז 1999.

הרשימה מכילה רק חלק מיעדי התקשורת שלהם האזינה הסוכנות ולא ברור אם המעקב נפסק מאז או נמשך, אמר עיתונאי "דר שפיגל" לסוכנות הידיעות הצרפתית. ברשימה נכללו עשרות מספרי טלפון של תאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, במטה המרכזי שלו בלונדון וכן באפגניסטן. מספר טלפון שבו השתמש העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" באפגניסטן נכלל גם הוא ברשימה, כמו גם מספרי טלפון ניידיים ולווייניים של סוכנות הידיעות רויטרס באפגניסטן, פקיסטן וניגריה.

הבית הלבן מנע מכתבי CNN וניו יורק טיימס להיכנס לתדרוך

עיתונאים מ-CNN, ניו יורק טיימס, לוס אנג'לס טיימס ואתר פוליטיקו לא הורשו להיכנס לתדרוך לא מצולם בבית הלבן – כך דווח אמש ב-CNN. בהצהרה קצרה שהודיעה על האירוע, דוברת הממשל שרה סנדרס אמרה כי הבית הלבן "ארגן את התדרוך כדי שכולם יוכלו להיות מיוצגים ולקבל עדכון". במחאה, נציגי סוכנות הידיעות אי-פי ומגזין "טיים" החרימו את התדרוך ונשארו מחוץ לחדר.

התדרוך שאליו לא הורשו הנציגים להיכנס אמור להיות אירוע רשמי פחות ממסיבות עיתונאים בפורמט של שאלות ותשובות, הנערכות לעתים קרובות בבית הלבן. הוא אורגן בידי דובר הבית הלבן שון ספייסר. ארבע מרשתות הטלוויזיה המרכזיות בארצות הברית, ובהן NBC, ABC, CBS ו"פוקס ניוז" הורשו להיכנס, וכן ארגוני תקשורת שמרניים נוספים, כמו "ברייטברט", הוושינגטון טיימס ורשת החדשות "וואן אמריקה ניוז".

דיווח בארה"ב: עומרי כספי שוחרר מניו אורלינס

24 שעות אחרי שרשם את הופעת הבכורה שלו בניו אורלינס, שוחרר הלילה (שבת) הישראלי הראשון ב-NBA מקבוצתו החדשה וכרגע הוא שחקן חופשי, כך לפי מספר כלי תקשורת בכירים בארצות הברית. כספי שבר את הבוהן אמש במשחק הבכורה שלו, בו קלע 12 נקודות בהפסד ליוסטון, ואמור להיעדר 4-6 שבועות. המשמעות: ככל הנראה סיים את העונה, וישוב למגרשי ה-NBA רק ב-2017/18.

בקיץ הקרוב הפורוורד מסיים את חוזהו והופך לשחקן חופשי. בעונה שעברה, כשסיפק את הכדורסל הטוב בקריירה שלו, נדמה היה שהוא בדרך לחוזה עתק, אולם כעת, עתידו בליגה הטובה בעולם לוט בערפל.

לניו אורלינס, שנאבקת על הכרטיס השמיני והאחרון בפלייאוף המערב, לא נותרו ברירות, ובמועדון החליטו שלא לחכות עד שכספי יחזור מהפציעה על מנת לפנות מקום לרג'י וויליאמס, שחתם על חוזה זמני לעשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully