וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 42 הרוגים בפיגועי התאבדות בחומס, בהם גנרל בכיר

ראש מנגנון הביטחון הצבאי בעיר נהרג במתקפה מתואמת של שישה מחבלים מתאבדים על שני מתקנים ביטחוניים בעיר. תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, קיבל אחריות על הפיגועים הקטלניים

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פיגוע נגד יעדי משטר אסד בחומס, ספטמבר 2016)

לפחות 42 בני אדם נהרגו היום (שבת) במתקפה משולבת נגד שני מתקנים ביטחוניים בלב העיר חומס, הנשלטת בידי ממשלת סוריה – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. בין ההרוגים היה ראש מנגנון הביטחון הצבאי בעיר, המקורב לנשיא בשאר אסד. לפי הטלוויזיה הסורית, 32 איש נהרגו כששישה מחבלים מתאבדים הסתערו על שני המתקנים, שלושה על כל מתקן. ארגון תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 30 איש, בהם הגנרל חסן דעבול, נהרגו במתקפה על אחד ממטות המנגנון הצבאי בעיר. 12 איש נוספים נהרגו בפיגוע במתקן מנגנון הביטחון המדיני. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי המתקפה, שכללה גם חילופי אש, הרעידה את שכונות אל-רוטה ומהטאה, שם נמצאים שני המתקנים שהותקפו. כוחות הביטחון הטילו עוצר על מרכז העיר.

בהודעה של תחריר א-שאם נטען כי במתקפה השתתפו חמישה מחבלים מתאבדים. "חמישה מתאבדים תקפו את זרועות מנגנוני הביטחון בחומס, השבח לאל", הצהיר הארגון בהודעה שהעביר בטלגרם. תחריר א-שאם הוקם מוקדם יותר השנה בהובלת ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה ששימש שלוחת אל-קאעדה בסוריה עד שהתנתק מהארגון בשנה שעברה. עם זאת, הוא עדיין הוגדר ארגון טרור, מה שאילץ אותו לחבור לארגונים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שחרור מעוז דאעש: כ-60 הרוגים בפיגוע בצפון סוריה
אחרי כיבוש שדה התעופה: צבא עיראק חדר לקני דאעש במערב מוסול
סוריה: המורדים הנתמכים בידי טורקיה כבשו את רוב מעוז דאעש

זירת פיגוע בבאב תדמור, חומס, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
קורבן למתקפות רבות. זירת פיגוע בחומס, 2016/רויטרס

מאז הוקמה הקואליציה החדשה, היא מנהלת קרבות נגד ארגוני אופוזיציה שונים, חלקם הנלחמים בשורות צבא סוריה החופשי ומשתתפים בשיחות השלום בז'נבה. עימות נוסף היא מנהלת נגד ארגון ג'ונוד אל-אקצא, המזוהה עם "המדינה האסלאמית" (דאעש), בצפון-מערב סוריה. דאעש עצמו הוציא לפועל אתמול פיגוע התאבדות קטלני באזור אל-באב שבצפון המדינה, שבו נהרגו כ-50 איש. אל-באב שוחררה השבוע מידי דאעש בתום קרבות ממושכים עם ארגוני מורדים הנתמכים בידי צבא טורקיה.

חומס נמצאת תחת שליטת המשטר מאז 2014, אז נסוגו המורדים מהאזור במסגרת הסכם בתיווך האו"ם, פרט לשכונה אחת המכותרת בידי נאמני אסד. על אף השליטה הכמעט מלאה, חומס חוותה שורת פיגועים קטלניים בשנים האחרונים. בתחילת השנה שעברה נהרגו בה 64 איש בפיגוע התאבדות כפול של דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully