וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ החדש לביטחון לאומי: "המונח 'טרור אסלאמי קיצוני' אינו מועיל"

25.2.2017 / 10:33

אנשים שנכחו בישיבתו הראשונה של הרברט מקמאסטר בתפקיד אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי היועץ החדש דיבר בנחרצות על דעותיו ורמז לגישה מתונה יותר כלפי האסלאם - בניגוד להנחיות של טראמפ. "התנער מהלקסיקון ומהשקפת עולמו של הבוס החדש שלו"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: טראמפ מכריז על מינוי מקמאסטר, השבוע)

היועץ לביטחון לאומי הנכנס של ארצות הברית, הרברט מקמאסטר, אמר כי השימוש במונח טרור אסלאמי קיצוני אינו מועיל, בניגוד למדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ושל קודמו בתפקיד מייקל פלין. במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות השתמש טראמפ פעמים רבות במונח, ואף ביקר בחריפות את הנשיא לשעבר ברק אובמה ואת מועמדת המפלגה הדמוקרטית בבחירות הילרי קלינטון על שלא השתמשו במילים אלה.

גורמים שנכחו בישיבה הראשונה של מקמאסטר בתפקיד, שנערכה ביום חמישי השבוע, אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי היועץ אמר לצוות המועצה לביטחון לאומי כי מי שמבצע פיגוע סוטה מדרך האסלאם, ולכן השימוש במונח טרור אסלאמי קיצוני אינו רלוונטי. בכך, רמז מקמאסטר כי יש לנקוט בגישה מתונה יותר בהתייחסות הממשל כלפי העולם האסלאמי.

לקריאה נוספת:
המפקד הנועז שלא מפחד להתנגד לממוניו נשלח לעשות סדר בממשל טראמפ
אחרי התפטרות פלין: טראמפ בחר ביועץ לביטחון לאומי חדש
דיווח בארה"ב: דוח מראה שהגבלת כניסת מוסלמים אינה יעילה במניעת טרור

הרברט ריימונד מקמאסטר לוטננט ג'נרל בצבא האמריקני ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ להיות היועץ לביטחון לאומי. רויטרס
קרוב יותר לעמדתיו של אובמה. מקמאסטר וטראמפ, השבוע/רויטרס

גורמים רשמיים אמרו כי מקמאסטר ביטא בנחרצות את דעותיו לגבי ההתמודדות עם האסלאם הקיצוני. לפי דבריו, נראה שהוא קרוב יותר בעמדותיו לנשיאים לשעבר אובמה וג'ורג' בוש, שהתאמצו מאוד לנתק את מעשי הטרור מהאסלאם. זאת, בין השאר, משום שטענו כי ארצות הברית זקוקה לעזרת בעלות בריתה האסלאמיות במלחמה בטרור.

לדברי ויל מקנטס, מומחה ליחסי ארצות הברית עם העולם האסלאמי ממכון ברוקינס בוושינגטון, "זו למעשה התנערות מהלקסיקון ומהשקפת עולמו של הבוס החדש שלו. מקמאסטר, כמו אובמה, הוא מישהו שהיה בעמדות מנהיגות וחשב שארצות הברית לא צריכה לשחק לידיה של התעמולה הג'יהאדיסטית כאילו מדובר במלחמת דת".

סטיב באנון וג'ראד קושנר, היועצים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 2017. רויטרס
אנטגוניזם בממשל כלפי האסלאם. יועציו של טראמפ ג'ראד קושנר וסטיב באנון/רויטרס

ביום שני הודיע טראמפ על בחירתו במקמאסטר שתפקיד, במקום מייקל פלין שהתפטר בשבוע שעבר בשל שיחה שקיים עם שגריר רוסיה. "הוא אדם עם כישרון נהדר ועם ניסיון נהדר", תיאר הנשיא את הגנרל, ששימש סגן מפקד פיקוד ההדרכה והאימונים בצבא. מקמאסטר, בן 54, הוא קצין מוערך, אולם בחירתו הפתיעה לא מעט מאחר שהוא ידוע כמי שהטיל ספק בסמכות, והממשל הנוכחי כבר הוכיח כי הוא אינו סובל ביקורת כלפיו.

מקנטס ורבים אחרים סבורים שדעותיו של מקמאסטר בנושא ההתמודדות עם טרור והיחס לאסלאם אינן בהכרח המילה האחרונה בבית הלבן. זאת משום שעל פי גורמים, האסלאם מעורר אנטגוניזם עמוק בטראמפ וגם בכמה מיועציו הבכירים. כמה מעוזריו של הנשיא, בהם היועץ האסטרטגי של טראמפ סטיב באנון, הזהירו בעבר מפני התנגשות בין האסלאם לבין העולם היהודי והנוצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully