וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: דוח מראה שהגבלת כניסת מוסלמים אינה יעילה במניעת טרור

25.2.2017 / 1:00

טיוטת המסמך הרשמי שהגיעה לידי סוכנות הידיעות אי-פי קובעת כי אזרחותו של אדם לא מעידה על רמת המסוכנות שלו, וכי רק מעטים ממבצעי הפיגועים במדינה בשנים האחרונות הם אזרחי שבע המדינות שהוזכרו בצו ההגירה של טראמפ

צילום: עמרי נחמיאס

(בווידאו: הפגנה נגד הצו הנשיאותי שהגביל כניסת מוסלמים לארצות הברית)

המשרד לביטחון המולדת של ארצות הברית לא מצא ראיות מספיקות לכך שאזרחי שבע המדינות המוסלמיות, שאת כניסתם למדינה הגביל הנשיא דונלד טראמפ, אכן מהווים סכנה הקשורה בטרור - כך עולה מטיוטת דוח שהגיעה לידי סוכנות הידיעות אי-פי. על פי המסמך, אזרחותו של אדם אינה מעידה על רמת המסוכנות שלו. עוד נכתב כי רק מעטים מהמתכננים והמוציאים לפועל של פעולות טרור בארצות הברית בשנים האחרונות הם אזרחי שבע המדינות. דובר המשרד להגנת המולדת גיליאן כריסטנסן אמר כי הוא לא שולל את נכונות הדיווח על אודות המסמך, אך ציין כי לא מדובר בגרסתו הסופית של הדוח.

הנשיא טראמפ אמר כי החשש מפעולות טרור הוא הסיבה העיקרית לחתימתו על הצו, שהגביל את כניסתם של אזרחי סודאן, לוב, מצרים, עיראק, איראן, סומליה ותימן, ובוטל על ידי בית המשפט בוושינגטון מוקדם יותר החודש. אתמול (שישי) אמר טראמפ כי יודיע בקרוב על צו חדש במקום זה שבוטל. לדבריו, הממשל עובד על גרסה חדשה לצו, שתהיה חסינה יותר מבחינה משפטית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חותם על צו נשיאותי הנוגע למוכנות הצבא האמריקני, ינואר 2017. רויטרס
טיות הדוח שוללת את טענותיו המרכזיות. טראמפ בעת החתימה על הצו/רויטרס

הדוח בן שלושת העמודים שולל כמה מטענות היסוד של טראמפ בנושא הגירה וטרור. כך למשל, מצוין בו כי מתוך 82 בני אדם שהוציאו לפועל פעולות טרור בארצות הברית, יותר ממחצית הם אזרחי ארצות הברית שגם נולדו במדינה. השאר, על פי הדוח, הגיעו מ-26 מדינות אחרות, ובראשן פקיסטן, סומליה, בנגלדש, אתיופיה, עיראק ואוזבקיסטן. מתוך אלה, רק סומליה ועיראק נמצאו ברשימתו של טראמפ בצו ההגירה. מתוך חמשת המדינות האחרות שנכללו ברשימה היו מעורבים בטרור שלושה בני אדם מאיראן, סודאן ותימן, אבל אף אזרח סוריה. לגבי אזרחי לוב לא נמסר מידע.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully