וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפה אחת הורגת בתוך שניות: הגז הקטלני שחיסל את אחיו של קים

המתנקשות מרחו על פניו של קים ג'ונג נאם את הגז VX, שאותו חשבו לשמן תינוקות, בתמורה ל-90 דולרים כחלק מ"תכנית מתיחות". כעת, מנסים כוחות הביטחון במדינה להבין כיצד השתמשו בחומר המסוכן, המוגדר נשק להשמדה המונית, מתחת לאפם

צלמים זמניים מורשים

רוצחי קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה, השתמשו בגז העצבים VX, הנחשב לאחד הנשקים הכימיים הקטלניים בעולם. על פי מומחים, רק עשרה מיליגרמים או אפילו טיפה בודדת ממנו יכולים לחדור למערכת העצבים ולגרום לעוויתות, איבוד הכרה, שיתוק, טשטוש הראייה, כשל נשימתי - וכך להרוג אדם בתוך דקות. כעת, בודקת המשטרה במלזיה כיצד נכנס החומר המסוכן למדינה.

השימוש ב-VX מהווה הפרה חמורה של החוק הבינלאומי, במיוחד משום שנעשה במדינה זרה - מלזיה. מדובר בחומר כימי דמוי שמן קשה לייצור, הנמצא ברשימת כלי הנשק להשמדה המונית של האו"ם, וככל הנראה הוברח לשטח מלזיה מתחת לאפם של כוחות הביטחון. בשל יציבותו, ייתכן שהמתנקשים בחרו לשים את ה-VX על מטלית, שכן הוא אינו מתאדה בקלות.

עם זאת, טענות החוקרים לכך שההתנקשות בוצעה באמצעות מטלית שעליה החומר הקטלני עשויות להתרופף בשל מסוכנותו. אם אותן נשים חשודות אכן באו במגע עם הגז – הן היו מתות מיד, בדיוק כמו קים. מומחים מעריכים כי רק טיפה אחת של החומר הייתה על המטלית, סברה ההולמת את העובדה כי אחת המעורבות הקיאה וחשה ברע לאחר החיסול.

לקריאה נוספת:
ההתנקשות במלזיה: אחיו של קים חוסל בגז העצבים הקטלני ביותר
חיסול אחיו של קים ג'ונג און: 4 חשודים קוריאנים נמלטו ממלזיה
ניסיון פריצה ודיפלומט מבוקש: חקירת חיסול אחיו של קים מסתעפת

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
מת בתוך דקות ספורות. קים/צילום מסך, פייסבוק

קים ג'ונג נאם נרצח בידי שתי מתנקשות בשבוע שעבר בשדה התעופה בקואלה לומפור, בעת שהמתין באולם הנוסעים לטיסתו למקאו, שם חי עם משפחתו במשך שנים. קים נהג לדבר בפומבי נגד השליטה של משפחתו במדינה המבודדת והתחמשותה בנשק גרעיני. בקוריאה הדרומית ובארצות הברית סבורים כי סוכנים צפון קוריאניים תכננו את ההתנקשות בקים, שחי בגלות במקאו, טריטוריה שבשליטת סין.

היום פורסם כי האישה האינדונזית שנעצרה בחשד להירצחו סיפרה כי ניתנו לה 90 דולרים כדי לבצע את הרצח, שאותו חשבה לחלק מתכנית מתיחות. סיטי אייסיה, בת 25, אמרה כי קיבלה מזומנים כדי למרוח על פרצופו של קים ג'ונג נאם "שמן תינוקות" ב"תכנית".

מממצאי החקירה עולה כי ייתכן שמתכנני ההתנקשות התאמנו על חיסולו של קים כדי לוודא שהטיפה היחידה אכן תיגע בו ושהמתנקשות לא ייגעו בה. המשטרה סבורה כי הן חזרו על הפעולה בקניונים רבים לפני החיסול, שאירע ב-13 בפברואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת המתנקשות בסרטון האבטחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה העולה מן החיסול היא כיצד הגיע החומר המסוכן כל כך לשטח מלזיה. ייתכן שבשל הכמות הקטנה שנדרשה להתנקשות, החומר הוברח בתוך עט או מחסנית. רשויות הביטחון במלזיה לא היו יכולים לזהות את החומר הזה אלא אם כן קיבלו מודיעין מוקדם על כך.

הסיכוי שהחומר נוצר במלזיה הוא אפסי, וגם לא בטוח שהוא נוצר בין גבולותיה של קוריאה הצפונית. ייתכן מאוד שהוא נרכש ממדינה שלישית. אולם, המדינות היחידות שמחזיקות בחומר הן ארצות הברית או רוסיה. בדיקה מורכבת במעבדה תוכל לקבוע איזו מהן.

עם זאת, הארגון "יוזמת הסכנה הגרעינית", המנטר כלי נשק להשמדה המונית, טוען כי קוריאה הצפונית מחזיקה במאגר הנשק הכימי השלישי בגודלו בעולם. גם בקוריאה הדרומית סבורים כי ה-VX נמצא במרכז תכנית הנשק הכימי של קוריאה הצפונית.

חשיפת השימוש בגז העצבים הביכה את הממשלה בקוריאה הצפונית, שהאמינה כי היא יכולה לתבוע את הגופה בחזרה, להימנע מנתיחתה וכך להסתיר מהעולם את שקרה לקים. אלא שמלזיה הציבה חזית תקיפה נגדה והתעקשה על הנתיחה. כעת, שורר מתח בין פיונגיאנג לקואלה לומפור, אחת היחידות שמקיימת עמה קשרים דיפלומטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קים ג'ונג נאם בדקות לאחר שהורעל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully