וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מדהים: צפו בריקוד הזרזירים בשמי הנגב המערבי

שי מכלוף

24.2.2017 / 20:00

רבבות זרזירים עיטרו השבוע את שמי הדרום וצלם וואלה! NEWS תיעד אותם במעופם. המופעים המרהיבים הם למעשה תרגילים אירוביים שמסייעים להישרדותם, הן בהתחמקות מפני עופות דורסים והן בהעברת מידע ביניהם

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

כמדי שנה, הגיעו מאות אלפי זרזירים ממזרח אירופה לישראל ובעיקר לנגב המערבי, שם הם עורכים את המופעים הידועים שלהם. צלם וואלה! NEWS שי מכלוף תיעד השבוע את הזרזירים בשמי הנגב. המופעים המרהיבים שלהם הם למעשה תרגילים אירוביים שמשתנים במהירות לצורות שונות. תרגילים אלה המתקיימים במהלך היום ולפני שהם ישנים, מסייעים להישרדותם.

הציפורים מקנננות במדינות שבמזרח ובמרכז אירופה, אולם הקור בחורף מוביל אותם לנדידה לישראל לתקופה של שלושה חודשים וחצי. הזרזירים המגיעים ארצה מתרכזים באזורים משופעי מים ומזון כמו מזבלות, רפתות ושדות חקלאות.

עוד בוואלה! NEWS:
צעירים מהצפון חשודים שגנבו כלבים מבעליהם - ודרשו כופר להחזרתם
טראמפ נגד התקשורת: "לא צריך להרשות להם להשתמש במקורות אנונימיים"
"וול סטריט ג'ורנל": בנט הוא יורשו הפוטנציאלי של נתניהו

מאות אלפי זרזירים הגיעו ממזרח אירופה למופע אווירי בשמי הנגב המערבי. שי מכלוף
זרזירים בשמי הנגב/שי מכלוף

לפי דן אלון, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, מטרת התרגילים היא התחמקות מעופות דורסים וכן העברת מידע. "עיקר המידע שמועבר הוא לגבי מקורות מזון טובים. הם מסתכלים אחד על השני ומנסים להבין כיצד חבריהם קיבלו נוצות מבריקות ושומן יפה כי זה אומר שהם אכלו ב'מסעדה טובה'", סיפר אלון בעבר לוואלה! NEWS.

עד אמצע שנות ה-80 ביקרו בישראל מיליוני זרזירים, אך מספרם ירד דרמטית ככל הנראה בגלל מדינות קומוניסטיות שהשתמשו בחומרי הדברה קטלניים עבורם. בשנים האחרונות נראה כי אוכלוסייתם מתאוששת, ייתכן בשל קריסת הקומוניזם במזרח אירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זרזיר תמונת תקריב. ויקיפדיה, אתר רשמי
הזרזיר/אתר רשמי, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully