וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וול סטריט ג'ורנל": בנט הוא יורשו הפוטנציאלי של נתניהו

24.2.2017 / 17:19

העיתון האמריקני פרסם מאמר על היחסים הטעונים בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי, בדיוק בשבוע שבו צפוי לצאת לאור דוח המבקר על "צוק איתן", שעלול להצית מחדש את הקרב בין השניים. "בנט אוזק את ידי ראש הממשלה", נכתב בו

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

רגע לפני פרסום דוח מבקר המדינה על תפקוד הקבינט במבצע "צוק איתן", שצפוי להצית מחדש קרב פוליטי עתיק בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על אודות המוכנות לאיום המנהרות, "מחמם את האווירה" ה"וול סטריט ג'ורנל", אחד העיתונים המשפיעים בעולם. "בנט הוא היריב העיקרי של נתניהו ויורש פוטנציאלי", נכתב במאמר נרחב שפורסם הבוקר (שישי) המוקדש ליריבות הפוליטית בין השניים, שלפי העיתון, "הפכה למרכיב מרכזי בתהליך השלום במזרח התיכון".

המאמר מתאר את בנט כ"מנהיג בעלייה" וסוקר את הקריירה הפוליטית שלו - שהחלה בתור יועץ של נתניהו. המאמר מייחס ללחץ של בנט השפעה על נתניהו בצמתים קריטיים של הניסיונות להניע את התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. כך לדוגמה, העיתון מתייחס לפסגת עקבה ב-2016 שנחשפה השבוע בעיתון "הארץ", שבה ניסה ראש הממשלה לקדם יוזמה אזורית עם מלך ירדן ונשיא מצרים.

עוד בוואלה! NEWS:
צעירים מהצפון חשודים שגנבו כלבים מבעליהם - ודרשו כופר להחזרתם
טראמפ נגד התקשורת: "לא צריך להרשות להם להשתמש במקורות אנונימיים"
"וול סטריט ג'ורנל": בנט הוא יורשו הפוטנציאלי של נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
נתניהו ובנט בישיבת ממשלה/פול צלמים, אמיל סלמן

"נוכחותו של בנט בממשלה אזקה את ידי ראש הממשלה", אמר בכיר לשעבר בממשל האמריקני בכתבה. הוא טען כי החשש של נתניהו מבנט היה זה שמנע את קידום היוזמה. בנוסף לכך, במאמר הועלתה הסברה כי הלחץ של בנט גורם לכך שנתניהו נמנע מהתייחסות לפתרון שתי המדינות במהלך פגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון בשבוע שעבר. המאמר נדרש גם ליוזמות הסיפוח של בנט והבית היהודי וחקיקת חוק ההסדרה ומזהיר כי הכיוון הימני, שאליו בנט מושך את הממשלה עשוי "להחריף המתיחויות עם הפלסטינים ולסבך את היחסים עם בעלות ברית בעולם".

הקרב בין נתניהו ובנט עשוי להגיע שוב לקדמת הבמה בשבוע הבא לאחר פרסום דוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן, שיכריע בקרב הגרסאות הקשה בקבינט המדיני-ביטחוני המתנהל מאז המבצע. מצדו האחד של המתרס, עומדים בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד שטענו בתוקף כי איום המנהרות לא עלה על שולחן הפורום היוקרתי. ומצדו האחר נמצאים נתניהו ושר הביטחון לשעבר משה יעלון שדחו את הטענות שלפיהן, לא נערכו לאיום המנהרות וטענו כי הן "הפוכות מהאמת". הדוח צפוי לדחות את גרסתו של ראש הממשלה שלפיה, הקבינט עודכן והוכן כראוי על איום המנהרות ושהתקיימו בנושא דיונים רבים, ולאמץ את גרסת בנט שלפיה, הפורום לא עודכן בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully