וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדת לנשיא הפיליפינים הואשמה בעבירות סמים - ונעצרה בסנאט

24.2.2017 / 11:45

הסנאטורית ליילה דה לימה, שכינתה את דוטרטה "רוצח סדרתי" בשל מלחמתו האכזרית בסוחרים ובמשתמשים, הואשמה בעצמה בעבירות קשורות. היא הבטיחה: "לא יעצרו אותי, לכבוד הוא לי להיכלא בשל המלחמה שאני מנהלת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חברת אופוזיציה בפיליפינים ואחת המתנגדות הבולטות ביותר למלחמתו של הנשיא רודריגו דוטרטה נעצרה היום (שישי) בחשד לעבירות סמים, אולם הצהירה כי היא חפה מפשע והבטיחה כי היא לא תירתע מהנשיא שאותו כינתה "רוצח סדרתי". מעצרה של הסנאטורית ליילה דה לימה הגיע יום לאחר שבית משפט בעיר מונטינלופה הסמוכה לבירה מנילה הוציא צו מעצר נגדה ונגד כמה מעוזריה אחרי שהתביעה טענה כי הם קיבלו שוחד מברוני סמים הנמצאים במעצר.

דה לימה הכחישה את הטענות נגדה, שלדבריה הן חלק מניסיונו של דוטרטה להשתיק את המתנגדים למאבקו, שגבה את חייהם של יותר מ-7,000 בני אדם החשודים בעבירות סמים. היא תהתה מדוע בית המשפט הוציא לפתע את צו המעצר אחרי שהיום היה אמור להתקיים שימוע על עתירה שהגישה נגד האישומים נגדה. "אם הם חושבים שהם יכולים להשתיק אותי, אם הם חושבים שאפסיק להילחם למען תומכיי, במיוחד עלה האמת ועל מעשי ההרג היומיים והפחדות אחרות של משטר דוטרטה, לכבוד הוא לי להיכלא למען מה שאני נלחמת", אמרה בטרם השוטרים עצרו אותה בסנאט.

שיירה של המשטרה, שאחרי נסעו ניידות של כלי תקשורת, העבירה את לימה למטה המשטרה המרכזי, שם היא צולמה ונלקחו ממנה טביעות אצבע. דובר הנשיא, ארנסטו אבלה, אמר כי מעצרה הוא "צעד חשוב במלחמתו של הממשל נגד הסמים".

לקריאה נוספת בנושא
נשיא הפיליפינים מכניס את הצבא למאבק בסמים: "מוכן להרוג עוד"
הרצח האכזרי שהוביל לעצירת המבצע הקטלני נגד הסמים בפיליפינים

הסנאטורית הפיליפינית ליילה דה לימה, המתנגדת לנשיא רודריגו דוטרטה, מלווה על ידי מאבטחים אחרי שפורסם נגדה צו מעצר, 23 בפברואר 2017. AP
בממשלה בירכו על מעצרה. הסנאטורית דה לימה, אתמול/AP

כשדה לימה הובילה את נציבות זכויות האדם במדינה, היא ניסתה ללא הצלחה להעמיד לדין את דוטרטה, עוד כשהיה ראש עיריית דבאו, בטענה כי הוא אחראי לחיסולם של חשודים בעבירות סמים. עם זאת, שום עד ראייה לא היה מוכן להפליל את ראש העיר דאז. עם בחירתו לנשיאות ביוני האחרון, הרחיב דוטרטה את הפעילות לכל רחבי המדינה ודה לימה המשיכה בביקורתה כלפיו אחרי שזכה במושב בסנאט.

באחת מהתקפותיה החריפות ביותר נגד הנשיא השבוע, דה לימה כינתה את דוטרטה "רוצח סדרתי סוציופת". היא הפצירה בחברי ממשלו של דוטרטה להכריז עליו בלתי כשיר לתפקיד, וחרף אזהרות שר המשפטים ויטליאנו אגירה השני היא המשיכה במתקפה. היא כינתה את השניים "מורדים בסדר החוקתי שמעמיד את ערך החיים וההליך ההוגן מעל לכל". היא מואשמת בכך שקיבלה כספים מברוני סמים בזמן שהייתה שר המשפטים בממשל הקודם, במטרה לממן את קמפיין הבחירות שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה מציג שמות של מעורבים בסמים, 2 בפברואר 2017. רויטרס
משתיק את מתנגדיו. דוטרטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully