וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "הבית הלבן ביקש מה-FBI להפריך דיווחים על מגעים עם רוסיה"

24.2.2017 / 15:05

גורם אמריקני מסר כי הפנייה התקבלה לאחר שהבולשת מסרה בשיחות סגורות כי היא סבורה שהדיווח שלפיו מקורבי טראמפ קיימו מגעים עם מוסקבה לא מדויק. ואולם, בשלב זה ב-FBI לא פרסמו הודעה פומבית בנושא. טראמפ: "למצוא את המדליפים"

צילום: רויטרס

(טראמפ מגן על פלין במסיבת עיתונאים בבית הלבן, בשבוע שעבר)

ראש הסגל של הבית הלבן ריינס פרייבוס פנה אל סגן ראש ה-FBI וביקש ממנו להפריך את הדיווחים בתקשורת על כך שאנשי הקמפיין של דונלד טראמפ היו בקשר קבוע עם גורמי מודיעין רוסים במהלך הבחירות – כך מסר הלילה (שישי) גורם בבית הלבן. לדבריו, בקשתו של בכיר הממשל הגיעה אחרי שב-FBI אמרו לבית הלבן כי הם סבורים שהדיווח של ניו יורק טיימס משבוע שעבר, שפירט על אותן שיחות, אינו מדויק. עד עתה, ה-FBI לא מסר הודעה רשמית בנושא ואין אינדיקציות לכך שהוא מתכוון לעשות זאת.

טראמפ עצמו המשיך היום לבקר את סוכנויות המודיעין, וטען כי ה-FBI אינו מסוגל לעצור את "המדליפים", שלדבריו "חדרו לממשלנו לפני זמן רב". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוא הוסיף כי "הם לא מסוגלים אפילו למצוא את המדליפים בתוך ה-FBI עצמו. מידע מסווג מועבר לתקשורת ועלולה להיות לכך השפעה הרסנית על ארצות הברית. יש למצוא אותם עכשיו!".

לקריאה נוספת בנושא
השיחות החשאיות עם רוסיה שסיבכו את היועץ לביטחון לאומי של טראמפ
טראמפ: "המודיעין האמריקני מדליף לתקשורת – בדיוק כמו רוסיה"

כרזה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושל דונלד טראמפ במונטנגרו, נובמבר 2016. רויטרס
שלט של פוטין וטראמפ במונטנגרו/רויטרס

בדיווח בניו יורק טיימס נטען כי סוכנויות המודיעין בארצות הברית יירטו שיחות טלפון שהתקיימו בשנה שעברה בין גורמי מודיעין רוסים לבין חברי צוות הקמפיין של טראמפ. השיחה של פריבוס עם סגן ה-FBI אנדרו מקבי גרמה לזעם בקרב הדמוקרטים, שטענו כי זאת הפרה של מדיניות שנועדה להגביל את התקשורת בין הסוכנות לאכיפת החוק לבין הבית הלבן סביב חקירות שעדיין מתנהלות.

"הבית הלבן אינו רשאי להפעיל לחץ על ה-FBI כדי שזה ישחרר הצהרות בנוגע לחקירות המתקיימות נגד הנשיא ויועציו", אמר חבר בית הנבחרים ג'ון קוניירס, הדמוקרטי הבכיר בוועדת המשפטים בבית הנבחרים. הגורם בבית הלבן, שדיבר בעילום שם מאחר שהוא אינו מורשה לדבר על הנושא בפומבי, לא מסר אם הממשל מודאג מהמגעים בין פרבוס למקבי שנוגדים תזכיר שפרסם ב-2009 התובע הכללי דאז אריק הולדר.

מייקל פלין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין באירוע לציון עשור להקמת רשת RT, 2016. רשת RT, צילום מסך
ממשל טראמפ מכחיש מגעים עם מוסקבה. פוטין ופלין, בשנה שעברה/צילום מסך, רשת RT

בשבוע שעבר התפטר היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין מאחר שהוא הטעה את סגן הנשיא מייק פנס וגורמים אחרים בבית הלבן לגבי המגעים שקיים עם שגריר רוסיה בוושינגטון בטרם הושבע הממשל החדש. פלין, שתושאל בנושא על ידי ה-FBI, ככל הנראה שוחח עם השגריר מספר רב של פעמים במהלך תקופת המעבר, כולל על הסנקציות שהטילה וושינגטון על מוסקבה בשל מעורבותה במלחמה באוקראינה ומתקפות הסייבר נגד המפלגה הדמוקרטית במהלך הבחירות לנשיאות.

למרות זאת, טראמפ ויועציו מכחישים כי היו מגעים עם גורמים רוסיים בקמפיין הבחירות. בשבוע שעבר הדגיש הנשיא כי "אף אחד שאני מכיר" שוחח עם סוכני מודיעין רוסים במהלך קמפיין. פריבוס רמז על שיחותיו עם ה-FBI בריאיון לרשת "פוקס ניוז" בשבוע שעבר, שבו אמר כי "בכירי קהילת המודיעין" הבטיחו לו כי הטענות הללו "לא רק מוגזמות, אלא גם מוטעות".

(עדכון ראשון: 8:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully