וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדים זועמים, שני פילים ודגל ישראל: בטורקיה מירי רגב חשבה בגדול

25.2.2017 / 20:14

הנסיעה של קבוצת הכדורסל מנהריה לגזיאנטפ מוכת הטרור הייתה הרבה יותר מאירוע ספורטיבי, היא הייתה אירוע מדיני, במיוחד עבור שרת התרבות והספורט. כשהיא משמשת כמופע עידוד של איש אחד, ספגה קללות מהקהל ופגשה את אחת הפוליטיקאיות החזקות במדינה

צילום: ברני ארדוב

יותר משהייתה אירוע ספורטיבי, הנסיעה של קבוצת הכדורסל עירוני נהריה לגזיאנטפ, טורקיה, ביום רביעי השבוע, הייתה אירוע מדיני. בהתחלה סירבו השב"כ והמוסד לאשר את הנסיעה לעיר שבדרום-מזרח המדינה. 100 קילומטרים מחאלב, 50 מהגבול הסורי. 400 אלף פליטים ממלחמת האזרחים וצומת תנועה מרכזי של מתנדבי ארגון "המדינה האסלאמית" דאעש בדרכם לשדות הקרב – עיר מוכת טרור. רק לפני כמה חודשים התפוצץ נער מתאבד כבן 13 באולם חתונות בעיר, והרג 50 חוגגים. כמה ערבים ישראלים שנסעו להתנדב לדאעש נעצרו בעיר בעבר על ידי כוחות הבטחון המקומיים והוסגרו לישראל.

הטורקים יצאו מגדרם כדי לאפשר את הגעת המשלחת הישראלית. הם אפילו הציעו לאפשר לקבוצה, באופן חריג במיוחד, ליווי של מאבטחים ישראלים נושאי נשק. משרד התרבות והספורט ערער על החלטת שב"כ וראש הממשלה פסק: אם המשלחת מאובטחת, נוסעים. כמעט ברגע האחרון נבהלו הטורקים מהרעיון והתנו אותו בהצטרפות של שר למשלחת, וכך הכנסת חמושים ממדינה זרה לא תיראה כהפרת ריבונות. השרה מירי רגב נרתמה והודיעה שתצטרף לקבוצה, וכך למרות עשרות אנשי השב"כ החמושים על המטוס, הנסיעה באוטובוסים משוריינים עם חרכי ירי, השהייה במתחם סטרילי בתוך האצטדיון וחוסר זמן המנוחה של השחקנים בין הנסיעה למשחק, העליצות נשמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
חרף הסכם הפיוס: חמאס מקיים כנס גדול בטורקיה בסוף השבוע הקרוב
החיבוק של נתניהו לטראמפ מבהיר ליהודי ארה"ב כמה ישראל רחוקה
בעקבות הפגנה פרו-פלסטינית: בוטלה הרצאת שגריר ישראל באירלנד

שרת הספורט מירי רגב. ברני ארדוב
נתרמה להתניית טורקיה. השרה רגב נוחתת בטורקיה/ברני ארדוב

אף אחד לא יכול היה להישאר אדיש כשמול יציעים עמוסי דגלי טורקיה, נטלה רגב דגל ישראל גדול, והניפה אותו לא אל מול השחקנים שבמגרש, אלא בפניהם של האוהדים הזועמים. אלפי טורקים צווחו מולה וגידפו את ישראל. "הדלקתי אותם, עצבנו אותם, הכנסתי אקשן למשחק הזה", היא חייכה מאוזן לאוזן.

רגע לפני נחיתת המטוס החכור בשדה התעופה הקטן בגזיאנטפ השתרך תור של מאבטחים לפני השירותים שבירכתיים. הם נכנסו לתא עם תיק ביד ויצאו עם בליטות מאיימות מתחת לחליפותיהם. בבטן המטוס ארגזי נשק שהעמיס השב"כ. אחרי הנחיתה כולם נלקחו לביקורת דרכונים מהירה וממנה הלכו ברגל בתוך שדה התעופה לעבר מסוק משטרתי, משוריינים, ניידות ובאמצע שני אוטובוסים קטנים ממוגני ירי, חשוכים, צפופים ומחניקים. כמה חלונות הצצה צרים לאורך הדופן, נעולים כמובן, מתחתיהם חרכי ירי.


החלה הנסיעה לעבר האולם והכביש היה ריק לחלוטין. בכל צומת ניידות משטרה עצרו את התנועה. נסיעה של חצי שעה יכלה לקחת חצי מהזמן, אלמלא איטיותו של האוטובוס הכבד כל כך. "איזה חום, אין פה מה לנשום", התלוננה רגב. באצטדיון, בין עוד ועוד מעגלי שוטרים המתין לה נשיא הקבוצה והיא רק מבקשת ממנו חדר להחליף בגדים, שממנו תצא בחליפה בכחול לבן. "חסר לנו לא לבוא עם כחול", היא אמרה אחר כך לצוות המקצועי. שחקני נהריה נשלחו מיד לחימום, בעוד שעה וחצי המשחק. הם והשב"כ עלו על הפרקט. המאבטחים לא ירדו ממנו גם במחצית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מירי רגב. ברני ארדוב
אי אפשר להישאר אדיש לדגל. רגב/ברני ארדוב

"בואו נעשה יד כולם", מבקשת השרה בחדר ההלבשה. היא מרביצה ציונות בשחקנים: "לא הרבה פעמים התקבלנו בכזו קבלת פנים. זה כבר ניצחון שלנו שאנחנו לא מוותרים ומגיעים לכל מקום ולא איומים של חמאס ולא של דאעש ולא חיזבאלה יעצרו אותנו. זה הנצחון הראשון והשני יהיה שלכם על הפרקט. עשר נקודות זה נראה לי מצוין".

שני פילים בתמורה לכתובת מקראית

בדיוק ביום שבו צבא טורקיה התיר לנשים בשורותיו לחבוש רעלה, ראשת העיר גזיאנטפ, פאטמה שאהין, הגיעה למשחק הכדורסל, ושתי מאבטחות תמירות מאחורי גבה. שאהין היא אחת הנשים החזקות בפוליטיקה הטורקית, החברה במפלגת הצדק והפיתוח של ארדואן. אחרי שרגב התחבטה עם עוזריה על התשורה שתעניק לה, מטבעות ישראלים, רימון או חמסה, (לא נפקד מקומה של הבדיחה הצפויה – האם מותר לקבל מתנות?), השתיים נפגשות בחדר ה-VIP של האצטדיון.

רגב התכבדה בבקלאווה ריחנית. "יש לנו אנשים טובים ואוכל טוב וגם הרבה טורקים גרים אצלנו", אמרה רגב. לראשת העיר הייתה בקשה מהשרה: שני פילים מישראל, לטובת גן החיות המקומי שבו פיל אחד בודד. רגב ניסתה לעשות היסטוריה וביקשה בתמורה את "כתובת השילוח", שנחקקה בתקופת המלך חזקיה ומתעדת את חפירת נקבות המים בירושלים, שבה היא נמצאה ב-1880 ונלקחה לאיסטנבול. עד כה ממשלת טורקיה סירבה אפילו להשאיל אותה לישראל לטובת הצגתה במוזיאון. אבל מירי רגב חושבת בגדול.

מירי רגב שרת הספורט. ברני ארדוב
"יש לנו אנשים טובים ואוכל טוב". רגב ודגל ישראל/ברני ארדוב

המחצית הסתיימה כשהקבוצה המקומית כמעט והשיגה את הנקודות הנדרשות לה כדי לעלות לרבע הגמר על חשבון הישראלים. המשחק היה צמוד. מירי המשיכה לעודד ולהניף ובשורה מאחוריה עוזריה צעקו. יונתן שולברד קלע שתי שלשות והחזיר את הצבע ללחיים של בחורינו המותשים. שרת הספורט הייתה מופע עידוד של איש אחד, השחקן השישי. לבד היא הצליחה לאורך כל המשחק להטריף מאות אוהדים. ביציע הכבוד התפתח קרב טריטוריה כשכמה טורקים ניסו להסתיר אותה בעזרת דגליהם שלהם. כשעירוני נהריה השיגה את הכרטיס לרבע הגמר רגב התעטפה בדגל, שרה את ההמון וירדה לפרקט. היא התנפלה בחיבוקים על יו"ר הקבוצה ניסים אלפסי, שהוא גם יו"ר סניף הליכוד בעיר הגעתון, ואמרה לו בעיניים דומעות: "הרגתם אותנו. זה משחק זה?".

שורה של שוטרים חבושים קסדות נעמדה כדי לחצוץ בין האוהדים לשחקני נהריה, אבל הם הטורקים התפזרו בנחת. ארבע יחידות ישראליות שונות לקחו חלק במבצע הזה, לא כולל מאבטחי השגרירות באנקרה שנסגרה, כדי שהם יוכלו לתגבר בגזיאנטפ. המשלחת עלתה בחזרה לאוטובוס המשוריין. שרת הספורט השתעשעה ברעיון לקחת את המטוס השכור ולהמריא אתו לאיסטנבול כדי להשתתף גם במשחקה של הפועל באר שבע ביום חמישי. בבידוק הביטחוני שאל מאבטח טורקי למה אנחנו לא ממשיכים לבשיקטש וחשף בדש פנימי של חליפתו סיכה של קבוצתו האהובה מהבירה. "חשבתי שלפחות נלך לאיזה בזאר טורקי", רגב אמרה באכזבה.

שרת הספורט מירי רגב. ברני ארדוב
מופע עידוד של איש אחד/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully