וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה מפריכה את טענות טראמפ: אין עלייה בפשיעה בקרב מהגרים

24.2.2017 / 2:18

השר לענייני משפטים והגירה הכריז כי בניגוד לדברי הנשיא האמריקני, שבדה מתקפת טרור כתוצאה מקליטת המהגרים במדינה, האבטלה צונחת, קופת שבדיה במצב טוב והפליטים כמעט ולא מופיעים בנתוני הפשיעה. "מקווה שהנשיא יתעדכן בתנאים האמיתיים"

צילום: רויטרס

הביקורת שהטיח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במערכת ההגירה השבדית ממשיכה לעורר הדים, ואמש (חמישי) הבהיר מורגן יוהנסון, השר לענייני משפטים והגירה בממשלת שבדיה, כי מדיניות ההגירה וקליטת הפליטים של שטוקהולם מחזקת את המדינה. "בפעם הבאה אני מקווה שהנשיא, אם הוא מתכוון לדבר על שבדיה, יהיה מעודכן יותר טוב לגבי התנאים האמיתיים כאן", אמר יוהנסון בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

לדבריו, האבטלה במדינה צונחת וקופת המדינה במצב טוב, גם עם מספר שיא של מהגרים ופליטים שמגיעים לשבדיה. כמו כן, הוא טען כי "יש לנו מעט מאוד מקרים של מבקשי מקלט שמבצעים פשעים. הענקנו הגנה ל-143 אלף פליטים סורים מאז 2011, וכמעט לא רואים אותם בנתוני הפשיעה". נתוני "המועצה השבדית למניעת פשיעה" תומכת בדבריו, ולא מצאה עלייה יוצאת דופן בפשיעה בקרב קהילות מהגרים.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירי ממשל טראמפ במקסיקו: "לא יהיה גירוש המוני של מהגרים"
טראמפ: "נהיה המדינה עם מאגר הנשק הגרעיני הגדול בעולם"
הולנד: מאבטח מנהיג הימין הקיצוני הדליף מידע ל"כנופיית מרוקאים"

מהגרים הולכים בכביש ראשי בדנמרק בדרכם לשבדיה. 9 בספטמבר 2015.. AP
143 פליטים סורים נקלטו בשבדיה מאז 2011. מהגרים בדרכם לשבדיה מדנמרק/AP

עם זאת, שיעור האבטלה של אזרחים שנולדו במדינה אחרת גבוה פי שלושה משל אלה שנולדו בשבדיה, ותכניות הרווחה והדיור הציבורי באזורים שבהם נקלטו מהגרים רבים תחת עומס רב. יוהנסון הודה כי נותרה עוד עבודה: "אנחנו חייבים לפעול עוד, כדי להבטיח שהאנשים האלה יהיו חלק מהחברה".

השר סיכם במסר לנשיא האמריקני, שמדיניות ההגירה שלו הפכה למטרה לביקורת חריפה בארצות הברית ובמדינות רבות בעולם. "אם למדנו משהו כאירופים, עם ההיסטוריה שלנו, זה לאן אנחנו עלולים להגיע אם משסים קבוצות דתיות או אתניות זו בזו", הבהיר. "זה אף לא פעם מסתיים טוב".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, וושינגטון, ארצות הברית. פברואר 2017. רויטרס
"התקשורת מנסה להגיד לנו שההגירה לשבדיה עובדת היטב". טראמפ/רויטרס

חילופי הדברים החריפים בין הנשיא האמריקני לממשלת שבדיה נמשכים מאז שבדה במהלך נאום כי אירעה בשטח המדינה מתקפת טרור, כתוצאה ממדיניות המהגרים שלה. ביום שני האחרון סירב טראמפ לתת למשבר לשקוע, כשצייץ כי "תקשורת ה'פייק ניוז' מנסה להגיד לנו שההגירה הנרחבת לשבדיה עובדת היטב. לא!".

הסערה החלה בעקבות נאום שנשא בעצרת תמיכה בפלורידה ביום שבת, שבה אמר: "תסתכלו מה קורה. תראו מה קורה בגרמניה, תראו מה קרה אמש בשבדיה. שבדיה, מי היה מאמין? שבדיה. הם נפגעו במספרים גדולים. יש להם בעיות שהם מעולם לא חשבו שהן אפשריות".

ביום ראשון השבוע פנתה שגרירות שבדיה בוושינגטון למחלקת המדינה וביקשה הבהרה על דבריו של הנשיא. בבית הלבן טענו כי היו דיווחים על עלייה בשיעור הפשיעה בשבדיה, וגם ייתכן שטראמפ צפה בדיווח ברשת "פוקס". הנשיא עצמו מסר תגובה דומה לאחר מכן בטוויטר שלו. ואולם, כאמור, אמש הפריכה המדינה את הטענות והציגה נתונים הסותרים את דברי ממשל טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully