וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עגורן החל לפעול בסמוך לגן ילדים וההורים חוששים: "סכנת חיים"

24.2.2017 / 9:00

הורי פעוטות בגן בתל אביב טוענים כי המנוף באתר הבנייה הסמוך פועל בשעה שהילדים בחצר, מעל לראשיהם ובניגוד להסכם עם הקבלן. "מספיק שחלק קטן ייפול שלא במקומו והאירוע יכול להסתיים בטרגדיה"

עריכה: שניר דבוש

כבר יותר משנה שפועל אתר בנייה בסמוך לגן פעוטות ברחוב השומר בתל אביב. לפני כמה חודשים הקימה חברת הבנייה עגורן לבניית גורד שחקים במקום. לדברי ההורים, העגורן פועל בשעות פעילות הגן, בניגוד להסכם עם הקבלן, והם חוששים מהחומרים הכבדים שמועברים מעל ראשיהם של ילדיהם.

אמו של אחד הפעוטות בגן סיפרה כי "חצר המשחקים של הילדים הפכה לאתר בנייה. לא פעם שמענו קולות נפץ חזקים של סחורה או כלי עבודה שנפלו מהעגורן באתר. מספיק שחלק קטן מהסחורה הכבדה שמעוברת על ידי העגורן תיפול שלא במקומה והאירוע יכול להסתיים בטרגדיה". היא הוסיפה כי "המרחק בין גן הילדים לאתר הבנייה הוא אפסי, מדובר בסכנת חיים מתמדת".

קריסת המנוף באתר הבנייה בבת ים בשבוע שעבר הגבירה את חששותיהם של ההורים ושל הגננת, שהחל את המאבק בנושא. "מאז תאונת המנוף בבת ים אני לא מצליחה לעצום את העיניים בלילה מהמחשבה שחס וחלילה יקרה אסון והמנוף או חלק מהסחורה שלו יפלו על ילדינו", אמרה אימא נוספת. "המצב העצוב הוא שהילדים שלנו כבר בקושי מתרגשים מהרעשים הקשים שנשמעים מהאתר הצמוד לגן, ממש התרגלו שהגן שלהם הוא בתוך אתר בנייה".

עוד בוואלה! NEWS:
הלחץ מהמשפחה, המחשבות על חו"ל: מאחורי הקלעים של הסדר הטיעון למצגר
המשטרה: תשתית ראייתית לעבירות שוחד נגד ראש הסגל לשעבר של נתניהו
"להציל את חייה של אלה": תינוקת שנולדה עם מום נדיר זקוקה לניתוח

גן דניאל, מרכז תל אביב 23 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
"חצר המשחקים של הילדים הפכה לאתר בנייה". הגן ואתר הבנייה הסמוך/ראובן קסטרו

אתמול הגיעו חלק מההורים לתחנת ירקון של משטרת ישראל והגישו תלונה נגד מנהלי הפרויקט בגין סכנה ממשית לחיי ילדיהם ואי מתן טיפול למפגעים הסביבתיים. "למי לא פנינו? מאז תחילת העבודות שוחחנו עם הקבלן ועם מנהלי העבודות. כל שיחה איתו מסיימת ב'אין מה לעשות, זה המצב', ואנחנו מרגישים שאין מי שיקשיב ויעזור לנו", אמרה אמה של אחת הילדות. "בשיא חוצפתו מנהל העבודה אפילו בא ואמר לנו שהוא עושה לנו טובה ומקים גדר פח בצמוד לגן כדי שפסולת בניין לא תיפול או חלילה תפגע בילדים וכך בעצם ניסה לסתום לנו את הפה. הוא לא מבין שברגע שהתקדמות הבנייה חלפה מעל הגובה של גדר הפח, אין לה אפקטיביות.

"הוא אפילו הבטיח לנו שהעגורן לא יעבוד בשעה שהילדים משחקים בחצר, אבל הוא לא תמיד באתר ואין מי שבאמת יאכוף את זה, והפועלים שרוצים לסיים את יום העבודה מוקדם מפעילים את העגורן גם בשעות שהחצר מלאה בילדים", הוסיפה.

ההורים חשבו להשבית את הגן. ואולם, משום שמדובר בגן פרטי, החליטו כי צעד כזה לא יסייע ורק יפגע בהם ובילדיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אתר בנייה סמוך למבנה בו שוכן גן דניאל, מרכז תל אביב. 23 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
ההורים הגישו תלונה נגד מנהלי הפרויקט/ראובן קסטרו

לאחרונה שיגרו ההורים מכתב לעיריית תל אביב בבקשה שתגביל את שעות פעילות העגורן. "הזדעזענו לגלות שהמנוף המשמש לבנייה פועל ומסתובב ומניף בזמן פעילות הגן. אין צורך להכביר מילים במידת ובעוצמת הסכנה של פעילות עגורן צריח בסמוך ומעל גן ילדים", כתבו ההורים.

"העיתונות בתקופה האחרונה מלאה בדיווחים על הסכנות הממשיות שמתקיימות בתחום זה - מפעילי העגורנים עצמם מדווחים על כך. אנחנו מצפים שתקחו אחריות על העניין, תפעילו את גורמי האכיפה והפיקוח ותביאו לכך שפעולות הבנייה, בדגש על פעילות עגורן הצריח, תוגבל לשעות אחר הצהריים".

עיריית תל אביב: העגורן פועל בהתאם לתנאי היתר הבנייה

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "הפיקוח על פעילות ותפקוד העגורן הינו באחריות משרד הכלכלה ולא העירייה. נציין כי בבדיקה שנערכה באתר הבנייה עלה כי העגורן שנמצא בשטח אתר הבנייה הינו בהתאם לתנאי היתר הבנייה. באשר לתלונות אודות מטרדי אבק ובטיחות שהתקבלו - הן מטופלות על ידי אנשי אגף פיקוח על הבנייה העירוני".

הקבלן, אושרי חכמון, סירב להגיב לטענות ההורים.

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully